ZAŁOŻENIA: Zajęcia prowadzone będą w formie warsztatów w oparciu o edukacyjną wersję platformy e-Zamówienia udostępnianej nieodpłatnie przez Urząd Zamówień Publicznych. Każdy uczestnik nauczy się tworzyć nowe postępowanie, ogłaszać je w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz udostępniać dokumenty zamówienia na stronie internetowej prowadzonego postępowania zlokalizowanej na platformie e-Zamówienia. Przygotuje dokumenty postępowania w zakresie wymogów komunikacji elektronicznej opartej o Platformę e-Zamówienia. Prowadzący przygotuje i złoży oferty w testowym postępowaniu prowadzonym przez uczestnika w oparciu o wersję edukacyjną Platformy e-Zamówienia. Złożone oferty zostaną następnie otwarte przez uczestnika, który będzie mógł poddać je badaniu ukierunkowanemu na ocenę prawidłowości przygotowania oferty zgodnie z wymaganiami obowiązujących w tym zakresie przepisów. Badaniu podlegać będzie w szczególności prawidłowość opatrzenia dokumentów elektronicznych podpisami: kwalifikowanym, zaufanym oraz osobistym. W celu maksymalnego wykorzystania możliwości jakie oferuje szkolenie należy dokonać wcześniejszej rejestracji zamawiającego w edukacyjnej wersji platformy e-Zamówienia oraz nadać uczestnikowi uprawnienia użytkownika umożliwiające dokonywanie czynności będących przedmiotem szkolenia.
UWAGA! Organizator nie zapewnia laptopów, uczestnik powinien wyposażyć się w odpowiedni sprzęt we własnym zakresie.
Szkolenie dostępne w wersji 1- i 2-dniowej w formule stacjonarnej oraz online.
Elektronizacja zamówień publicznych – zakres szkolenia: Platforma e-Zamówienia – 2-dniowe zajęcia praktyczne z komputerami dla Zamawiających
BLOK I. Wprowadzenie:
obligatoryjna komunikacja elektroniczna w świetle przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
usługi zaufania i identyfikacji elektronicznej a komunikacja elektroniczna w postępowaniach o udzielenie zamówienia
e-Zamówienia – platforma dostępna także w zakresie modułu ofertowania
miniPortal – bezpłatne narzędzie na okres przejściowy, które czas już pożegnać – czy należy „coś zabrać ze sobą”?
komercyjne platformy zakupowe – odpłatna alternatywa, ale czy warto?
BLOK II. Platforma e-Zamówienia a dokumenty zamówienia:
dopuszczalne kanały komunikacji elektronicznej w postępowaniu – kiedy można odstąpić od stosowania środków komunikacji elektronicznej?
przygotowanie dokumentów zamówienia w aspekcie wymogów dotyczących komunikacji elektronicznej,
niezbędne minimum sprzętowe i programowe po stronie zamawiającego i wykonawcy,
czy personel zamawiającego musi dysponować kwalifikowanym, zaufanym albo osobistym podpisem elektronicznym?
informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przygotowania, złożenia i otwarcia ofert – obligatoryjny element Specyfikacji Warunków Zamówienia ukierunkowany na faktyczne możliwości i wymagania platformy e-Zamówienia.
BLOK III. Zajęcia praktyczne (przygotowanie, rejestracja i wszczęcie postępowania przy użyciu platformy e-Zamówienia):
rejestracja postępowania,
zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,
wszczęcie postępowania a strona internetowa prowadzonego postępowania,
udostępnienie Specyfikacji Warunków Zamówienia na stronie internetowej prowadzonego postępowania,
sposób składania ofert – właściwe ustawienia postępowania (m.in. w zakresie formularza interaktywnego),
wstępne oświadczenie – funkcjonalność JEDZ na platformie e-Zamówienia.
BLOK IV. Zajęcia praktyczne (wyjaśnienia i zmiany SWZ skutkujące koniecznością zmiany ogłoszenia o zamówieniu):
złożenie wniosku o wyjaśnienie SWZ – jak działa formularz do komunikacji?
udostępnianie wyjaśnień oraz modyfikacji SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania,
zamieszczenie ogłoszenia o zmianie ogłoszenia zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,
BLOK V. Zajęcia praktyczne (złożenie i otwarcie ofert):
złożenie i wycofanie oferty – na co zwrócić uwagę?
powtórne złożenie oferty,
informacja o wysokości środków finansowych – ograniczenia platformy e-Zamówienia i sposoby ich obejścia,
upływ terminu składania i otwarcia ofert,
otwarcie ofert,
informacja o ofertach otwartych, a informacja o ofertach złożonych.
BLOK VI. Zajęcia praktyczne (badanie ofert):
badanie i ocena e-ofert – sprawdzenie poprawności każdego z dopuszczonych prawem podpisów elektronicznych, ocena poprawności oferty a problem wygasłych certyfikatów, dostępne narzędzia informatyczne, walidacja – czy jest konieczna?
dokument elektroniczny a elektroniczna kopia, poświadczanie elektronicznej kopii za zgodność z oryginałem – czy mogę mieć dwa takie same oryginalne dokumenty elektroniczne?
dokumenty „urzędowe” dostępne w postaci elektronicznej,
„pułapki” podpisu elektronicznego m.in. znacznik czasu – czy podpisanie oferty faktycznie jest tak skomplikowane?
weryfikacja i walidacja podpisu elektronicznego.
BLOK VII. Dyskusja – omówienie przebiegu zajęć praktycznych i odpowiedzi na pytania uczestników.