Temat: oczywista pomyłka wykryta po dokonaniu wyboru wykonawcy
Co powinien zrobic zamawiający w ponizszej sytuacji (jestem wykonawcą).
W przetargu nieograniczonym złożono jedną ofertę. Zamawiający dokonał wyboru i zawiadomił o tym wykonawcę. Następnie wykryto, że w ofercie znajduje sie błąd rachunkowy polegający na tym, że w arkuszu wycen poszczególnych produktów suma komórek zawierających ceny brutto poszczególnych produktów jest obliczona błędnie.
Wszystkie ceny jednostkowe i wartości netto oraz brutto są obliczone poprawnie. Błąd jest tylko w sumowaniu.
Konstrukcja przetargu była taka, ze tę kwotę brutto nalezało przepisac liczbowo (bez podawania kwoty słownie) do formularza ofertowego jako cene ofertową.
Poprawnie obliczona cena jest nizsza niż błednie obliczona.
Wiem ,że zamawiający poprawia błedy rachunkowe ale jak powinien sie zachować kiedy nie zauwazył tego błedu i dokonał wyboru i dopiero wtedy zorientował sie ,że cena w ofercie jest niepoprawna?