NowePrzetargi.pl

Zamówienia publiczne

GDDKiA ogłasza przetarg na budowę autostrady A18

GDDKiA ogłasza przetarg na budowę autostrady A18

Ruszył przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 18. Termin składania ofert na dostosowanie pierwszych 22 km drogi do parametrów autostrady mija 15 stycznia 2019 r.

To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży. Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną.

Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy – powiedział w sierpniu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Podjął wówczas decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na przebudowie południowej jezdni przyszłej autostrady A18 na odcinku od węzła Olszyna – węzła Golnice. Zapowiedział również wówczas, że przetargi na pierwsze odcinki zostaną ogłoszone do końca 2018.

Zgodnie z zapowiedzią 6 grudnia ogłoszony został przetarg na przebudowę pierwszych 22 km drogi i dostosowanie do parametrów autostrady. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na odc. od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA), węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu „półkoniczyna”), obiektów inżynierskich ( 3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, 1 most, 1 przejście pod autostradą).

Celem całego przedsięwzięcia jest dostosowanie drogi krajowej nr 18 odcinek Olszyna – Golnice do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Inwestycja stanowi drugą fazę (pierwszą stanowiła budowa jezdni północnej) realizacji autostrady A18 i obejmować będzie między innymi:

  • dostosowanie istniejącego układu drogowego do parametrów autostrady,
  • budowę dróg podłużnych – dojazdowych,
  • przebudowę elementów węzłów autostradowych,
  • budowę urządzeń infrastruktury technicznej oraz przebudowę istniejących,
  • budowę Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA),
  • budowę elementów systemów utrzymania i zarządzania autostradą,
  • budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska (w tym przejść dla zwierząt), zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych,
  • ochronę dóbr kultury.

Inwestycja podzielona jest na n/w odcinki realizacyjne:

  • odcinek węzeł Olszyna do km 11,86,
  • odcinek od km 11,86 do km 33,76,
  • odcinek od km 33,76 – granica województwa,
  • odcinek granica województwa – węzeł „Golnice”.

Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.

 

Źródło: GDDKiA

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average 5,00 out of 5)
Loading...

Artykuły powiązane

Aktualny przelicznik EURO w zamówieniach publicznych

Aktualny przelicznik EURO w zamówieniach publicznych: 4,3117 co stanowi 129 351,- zł

Nowości na forum

Statystyki forum:

Liczba użytkowników: 77741
Liczba postów: 141170
Liczba tematów: 17696

Zapisz się do naszego newslettera

Newsletter – nota prawna dotycząca ochrony danych osobowych zapisując się do Newslettera akceptuję jej treść

infolinia szkoleniowa 801 889 888

Najnowsze pliki do pobrania

Pisaliśmy o…

aktualny kurs euro zamówienia publiczne dokumentacja projektowa rozporządzenie Dz. U. Nr 202 poz. 2072 elektronizacja zamówień publicznych ewidencjonowanie wydatków w zamówieniach publicznych GDDKiA intepretacje prawo zamówień publicznych mec. Łukasz Mackiewicz Ministerstwo Cyfryzacji nowelizacja prawa zamówień publicznych opinie prawo zamówień publicznych opinie UZP Piotr Sperczyński Platforma e-Zamówienia poradnik Rodzajowa Ewidencja Wydatków plus Umowy i Zamówienia poradnik rodzajowa ewidencja wydatków web pressinfo Prezes UZP protokół postępowania w zamówieniach publicznych Przegląd prasy zamówienia publiczne przetargi drogownictwo przetargi na drogi raport przetargi Rodzajowa Ewidencja Wydatków Rodzajowa Ewidencja Wydatków plus Umowy i Zamówienia Rodzajowa Ewidencja Wydatków plus Zamówienia Rodzajowa Ewidencja Wydatków plus Zamówienia wersja WEB rozporządzenie dokumentacja projektowa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej rozporządzenie w sprawie protokołu postępowania solaris Solaris Bus % Coach specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego sprawozdanie z udzielonych zamówień Standardy Usług i Danych dla Platformy e-Zamówienia szkolenia zamówienia publiczne szkolenia z zamówień publicznych Urząd Zamówień Publicznych ustawa PZP opinie Wokanda KIO wydatki według rodzajów zamówienia publiczne zamówienia publiczne kurs euro zamówienia publiczne na oprogramowanie zapytanie o cenę na oprogramowanie