System Rodzajowa Ewidencja Wydatków plus Umowy i Zamówienia ma budowę modułową. Poniżej pokażemy jakie funkcje realizowane są przez moduł KONTRAHENCI w systemie Rodzajowa Ewidencja Wydatków plus Umowy i Zamówienia.
Moduł KONTRAHENCI wywoływany jest z poziomu menu głównego systemu.
U dołu ekranu po lewej stronie znajdują się dodatkowe informacje:
- Okres budżetowy – wskazuje na jakim okresie budżetowym pracujemy aktualnie
- Kontrolka Serwera – zielona – serwer włączony, czerwona – serwer wyłączony, co oznacza brak dostępu do bazy danych.
- Termin upływu ważności licencji – w okresie dwóch ostatnich tygodni ważności licencji termin ten podświetla się na czerwono.
- Limit ilości użytkowników systemu przewidzianych licencją – wskazuje maksymalną ilość użytkowników jaką można dodać w module Administracja/Użytkownicy.
Realizowane funkcje:
- Dodawanie grup kontrahentów – funkcja pozwala na stworzenie nowej grupy kontrahentów.
- Edycja grup kontrahentów – funkcja umożliwia zmianę nazwy grupy kontrahentów.
- Usuwanie grup kontrahentów – funkcja pozwala na usunięcie grupy kontrahentów. Usunięcie możliwe jest jedynie w sytuacji gdy w danej grupie nie ma żadnych kontrahentów.
- Dodawanie kontrahenta – funkcja umożliwia dodanie kontrahenta z uwzględnieniem następujących danych: skrót nazwy, nazwa, przypisanie do grupy, NIP, telefon, e-mail, województwo, powiat, gmina, adres, kod pocztowy, miasto, uwagi. Pola Skrót nazwy, nazwa oraz grupa są polami obowiązkowymi.
- Edycja kontrahenta – funkcja pozwala na modyfikację danych kontrahenta.
- Usuwanie kontrahenta – usunięcie kontrahenta możliwe jest jedynie w sytuacji gdy dany kontrahent nie ma przyporządkowanych umów lub wydatków.
- Wyszukiwanie kontrahenta – po fragmencie nazwy lub po numerze nip.