Prawnik, były członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie UZP. Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych a w poprzedniej kadencji jego Prezes. W poprzednich latach pracownik Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych oraz Ministerstwa Finansów. Od lat bierze udział w procesie legislacyjnym związanym ze zmianami w systemie zamówień publicznych. Przez sześć lat był rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych. Posiada szeroką praktyczną wiedzę z zakresu zamówień publicznych oraz tematyki związanej z finansami publicznymi. Znany i ceniony trener, doświadczony konsultant, ceniony za konkretny przekaz wiedzy i pewnie udzielane odpowiedzi na pytania.
Szkolenie bardzo rzeczowe, przystępne z odniesieniem do konkretnych przykładów i sytuacji.
Główny Specjalista / Urząd Miasta [14.10.2021]
Szkolenie przygotowane profesjonalnie – wysokie kompetencje osoby prowadzącej szkolenie.
Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia. [14.10.2021]
Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia.
Główny Specjalista / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]
Szkolenie interesujące. Wykładowca posiadający ogromną wiedzę i potrafiący ją przekazać w sposób prosty i trafiający do słuchaczy.
Kierownik / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]
Szkolenie w punkt. Wykładowca poruszył kluczowe zagadnienia, zgodnie z programem szkolenia.
Główny Specjalista / Ministerstwo [14.10.2021]
Praktyczne informacje, które przydadzą się podczas wykonywanej pracy. Wykładowca z umiejętnością przekazu i dzielenia się wiedzą, inspiruje do działania.
Radca Prawny / Urząd Miasta [14.10.2021]
Bardzo przydatne informacje pod względem praktycznym. Duże doświadczenie wykładowcy, syntetyczny przekaz informacji.
Główny Specjalista / Zakład Ubezpieczeń Społecznych [14.10.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe. Informacje i materiały będą przydatne w pracy na zajmowanym przeze mnie stanowisku.
Zespół ds. Zamówień Publicznych / Starostwo Powiatowe [2021.09.08-10]
Szkolenie pod każdy względem bardzo dobre. Wszystko powyżej oczekiwań, począwszy od merytoryki a zakończywszy na komforcie.
.... / Sektor obronności [2021.09.08-10]
Bardzo wysoki standard i poziom szkolenia. Profesjonalizm i bardzo zrozumiały przekaz. Gratulacje!
Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych / ....... [2021.09.08-10]
Szkolenie na najwyższym poziomie
Zastępca Głównego Księgowego / Sektor obronności [2021.09.08-10]
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Atmosfera miła i przyjacielska. Wykładowca z ogromną wiedzą i doświadczeniem.
.... / Centrum Usług Wspólnych [2021.09.08-10]
Profesjonalne przygotowanie wykładowcy. Szkolenie przeprowadzone z zachowaniem najwyższych standardów.
Ekspert / Zamawiający sektorowy [2021.09.08-10]
Super prowadzący, super panowie z firmy. Bardzo merytoryczne, ogromna wiedza prowadzącego.
Najlepsze szkolenie w jakim miałam przyjemność uczestniczyć. Super prowadzący, wspaniali organizatorzy, miłe towarzystwo, odpowiedni zakres merytoryczny – czego chcieć więcej?
Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski [2019.10.23-25]
Szkolenie merytorycznie jak zwykle na bardzo wysokim poziomie. Organizatorzy rewelacyjni, więc nie ma co narzekać.
Starszy Inspektor / Urząd Wojewódzki [2019.10.23-25]
Świetne szkolenie, w świetnym miejscu. Pełen profesjonalizm w każdym aspekcie.
Specjalista / Zarząd Dróg Wojewódzkich [2019.09.25-27]
Rewelacyjny prowadzący.
... / Kancelaria Prawna [2019.09.25-27]
Szkolenie merytorycznie dopracowane w każdym względzie. Wykładowca z ogromną wiedzą, którą potrafi przełożyć na praktykę.
Specjalista / Miejski Zakład Obsługi [2019.09.25-27]
Bardzo przydatne szkolenie prowadzone w sposób ciekawy. Przydatne materiały szkoleniowe (obszerne z ładną szatą graficzną).
... / Centrum Kultury [2019.04.10-12]
Szkolenie bardzo przydatne w pracy, przystępny przekaz wiedzy. Bardzo rzeczowy wykładowca, przedstawił temat dogłębnie i profesjonalnie, od teorii którą na każdym kroku popierał przykładami z życia.
... / Muzeum Sztuki [2019.04.10-12]
Szkolenie o bardzo ciekawej tematyce, wzorowo przygotowane merytorycznie i organizacyjnie. Materiały szkoleniowe zgodne z tematyką szkolenia, wykładowca z wiedzą praktyczną z zakresu elektronizacji zamówień publicznych.
... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]
Bardzo dobrze przygotowany prowadzący. Szkolenie świetne merytorycznie. Bardzo przyjazna i otwarta postawa reprezentantów organizatora. Materiały szkoleniowe na wysokim poziomie.
... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]
Szkolenie bardzo dobre merytorycznie. Bardzo dobry przekaz informacji. Wszystko na wysokim poziomie. Organizacje całego szkolenia oceniam na bardzo wysokim poziomie począwszy od hotelu i sali, kończąc na materiałach szkoleniowych i świetnym wykładowcy.
ZAKRES SZKOLENIA:
1.
Dzień I – środa:
do godz. 11.00 – kwaterowanie uczestników według dostępności pokoi, 11.00-18.00 – zajęcia (obiad: 13.00-14.00):
I BLOK – INFORMACJE OGÓLNE:
Wprowadzenie – aktualny stan prawny. Zmiany w zamówieniach publicznych po 1 stycznia 2022.
Przesłanki stosowania Trybu Przetargu Nieorganicznego i Trybu Podstawowego.
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Konsultacje rynkowe w praktyce – jakie błędy popełniają Zamawiający na tym etapie postępowania?
Wydatkowanie środków publicznych do 130 000 złotych w jednostce – okiem organu kontrolującego.
II BLOK – SCHEMAT POSTĘPOWANIA DLA TRYBU PODSTAWOWEGO 2022 – BŁĘDY I NIEPRAWIDŁOWOŚCI:
Przygotowanie postępowania – opis przedmiotu zamówienia, szacowanie, przedmiotowe środki dowodowe, wybór trybu, dokumentowanie tego etapu.
Specyfikacja Warunków Zamówienia oraz jej kluczowe zapisy.
Projekt umowy i jego kluczowe zapisy.
Publikacja ogłoszenia oraz udostępnianie dokumentów zamówienia – zasady postępowania. Pozostałe obowiązki publikacyjne w toku postępowania.
Kontakty Zamawiającego z Wykonawcami – wyjaśnienia treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, terminy składania wniosków, zmiana treści dokumentów zamówienia w toku postępowania.
II BLOK – SCHEMAT POSTĘPOWANIA DLA TRYBU PODSTAWOWEGO 2022 – BŁĘDY I NIEPRAWIDŁOWOŚCI – ciąg dalszy z dnia I:
Przygotowanie i złożenie oferty przez Wykonawcę. Postępowanie w formie elektronicznej.
Kwalifikacja podmiotowa Wykonawców oraz dokumenty i oświadczenia przedkładane przez Wykonawcę w postępowaniu. Ważność dokumentów, zasady uzupełniania. Podmiotowe środki dowodowe.
Przesłanki obligatoryjne a fakultatywne wykluczenia Wykonawcy. Kryteria oceny ofert.
Badanie i ocena ofert, dokumenty i oświadczenia w postępowaniu oraz uzupełnianie przedmiotowych środków dowodowych – wezwanie do złożenia lub uzupełnienia środków dowodowych.
Przesłanki odrzucenia oferty w postępowaniu. Wybór oferty po terminie związania. Oferty dodatkowe.
III BLOK – SCHEMAT POSTĘPOWANIA DLA PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO 2022 – BŁĘDY I NIEPRAWIDŁOWOŚCI:
Analiza Potrzeb i Wymagań – wymagana treść zgodnie z art. 83 – przykładowy wzór.
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówień publicznych w tym w zakresie opracowanie SWZ w zakresie: sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia, określenie niektórych warunków zamówienia, wskazanie przedmiotowych środków dowodowych.
Sporządzenie dokumentu SWZ w Trybie przetargu nieorganicznego.
SWZ – warunki zamówienia dotyczące składania ofert częściowych i ofert wariantowych, wadium w tym dopuszczalne formy wadium i reguły zatrzymywania i zwrotu wadium.
SWZ – Kryteria kwalifikacji podmiotowej – przykładowe postanowienia zawarte w SWZ w tym dotyczące: przesłanek wykluczenia z postępowania, warunków udziału w postępowaniu, udostępniania zasobów przez inne podmioty podmiotowych środków dowodowych.
SWZ – przykłady postanowień dotyczących kryteriów oceny ofert.
SWZ – przykłady innych obligatoryjnych lub fakultatywnych postanowień SWZ.
Badanie i ocena ofert w przetargu nieograniczonym.
Prawne skutki zawarcia umowy w wyniku procedury przeprowadzonej z naruszeniem przepisów.
Raport z realizacji zamówienia. Publiczny rejestr umów – nowy obowiązek jednostek publicznych.
V BLOK – KONTROLA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
Audyt i kontrola finansowa zamówień publicznych w tym finansowanych z funduszy Unii Europejskiej. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy udzielaniu zamówień publicznych.
Zagadnienie odpowiedzialności prawnej za naruszenia dokonane w obszarze zamówień publicznych: odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, odpowiedzialność pracownicza, odpowiedzialność karna.
Hotel Krasicki **** (Najlepszy na świecie Hotel w kategorii Best New Hotel Construction & Design) – zamek usytuowany w sercu Lidzbarka Warmiń-skiego. Bajkowo położony, stanowi historyczne przedzamcze rezydencji Biskupów Warmińskich – najcenniejszego, widzialnego świadectwa historii Warmii i Mazur. BIBLIOTEKA CAFE oraz OBSERWATORIUM ASTRONOMICZNE to unikatowe miejsca, gdzie przyjemnie można spędzić czas. Obszerny księgozbiór zaprasza do starannie wyselekcjonowanej literatury z całego świata. Mieszczące się w zegarowej wieży, a dostępne dla gości obserwatorium astronomiczne, stanowi hołd dla twórcy teorii heliocentrycznej, rezydującego niegdyś na Zamku, wybitnego astronoma – Mikołaja Kopernika. TARAS WIDOKOWY na wieży pozwala w pełni rozkoszować się piękna scenerią Lidzbarka Warmińskiego i okolic. Rozbudowany kompleks SPA&WELLNESS pozwoli gościom oddać się relaksowi, zregenerować siły, odnaleźć harmonię duszy i ciała. Miłośnicy kąpieli, wybiorą dla siebie basen, jacuzzi, salę fitness oraz kompleks saun. Podczas uroczystej Gali International Best Hotel Awards, która odbyła się w Londynie 18 stycznia 2012 r., ogłoszono wyniki konkursu na najlepszy hotel na Świecie. Hotel Krasicki w Lidzbarku Warmińskim zwyciężył w kategorii „Best New Hotel Construction & Design” w każdym z kolejnych etapów konkursu.
Koszt uczestnictwa 1 osoby w szkoleniu wynosi 2.380,- zł w przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych. W pozostałych przypadkach koszt szkolenia to 2.950,- zł brutto (VAT 23%) i obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych. Dopłata do pokoju 1-os. wynosi 490,- zł (VAT zw) lub 600,- zł (VAT 23%). Dopłata do noclegu z wtorku na środę (1 dzień przed szkoleniem): 390 zł (VAT zw) lub 480,- zł (VAT 23%). OPCJA BEZ NOCLEGÓW: 1.290,- zł (oraz odpowiednio 1.560,- zł w tym VAT 23%) – cena obejmuje udział w szkoleniu, przerwy kawowe, obiady, materiały szkoleniowe. LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie stacjonarne prowadzone jest metodą interakcyjną, metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.