Warsztaty Zamówień Publicznych: Bezbłędne stosowanie przepisów PZP na bazie najnowszych interpretacji, orzecznictwa oraz wniosków organów kontroli. Od planu zamówień do zrealizowanej umowy.
Prawnik, były członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie UZP. Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych a w poprzedniej kadencji jego Prezes. W poprzednich latach pracownik Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych oraz Ministerstwa Finansów. Od lat bierze udział w procesie legislacyjnym związanym ze zmianami w systemie zamówień publicznych. Przez sześć lat był rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych. Posiada szeroką praktyczną wiedzę z zakresu zamówień publicznych oraz tematyki związanej z finansami publicznymi. Znany i ceniony trener, doświadczony konsultant, ceniony za konkretny przekaz wiedzy i pewnie udzielane odpowiedzi na pytania.
Adwokat, ekspert w zamówieniach publicznych, partner w kancelarii Bochenek, Kruczek, Sosnowska-Łozińska Adwokaci i Radcy Prawni Spółka Partnerska. Doradca w pracach nadzwyczajnej komisji do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw. Uczestniczył w setkach postępowań o udzielenie zamówienia, obecnie zajmuje się obsługą prawną instytucji publicznych oraz podmiotów gospodarczych przede wszystkim w zakresie zamówień publicznych oraz realizacji projektów dofinansowanych ze środków UE. Występuje jako pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz Sądami Okręgowymi. Ponadto przygotowuje opinie prawne i ekspertyzy w dziedzinie zamówień publicznych oraz przygotowuje i prowadzi postępowania. Trener zamówień publicznych. Mec. Łukasz Bochenek od wielu lat prowadzi szkolenia dla NowePrzetargi.pl. Ceniony za ogromną wiedzę popartą praktyką.
Inspektor / Zakład Gospodarki Komunalnej [23.11.2021]
Jak zawsze najwyższy poziom.
Inspektor / Centrum Usług Społecznych [23.11.2021]
Szkolenie bardzo konkretne, informacje przekazane w ciekawy i jasny sposób na konkretnych przykładach.
Główny Specjalista / Zarząd Dróg Wojewódzkich [23.11.2021]
Szkolenie merytoryczne, konkretne i bardzo przydatne.
Główny Specjalista / Zarząd Dróg Wojewódzkich [23.11.2021]
Bardzo dobry wykładowca z szeroką wiedzą.
Naczelnik / Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich [23.11.2021]
Dobra organizacja, bardzo merytoryczne szkolenie.
Kierownik / Szkoła Podstawowa [23.11.2021]
Szkolenie merytoryczne, wyczerpuje zakres zagadnień, wątpliwości i co wypadałoby podkreślić to przystępność przekazanych informacji i zagadnień.
Inspektor / Szkoła Podstawowa [23.11.2021]
Szkolenie profesjonalne i zorganizowane pod każdym względem bardzo dobrze. Przystępne przekazanie wiadomości.
Główny Specjalista / Starostwo Powiatowe [22.11.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe, informacje przekazane w bardzo przystępny sposób.
Specjalista / Nadleśnictwo [22.11.2021]
Konkretne informacje zgodne z tematyką szkolenia. Przekaz pomocny w praktycznej pracy zawodowej.
Inspektor / Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej [22.11.2021]
Profesjonalne przygotowanie merytoryczne i na temat. Prowadzący bardzo kompetentny i z doświadczeniem.
Główny Specjalista / Wojewódzki Inspektorat Weterynarii [22.11.2021]
Szkolenie merytoryczne i profesjonalne. Bardzo dobre szkolenie. Treści omawiane można wykorzysta c w pracy w praktyce stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
Kierownik / Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej [22.11.2021]
Szkolenie przygotowane i przeprowadzone profesjonalnie. Dużo przydatnych przykładów występujących na co dzień. Wiedza przekazana w sposób zrozumiały.
Kierownik / Urząd Gminy [22.11.2021]
Szkolenie merytoryczne i profesjonalne.
Inspektor / Zarząd Dróg Powiatowych [28.10.2021]
Informacje odniesione do konkretnych przykładów, przekazywane skrupulatnie. Szczegółowo wytłumaczone zawiłe tematy.
Specjalista / Sąd Okręgowy [28.10.2021]
W pełni profesjonalny szkolący. Organizacja wzorcowa.
Dyrektor / Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej [28.10.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe, merytoryczne i poparte przykładami praktycznymi. Uświadamia na co zwrócić uwagę, aby uniknąć nieprawidłowości w procedurach zamówień publicznych.
Starszy Inspektor / Zarząd Dróg Miejskich [07.10.2021]
Ciekawa tematyka niezbędna do samooceny czy prawidłowo prowadzone są postępowania i co należy poprawić.
Specjalista / Związek Komunalny Gmin [07.10.2021]
Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie. Bardzo duży zakres wiedzy praktycznej wykładowcy. Zdobyta wiedza bardzo usprawni pracę w zakresie zamówień publicznych.
Samodzielny Referent / Związek Komunalny Gmin [07.10.2021]
Omówione przykłady, analizy – bardzo przydatne w praktyce. Kameralna grupa – można zadawać pytania.
Inspektor / Starostwo Powiatowe [07.10.2021]
Merytoryczne szkolenie z doświadczonym wykładowcą i możliwością dyskusji i wymiany spostrzeżeń z innymi uczestnikami.
Kierownik / Urząd Miejski [07.10.2021]
Profesjonalne przygotowanie prowadzącego. Wiedza merytoryczna i przydatność przekazywanych informacji. Przystępny, ciekawy i dynamiczny sposób prowadzenia szkolenia.
Referent / Urząd Gminy [30.08.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe i interesujące. Prowadzący w sposób kompetentny i rzetelny przekazuje wiedzę.
Kierownik / Powiatowy Urząd Pracy [30.08.2021]
Szkolenie spełniło moje oczekiwania, bardzo dobry kontakt prowadzącego z grupą.
Kierownik / Powiatowy Urząd Pracy [30.08.2021]
Szkolenie merytorycznie bardzo dobre i ciekawe przykłady przekazane przez wykładowcę.
Specjalista / Powiatowe Centrum Obsługi Jednostek Organizacyjnych Powiatu [30.08.2021]
Prowadzący w sposób jasny i zrozumiały prowadził szkolenie. Odpowiadał na bieżąco na pytania uczestników. Bardzo owocne szkolenie.
Inspektor / Urząd Gminy [30.08.2021]
Szkolenie bardzo merytoryczne, z możliwością zadawania pytań na bieżąco.
Bardzo fajne szkolenie, interpretacja przepisów i dużo praktycznych przykładów.
Z-ca dyrektora / Ośrodek Sportu, Rehabilitacji i Rekreacji [2020.02.10-11]
Merytoryczne, ciekawe i rzetelnie przeprowadzone.
Referent / Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji [2019.11.14-15]
Bardzo dobre podejście prowadzącego do słuchaczy. Poparcie teorii licznymi przykładami. Zwięzłość przekazania informacji. Materiały szkoleniowe bardzo przydatne – wszystkie konkretne informacje zebrane w jednym miejscu. Wysoki poziom wiedzy Wykładowcy.
Kierownik dz. Zaopatrzenia / Opera [2019.11.14-15]
Duża dawka ciekawych informacji. Szkolenie przeprowadzone na wysokim poziomie merytorycznym poparte dużą dawką przykładów z życia.
Dyrektor / Sąd Rejonowy [2019.11.14-15]
Szkolenie wartościowe z uwagi na doświadczenie praktyczne Prowadzącego.
Młodszy Inspektor / Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji [2019.10.17]
Szkolenie bardzo pomocne w pracy na stanowisku do spraw zamówień publicznych. Ciekawe prowadzenie.
Podinspektor / Urząd Miasta i Gminy [2019.10.17]
Bardzo przydatne informacje. Szkolenie na wysokim poziomie.
Kierownik / Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych [2019.10.17]
Szkolenie bardzo przydatne, rzetelne, interesująco przedstawione z trafnymi przykładami.
Referent / Wojskowy Oddział Gospodarczy [2019.10.04]
Szkolenie bardzo przydatne, otwierające oczy na pewne aspekty z pozoru oczywiste a jednak nie do końca.
Specjalista / Firma Prywatna [2019.09.28]
Tematyka szkolenia bardzo przydatna. Szkolenie prowadzone profesjonalnie. Wykładowca bardzo dobrze przygotowany merytorycznie.
ZAKRES SZKOLENIA:
1.
Dzień I – poniedziałek, 18 września – Jacek Jerka:
do godz. 11.00 – kwaterowanie uczestników według dostępności pokoi, 11.00-18.00 – zajęcia (obiad: 13.00-14.00):
Blok I – Wprowadzenie
Punkty krytyczne w procedurach prowadzonych w 2023 roku – najnowsze orzecznictwo i interpretacje przepisów.
Przygotowanie się do postępowania na dostawy, usługi roboty budowlane w szczególności w przypadku braku czasu na jej przeprowadzenie i jego wpływ na dalsze losy procedury:
Opis przedmiotu zamówienia – pozornie drobne błędy i ich wpływ na dalsze etapy procedury. Opis naruszający zasady konkurencyjności – jak uniknąć tego zarzutu w trakcie kontroli?
Szacowanie wartości zamówienia – w tym ustalenie wartości zamówienia na roboty budowlane tego samego rodzaju na różnych obiektach, postępowanie przy udzielaniu zamówień nieplanowanych. Aktualne opinie i interpretacje. Agregowanie zamówień – problemy praktyczne.
Tworzenie wzorcowego dokumentu SWZ na dostawy, usługi, roboty budowlane.
Korzystanie z potencjału innego podmiotu w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – najciekawsze orzeczenia i opinie prawne w tym temacie.
od godz. 20.30 – kolacja
2.
Dzień II – wtorek, 19 września – Jacek Jerka i mec. Łukasz Bochenek:
Blok II – Zagadnienia problemowe mające kluczowe znaczenie dla prowadzonej procedury W PRAKTYCZNYM, ĆWICZENIOWYM UJĘCIU w obliczu interpretacji, najnowszego orzecznictwa i pierwszych raportów pokontrolnych:
Opis przedmiotu zamówienia i szacowaniu jego wartości.
Szacowanie wartości zamówienia – projekty wieloletnie, projekty realizowane w partnerstwie – szacowanie w podziale na części.
Wybór trybu udzielenia zamówienia.
Elektronizacja zamówień publicznych.
Dobór i weryfikacja podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.
Zapisy SWZ.
Prace komisji przetargowej – właściwe powołanie komisji przetargowej i dokumentowanie jej pracy.
Ocena dokumentów składanych przez Wykonawców, wzywanie do uzupełniania
Wybór najkorzystniejszej oferty, oferty wariantowe i równoważne.
Prowadzenie i archiwizacja dokumentacji przetargowej.
Inne uchybienia stwierdzane w trakcie przeprowadzanych kontroli.
Rejestr umów w rozwiązania organizacyjne i regulaminy wewnętrzne.
Obowiązek ogłoszenia o wykonaniu umowy – praktyczne aspekty.
Sporządzenie ogłoszenia o wykonaniu umowy do Biuletynu Zamówień Publicznych – aspekty praktyczne.
Raport wykonania umowy – ewaluacja realizacji kontraktu.
Unieważnienie postępowania.
BLOK III – Naruszenie dyscypliny finansów publicznych – wszystko co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem kontroli i postepowania o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Orzecznictwo.
Blok IV – Wybór oferty najkorzystniejszej.
Dobór kryteriów oceny ofert – wpływ kryteriów i ich wag na rzetelność i celowość wydatkowania środków publicznych.
Warunki udziału w postępowaniu i poleganie na zasobach innych podmiotów.
Badanie i oceny ofert – problem oczywistej omyłki, rażąco niskiej ceny.
Tajemnica przedsiębiorstwa
Blok V – UMOWY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH W OBLICZU BIEŻĄCYCH PROBLEMÓW. Ustawa z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców.
Relacje stron przy zawieraniu umowy.
Elementy obowiązkowe i fakultatywne umowy w zamówieniach publicznych. Specyficzne postanowienia umów w zamówieniach publicznych wynikające z kodeksu cywilnego.
Prawa autorskie a umowa w zamówieniach publicznych.
Rękojmia a gwarancja?
Umowy wieloletnie w praktyce.
Podwykonawstwo przy wykonywaniu umów o zamówienie publiczne.
Nakaz współpracy zamawiającego z wykonawcą w trakcie realizacji umowy.
Klauzule abuzywne – czego nie wolno wprowadzać do treści umowy?
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – konstrukcja prawna – praktyczne postanowienia.
Realizacja umowy ze strony zamawiającego i wykonawcy – modele rozwiązań organizacyjnych.
Nadzór nad wykonywaniem umowy. Odbiory.
Zmiana umowy – przesłanki, dopuszczalność i forma. Kiedy i na jakich zasadach można aneksować umowę?
Zmiana umowy związana z drastycznym wzrostem wzrostu kosztów i wzrostu materiałów.
Zmiana umowy – nadzwyczajne okoliczności i okoliczności których nie można było przewidzieć?
Odstąpienie od umowy: ustawowe, umowne.
Rozwiązanie umowy – odstąpienie od umowy, wypowiedzenie umowy.
od godz. 20.30 – kolacja.
3.
Dzień III – środa, 20 września – mec. Łukasz Bochenek:
do godz. 9.00 śniadanie, 9:00-11.00 – zajęcia, 11.00 – II śniadanie; do godz. 11.30 – wykwaterowanie uczestników.
BLOK V – cd. UMOWY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH W OBLICZU BIEŻĄCYCH PROBLEMÓW:
Przykłady postanowień i klauzul umownych:
Klauzula waloryzacyjna,
Klauzule zmiany umowy,
Postanowienia dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Klauzule dotyczące podwykonawstwa.
BLOK VI – Dyskusja.
.
Koszt uczestnictwa 1 osoby w szkoleniu wynosi 2.580,- zł w przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych. W pozostałych przypadkach koszt szkolenia to 3.175,- zł brutto (VAT 23%) i obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych. Dopłata do pokoju 1-os. wynosi 510,- zł (VAT zw) lub 630,- zł (VAT 23%). Dopłata do noclegu z niedzieli na poniedziałek (1 dzień przed szkoleniem): 490 zł (VAT zw) lub 600,- zł (VAT 23%). OPCJA BEZ NOCLEGÓW: 1.380,- zł (oraz odpowiednio 1.690,- zł w tym VAT 23%) – cena obejmuje udział w szkoleniu, przerwy kawowe, obiady, materiały szkoleniowe. LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.
.
DOJAZD DO MIEJSCA SZKOLENIA
HOTEL SOKÓŁ WELLNESS & SPA
Hotel Sokół Wellness & SPA **** to niedawno otwarty designerski hotel czterogwiazdkowy. Dzięki zręcznemu połączeniu historii i eleganckich, nowoczesnych wnętrz, Hotel Sokół Wellness & SPA oferuje doskonałe zaplecze do organizowania spotkań biznesowych, rodzinnych, dbając jednocześnie o komfort i luksus zakwaterowania. Dogodne usytuowanie hotelu sprawia, że można tu odpocząć w zaciszu, a jednocześnie wybrać się pieszo na zwiedzanie pięknego historycznego Łańcuta. Odległość do centrum i pięknego zamku Łańcut – jednej z najbardziej okazałych rezydencji arystokratycznych w Polsce – to zaledwie kilkaset metrów. Hotel Sokół dzięki urozmaiconej ofercie Wellness & SPA obejmującej ofertę gabinetów odnowy biologicznej, sauny i krytego basenu hotelowego umożliwia relaks dla ducha i ciała. Dla aktywnych ciekawą propozycją mogą się okazać otwarte oraz hotelowe kryte korty tenisowe.
W rankingachBooking.com – bardzo wysoko oceniony: 9,5 (w kategorii jakość obsługi – ocena 9,7). Hotel ceniony za wzorową czystość, profesjonalną obsługę oraz smaczne, wykwintnie podane dania w restauracji.
Bardzo dobry dojazd komunikacją publiczną (PKP – bezpośrednie połączenia Szczecin-Poznań-Wrocław-Katowice-Kraków-Łańcut, Gdynia-Warszawa-Łańcut). Ponadto Łańcut świetnie skomunikowany jest z resztą Polski – wygodny dojazd od zachodu oraz od strony Krakowa autostradą A-4. Dojazd od strony Warszawy drogą S-17/S-19 a ostatni odcinek autostradą A-4.
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników działów zamówień publicznych,
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie stacjonarne prowadzone jest metodą interakcyjną, metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.