radca prawny, były Dyrektor Departamentu Prawnego w Urzędzie Zamówień Publicznych, Executive Master of Business Administration (EMBA). Członek Krajowej Izby Odwoławczej (2010 – 2014). W latach 2011-2016 członek Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie. Członek Głównej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych (2016-2018). Obecnie członek Komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Szefie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wiceprezes Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa (2014 – 2016). Wieloletni wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Autor wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych, prelegent i wykładowca na licznych seminariach, szkoleniach i konferencjach. Mec. Bogdan Artymowicz to doświadczony praktyk zajmujący się problematyką zamówień publicznych, zarówno na szczeblach administracji samorządowej jak i administracji rządowej. Posiada szeroką wiedzę i bogate doświadczenie praktyczne zarówno w prowadzeniu postępowań związanych z udzielaniem zamówień publicznych, rozstrzyganiu sporów na linii zamawiający-wykonawca oraz ogromną wiedzę w zakresie legislacji w zamówieniach publicznych.
Kierownik Referatu/ Urząd Marszałkowski [[2020.09.24-25.]]
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Bardzo dobre warunki techniczne w ramach szkolenia.
Inspektor / Instytucja Gospodarki Budżetowej [[2020.09.24-25.]]
Szkolenie oraz prowadzący prezentują bardzo wysoki poziom . Jestem zadowolona z jakości szkolenia oraz prowadzącego, który posiada szeroką wiedzę z zakresu omawianych zagadnień.
Specjalista ds. zamówień / Wojskowy Oddział Gospodarczy [[2020.09.24-25.]]
Szkolenie merytoryczne co do treści oraz formy wykładu. Wykładowca z dużą wiedzą i zdolnościami pedagogicznymi.
Referent / Centrum Zakupów [[2020.09.24-25.]]
Wysoki poziom pod względem merytorycznym. Wnikliwa analiza problemów związanych z nowa ustawą PZP.
Inspektor / Urząd Gminy [[2020.09.24-25.]]
Szkolenie ciekawe i merytoryczne. Sprawnie i zajmująco prowadzone.
Specjalista/ Gmina [[2020.09.24-25.]]
Szkolenie Bardzo dobre.
Specjalista / Uczelnia Wyższa [[2020.09.24-25.]]
Szkolenie merytorycznie bardzo dobrze przygotowane. Miejsce szkolenia wygodne i dostępne.
Kierownik Działu / Kopalnia [[2020.09.24-25.]]
Bardzo wysoka merytoryczna jakość informacji, bardzo umiejętne prowadzenie szkolenia.
Specjalista / Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego [[2020.09.14-15.]]
Szkolenie spełniające moje oczekiwania.
Specjalista / Radio [[2020.09.14-15.]]
Bardzo dobrze zorganizowane szkolenie. Profesjonalny wykładowca.
Specjalista / Centrum Usług Wspólnych [[2020.09.14-15.]]
Wykładowca kompetentny w bardzo przystępny sposób przedstawił omówiony temat. Sympatyczna obsługa.
Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski [[2020.09.14-15.]]
Szkolenie bardzo dobrze przygotowane merytorycznie.
Kierownik / Firma prywatna [[2020.09.14-15.]]
Profesjonalne szkolenie i kompetentny wykładowca.
Inspektor / Urząd Miasta [[2020.09.14-15.]]
Szkolenie bardzo dobrze przygotowane, wysokie kompetencje prowadzącego.
Kierownik Działu / Ośrodek Pomocy Społecznej [[2020.02.11.]]
Szkolenie na wysokim poziomie, prowadzone o konkretne zdarzenia, profesjonalne.
Starszy Inspektor / Zarząd Dróg Powiatowych [[2020.02.11.]]
Bardzo rzeczowo i w przystępny sposób przekazana wiedza.
Inspektor / Starostwo Powiatowe [[2020.02.11.]]
Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Podano dużo praktycznych przykładów dotyczących zamówień publicznych.
.... / Starostwo Powiatowe [[2020.02.11.]]
Szkolenie przeprowadzone w sposób bardzo profesjonalny, a w dodatku podano dużo praktycznych przykładów.
Specjalista / Firma prywatna [[2020.02.11.]]
Szkolenie w zwięzły i zrozumiały sposób porównuje obecnie obowiązującą ustawę z nową. Prowadzący szkolenie wyjaśnia problemy w sposób przejrzysty i komunikatywny.
Dyrektor / Zespół Szkół [[2020.02.11.]]
Dobre omówienie zmian w ustawie – bardzo szczegółowe podejście do poszczególnych aspektów, dokładna analiza przypadków i zapisów ustawy.
Kierownik Referatu / Urząd Marszałkowski [[2020.02.11.]]
Wysoki poziom merytoryczny prowadzącego szkolenie. Bardzo dobra organizacja szkolenia.
.... / Sąd Rejonowy [[2020.02.06.]]
Informacje przekazywane są w sposób klarowny i rzetelny. Szkolenie przejrzyste dla osób, które dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku zamówień publicznych.
Specjalista / Zarząd Inwestycji Miejskich [[2020.02.06.]]
Dobra organizacja, duża wiedza i doświadczenie prowadzącego. Otwartość prowadzącego na problemy uczestników. Szkolenie ciekawe i edukacyjne, bardzo czytelne.
Młodszy Specjalista / Firma prywatna [[2020.02.06.]]
Prowadzący wyczerpująco i konkretnie odpowiadał na pytania uczestników.
Radca prawny / Zakład Energetyki Cieplnej [[2020.02.05.]]
Merytorycznie bardzo dobre. Przekazywane w sposób przystępny i zrozumiały.
Kierownik Działu / Zakład Wodociągów i Kanalizacji [[2020.02.05.]]
Szkolenie rzeczowe, prowadzący posiada dużą wiedzę.
Dyrektor / Zespół Szkół [[2020.02.05.]]
Dobre omówienie zmian w ustawie – bardzo szczegółowe podejście do poszczególnych aspektów, dokładna analiza przypadków i zapisów ustawy.
Wprowadzenie. Praktyka stosowania Prawa zamówień publicznych z perspektywy 12 miesięcy funkcjonowania nowych rozwiązań.
2.
Elektronizacja zamówień publicznych: platforma e-Zamówienia i miniPortal, komunikacja między zamawiającym a uczestnikami postępowania. CO TO JEST STRONA INTERNETOWA PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA I CO NA NIEJ BYĆ POWINNO i NA KTÓRYM ETAPIE POSTĘPOWANIA?
3.
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia klasycznego.
analiza potrzeb zamawiającego oraz wstępne konsultacje rynkowe – kiedy obowiązek a kiedy możliwość? WZORCOWE ZAPISY.
plan zamówień – OBOWIĄZKOWA AKTUALIZACJA – W JAKI SPOSÓB I JAK CZĘSTO PRZEKAZYWAĆ AKTUALIZACJĘ PLANU ZAMÓWIEŃ. Plan zamówień Z czy BEZ zamówień do 130 000 złotych – DLACZEGO?
szacowanie wartości zamówienia – nieprawidłowości związane z szacowaniem wartości zamówień w tym zamówień realizowanych w ramach projektów unijnych – niedozwolony podział zamówienia na części a ominięcie stosowania przepisów ustawy – usługi lub dostawy o charakterze ciągłym; KIEDY RÓŻNI ZAMAWIAJĄCY MUSZĄ WSPÓLNIE SZACOWAĆ ZAMÓWIENIE?
opis przedmiotu zamówienia i termin wykonania zamówienia: sposób sporządzania opisu, opis a dokumenty niezbędne do realizacji zamówienia, obligatoryjna wizja lokalna, zastrzeganie obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań, przedmiotowe środki dowodowe; CZY MOŻNA UZUPEŁNIAĆ PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE?
nowe przesłanki wyłączenia osób po stronie Zamawiającego. CZY PROJEKTANT, KTÓRY UDZIELA ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW POWINIEN ZŁOŻYĆ OŚWIADCZENIE Z ART. 56? CZY RADCA PRAWNY AKCEPTUJĄCY PROJEKT UMOWY POWINIEN ZŁOŻYĆ OŚWIADCZENIE Z ART. 56?
zasady ustalania kryteriów oceny ofert. KIEDY CENA 100%?
elektroniczne środki komunikacji. POSTAĆ A FORMA ELEKTRONICZNA SKŁADANYCH DOKUMENTÓW.
Rola komórek merytorycznych w procedurze.
4.
Zamówienie klasyczne do progów UE. Tryb podstawowy, oraz zamówienia poniżej progu stosowania nowej ustawy Prawo zamówień publicznych. JAK I KIEDY NEGOCJOWAĆ Z WYKONAWCAMI?
5.
Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości równej lub przekraczającej progi unijne
przetarg nieograniczony w nowym Prawie zamówień publicznych – wzorzec procedury, przykłady wzorcowych zapisów w dokumentach w postępowania oraz w projektowanych postanowieniach umownych;
zamówienie z wolnej ręki w nowym Prawie zamówień publicznych – wzorzec procedury;
Obowiązek zorganizowania konkursu w celu udzielenia zamówienia na usługi projektowania.
6.
Badanie i ocena ofert w nowym stanie prawnym: podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, ważność dokumentów w postępowaniu, zasady uzupełnienia dokumentów, wezwanie do złożenia lub uzupełnienia środków dowodowych, wykluczenie wykonawcy z postępowania, odrzucenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odrzucenie oferty – analiza przesłanek odrzucenia. Procedura odwrócona w nowym PZP – KIEDY NALEŻY ZŁOŻYĆ OŚWIADCZENIE Z ART. 125 UST.1?
7.
PUBLICZNE CZY NIEPUBLICZNE OTWARCIE OFERT W NOWYM PZP I JEGO KONSEKWENCJE.
8.
Informacja do Prezesa UZP o złożonych wnioskach i ofertach – nowy obowiązek Zamawiającego wynikający z art. 81 ust 1 ustawy Pzp. JAK JĄ PRZYGOTOWAĆ I PRZESŁAĆ?
9.
Wybór najkorzystniejszej oferty. Sposób postępowania w przypadku dokonania wyboru oferty po terminie związania. CZY WNIESIENIE ODWOŁANIA ZAWIESZA TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ?
10.
Unieważnienie postępowania – wymogi formalne i organizacyjne. KIEDY MOŻNA UNIEWAŻNIĆ POSTĘPOWANIE KTÓRE STAŁO SIĘ NIECELOWE.
11.
Zakończenie postępowania i archiwizacja – zasady. JAK ARCHIWIZOWAĆ ELEKTRONICZNE POSTĘPOWANIA?
12.
Umowy w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie. Zabezpieczanie należytego wykonania umowy. Klauzule abuzywne. Obligatoryjne kary umowne. Zasada waloryzacji wynagrodzenia. Aneksowanie umów. Raport z realizacji zamówienia. Odstąpienie od umowy. Unieważnienie umowy. Podwykonawstwo.
13.
Publiczny rejestr umów – nowy obowiązek i jego konsekwencje.
14.
Środki ochrony prawnej po zmianach. Pozasądowe rozwiązywanie sporów.
15.
Dyskusja – odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników działów zamówień publicznych,
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
kadry informatycznej odpowiedzialnej za wdrożenie elektronizacji zamówień publicznych w jednostce,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie poprowadzone online za pośrednictwem przeglądarki internetowej z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi: strumień video na żywo, prezentacje multimedialne, współdzielenie pulpitu, tablice interaktywne.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Po przesłaniu zgłoszenia na szkolenie online otrzymają Państwo wiadomość potwierdzającą wpisanie na listę uczestników. Na 1-2 dni przed planowanym wydarzeniem wysyłamy jeszcze jedną wiadomość, w której będzie link do szkolenia. Szkolenie zostanie przeprowadzone w wirtualnej sali konferencyjnej – w pokoju webinarowym. Aby dołączyć do szkolenia wystarczy kliknąć w odnośnik i podać hasło, które znajduje się w przesłanej przez nas wiadomości.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.