Wzorcowe prowadzenie procedury udzielenia zamówienia publicznego poniżej i powyżej progów unijnych – od oszacowania i opisu przedmiotu zamówienia do zawarcia umowy.
Doradca, specjalista i doskonale znany trener zamówień publicznych. Opiniuje szereg postępowań, w tym głównie dokumenty o udzielenie zamówienia publicznego. Praktyka poparta jest także zastępstwem procesowym przed Krajową Izbą Odwoławczą. Autorka licznych artykułów w prasie branżowej. Aktywny członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych (OSKZP). Konsultant – udziela konsultacji merytorycznych, obejmujących swoim zakresem trudne zagadnienia zamówień publicznych, ich interpretacje prawne i praktyczne. Chętnie pomaga swoim słuchaczom telefonicznie i drogą korespondencji elektronicznej bez zaangażowania finansowego. Szkoleniowiec i doradca zamówień publicznych – od 26 lat zajmuje się zagadnieniami zamówień publicznych. Od 21 lat Ewa Żak prowadzi szkolenia tematyczne w całej Polsce. Dynamiczny charakter wykładu, praktyczne przykłady, dobry kontakt ze słuchaczami – to kierunki, które wpływają na ogromne zainteresowanie uczestników szkolenia tematyką zamówień publicznych. W wykładach uczestniczy rocznie tysiące zadowolonych i usatysfakcjonowanych słuchaczy. Liczne doradztwo, jakiego dokonuje – świadczy o dużym zaufaniu. Doświadczenie – zdobywane od 1995 roku poprzez współpracę z wieloma podmiotami. Posiada wszechstronne i bogate doświadczenie praktyczne, uzyskane pracą zawodową w publicznych zakładach. Doskonale zorientowana w specyfice funkcjonowania zamawiających jak i wykonawców. Realizatorka wielu audytów wewnętrznych w zakresie oceny poprawności realizowania procedur o zamówienie publiczne (jednostki samorządu terytorialnego, publiczne zakłady ochrony zdrowia). Od kilkunastu lat niezmiennie zajmuje czołową pozycję popularności trenera i szkoleniowca.
Pomoc administracyjna / Samorządowa Administracja Placówek [24.11.2021]
Szkolenie ciekawe i merytoryczne. Fajnie prowadzone na przykładach – super!
Specjalista / Uczelnia Wyższa [24.11.2021]
Szkolenie bardzo interesujące. W jasny i praktyczny sposób została przekazana wiedza.
Młodszy Inspektor / Zakład Karny [24.11.2021]
Bardzo przydatne informacje. Dużo przykładów z praktyki.
Specjalista / Uczelnia Wyższa [24.11.2021]
Szkolenie rozwiewające wątpliwości. Szkolenie, które pozwala zdobyć nowe informacje.
Kierownik / Muzeum Etnograficzne [24.11.2021]
Pozyskane informacje przełożą się na praktyczne umiejętności potrzebne w dalszej pracy zawodowej.
Inspektor / Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej [23.11.2021]
Szkolenie przeprowadzone bardzo rzetelnie z wykorzystaniem obszernej wiedzy i pełnych materiałów.
Samodzielny Referent / Wojskowy Oddział Gospodarczy [23.11.2021]
Informacje przekazane w bardzo zrozumiałym języku. Przydatne materiały szkoleniowe.
Młodszy Referent / Urząd Gminy [23.11.2021]
Szkolenie z bardzo obszernym materiałem. Prowadząca z ogromną wiedzą, chętnie udzielała odpowiedzi na pytania uczestników.
Inspektor / Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji [23.11.2021]
Zakres szkolenia zgodny z oczekiwaniami. Materiały dobrze przygotowane. Informacje bardzo przydatne.
Specjalista / Uczelnia Wyższa [23.11.2021]
Szkolenie ciekawe i profesjonalnie przeprowadzone.
Specjalista / Uczelnia Wyższa [23.11.2021]
Szkolenie na temat i profesjonalne. Udzielono odpowiedzi na każde zadane pytania uczestników.
Dyrektor / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [17.11.2021]
Osoba prowadząca z dużą wiedzą i doświadczeniem zawodowym. Pomocne szkolenie, zachęcające do rozwoju osobistego.
Inspektor / Urząd Gminy [17.11.2021]
Szkolenie bardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym. Podano informacje w bardzo przystępnej formie.
Specjalista / Uczelnia Wyższa [17.11.2021]
Szkolenie bardzo rzeczowe, merytoryczne. Wspaniała prowadząca.
Główny Księgowy / Szkoła Podstawowa [17.11.2021]
Bardzo merytoryczne szkolenie.
Specjalista / Zakład Usług Gminnych [17.11.2021]
Bardzo miła atmosfera szkolenia. Duża wiedza i wyczerpujące odpowiedzi na zadawane pytania.
Kierownik / Dom Pomocy Społecznej [16.11.2021]
Bardzo obszerny materiał. Rzetelnie prowadzone szkolenie, prowadząca doskonale przygotowana. Sposób przekazywania informacji jasny i klarowny.
Referent / Dom Pomocy Społecznej [16.11.2021]
Szkolenie bardzo dobre. Prowadząca jest osobą bardzo kompetentną i ma szeroki zakres wiedzy w temacie.
Referent / Powiatowa Służba Zdrowia [16.11.2021]
Szkolenie wyczerpujące i satysfakcjonujące.
Z-ca Dyrektora / Stacja Pogotowia Ratunkowego [20.10.2021]
Niezwykle merytoryczne i profesjonalne szkolenie. Informacje przekazane w przystępny i jasny sposób poparte wieloma przykładami.
... / Osoba prywatna [20.10.2021]
Szkolenie prowadzone w sposób ciekawy i merytoryczny.
Referent / Baza Lotnictwa [20.10.2021]
Informacje przekazane na szkoleniu na pewno przydadzą się w prowadzeniu postępowań. Wykładowca bardzo dobrze tłumaczy i wszystko wyjaśnia.
Starszy Referent / Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna [20.10.2021]
Szkolenie bardzo przydatne i ciekawe. Bardzo intersująco prowadzone.
Referent / Baza Lotnictwa [20.10.2021]
Szkolenie prowadzone w bardzo jasny i czytelny sposób.
Specjalista / Stacja Pogotowia Ratunkowego [20.10.2021]
Szkolenie bardzo merytoryczne, przyda się w wykonywanej pracy.
Referent / Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna [20.10.2021]
Podawane przykłady aktualne, rzeczowe i merytoryczne. Atmosfera miła oraz sprzyjająca przyswajaniu wiedzy.
Referent / Szpital Specjalistyczny [20.10.2021]
Szkolenie prowadzone bardzo merytorycznie i konkretnie z uwzględnieniem istotnych zmian w legislacji. Bardzo wysoko oceniam komunikację i sposób przekazywania wiedzy przez Panią Ewą Żak.
Kierownik / Urząd Miasta [19.10.2021]
Szkolenie dobre zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym.
p.o. Dyrektora / Dom Pomocy Społecznej [19.10.2021]
Merytoryczne przekazanie informacji stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych na przykładach. Bardzo dobra komunikatywna trenerka.
Kierownik Gospodarczy / Centrum Kultury [19.10.2021]
Szkolenie na wysokim poziomie. Wykładowca z bogatą wiedzą i doświadczeniem.
Starszy Specjalista / Miejski Urząd Pracy [19.10.2021]
Bardzo dobre tempo szkolenia, przydatne, niezbędne informacje i bardzo dobre materiały.
Kierownik Gospodarczy / Zespół Państwowych Szkół Muzycznych [19.10.2021]
Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Duża przydatność materiałów szkoleniowych.
Szkolenie było przeprowadzone bardzo sprawnie. Przekazywane informacje były bardzo szczegółowo tłumaczone oraz było dużo przykładów praktycznych.
Starszy Pracownik Socjalny / Dom Pomocy Społecznej [18.10.2021]
Szkolenie bardzo dobrze opracowane, z bogato przygotowanymi materiałami. Prowadząca z bardzo bogatym doświadczeniem przekazuje wiedzę w sposób bardzo ciekawy, z podawaniem przykładów z życia.
Referent / Dom Pomocy Społecznej [18.10.2021]
Merytorycznie, konkretnie i na temat. Pomocne przykłady z życia wzięte, praktyczne doświadczenie prowadzącego.
Główny Specjalista / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [18.10.2021]
Szkolenie na wysokim poziomie. Wykładowca bardzo komunikatywny z ogromną wiedzą i doświadczeniem.
Specjalista / Oczyszczalnia Ścieków [18.10.2021]
Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Ciekawe przykłady i fajna dynamika Ciekawe przykłady i odpowiedzi na zadawane pytania.
Specjalista / Oczyszczalnia Ścieków [18.10.2021]
Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Ciekawe przykłady i fajna dynamika szkolenia.
Zastępca Naczelnika / ZRE [2020.07.20-21]
Zawsze chętnie uczestniczę w szkoleniach prowadzonych przez Panią Ewę Żak i również tym razem jestem zadowolona z przekazanej wiedzy merytorycznej.
Specjalista / Firma prywatna [2020.07.20-21]
Szkolenie jak każde prowadzone przez Panią Ewę Żak – najlepsze.
Archiwista / Powiatowy Urząd Pracy [2020.03.12-13]
Merytoryczny i zrozumiały przekaz. Szkolenie prowadzone w sposób elastyczny.
Kierownik / Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych [2020.01.24]
Bardzo dobre szkolenie. Profesjonalna prowadząca i materiał szkoleniowy bardzo fajny.
Kierownik / Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej [2020.01.24]
Jak zwykle szkolenie prowadzone w pełni profesjonalnie, na najwyższym poziomie.
... / Urząd Gminy [2020.01.24]
Szkolenie bardzo przydatne, porusza bardzo problematyczne kwestie. Prowadząca konkretna z ogromną wiedzą.
Kierownik Działu / Zarząd Dróg Powiatowych [2019.10.28]
Bardzo dużo informacji przekazanych w przystępny i zrozumiały sposób.
Inspektor / Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji [2019.10.28]
Szkolenie konkretne. Dobrze wytłumaczone trudne zagadnienia.
ZAKRES SZKOLENIA:
1.
BLOK: PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA – większa odpowiedzialność i obowiązki komórek merytorycznych.
1. Elektronizacja zamówień publicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i sprawozdawczości. Platforma e-zamówienia nowe funkcjonalności.
2. Plan postępowania o udzielenie zamówienia czy plan zamówień – różnice w obowiązkowych czynnościach – zamieszczanie, aktualizowanie.
3. Ogólnounijny zakaz udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych i koncesjach i jego konsekwencje.
4. Zamówienia do 130 tys. zł – o czym warto wiedzieć, by zrealizować zamówienie z przestrzeganiem obowiązujących zasad.
5. Szacowanie wartości zamówienia – modyfikacja utartych wzorców:
a) Zamówienia mieszane – ich wpływ na ustalenie wartości.
b) Zamówienia podzielone na części z uwzględnieniem rodzaju zamówienia (RB, D, U )– kiedy obowiązkowa agregacja za-mówień.
c) Różne źródła finansowania – jak uwzględniać w planie, gdy nie jest jeszcze podpisana umowa na dofinansowanie np. z projektu UE.
d) Zamówienia powtórzeniowe z art. 214 ust. 1 pkt 7 – czy warto przewidywać?
e) Zamówienia dla kilku jednostek a jedno źródło finansowania. Zamówienia jednostek z odrębnością finansową.
f) Zasady udzielenia zamówień nieplanowanych.
g) Powody nie podzielenia zamówienia na części.
6. Opis przedmiotu zamówienia – w jakich sytuacjach można wskazać znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, równoważność.
7. Co to są podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe – zasady i forma uzupełnienia.
8. Wykluczenie z postępowania – zmiany.
9. Warunki udziału w postępowaniu – proporcjonalność, czego warunki mogą dotyczyć, w jaki sposób wykonawca potwierdza, że warunek spełnia:
a) Trzy możliwości wykazania przez wykonawcę spełnienia warunku udziału – co należy uwzględnić w dokumentach zamówienia.
b) Podmiotowe środki dowodowe – możliwości weryfikacji spełnienia warunku udziału – przykład warunku doświadczenia w RB z wskazaniem na możliwości zamawiającego co do sposobu weryfikacji warunku.
10. Kryteria oceny ofert – ustalenie kryteriów w kontekście maksymalnej wagi ceny 60% a wpływ na wynik postępowania. Kryteria środowiskowe jako związek z zasadą efektywności ekonomicznej – wpływ na obowiązek zamieszczania ogłoszenia o wykonaniu umowy.
11. Umowa w sprawie zamówienia publicznego. Obowiązek przygotowania danych do rejestru umów o wartości powyżej 500 zł prowadzonego przez Ministra Finansów do 1 lipca 2022 r.
2.
BLOK: WZORCOWE PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PONIŻEJ I POWYŻEJ PROGÓW UNIJNYCH – najczęstsze błędy i nieprawidłowości:
1. Komisja przetargowa – powołanie, skład, obowiązki, oświadczenia, w tym termin na ich składanie. Decyzja o wadium – gdy zamawiający żąda – co należy wiedzieć.
2. Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) lub Opis Potrzeb i Wymagań (OPiW) – zależność od wyboru trybu postępowania o udzielenie zamówienia – wymagany zakres informacyjny.
3. Kwalifikacja podmiotowa wykonawcy – obligatoryjna i fakultatywna – decyzje zamawiającego, w tym prawo do weryfikacji po-przez możliwość żądania podmiotowych środków dowodowych.
4. Ogłoszenia – krótka charakterystyka z uwzględnieniem praktycznego wskazania na platformie e-zamówienia.
5. Negocjacje bez ogłoszenia, wolna ręka, partnerstwo innowacyjne – lex specialis w postępowaniach poniżej progu unijnego.
6. Praktyczny przebieg procedury udzielenie zamówienia poniżej i powyżej progów unijnych.
7. Zamówienia na usługi społeczne po nowemu – weryfikacja przyjętych rozwiązań.
8. Wadium – kwota, zasady wnoszenia, zwrot.
9. Środki ochrony prawnej wykonawcy w postępowaniach poniżej powyżej progu unijnego;
a) Termin na wniesienie odwołania – ogłoszenia, SWZ, czynności w postępowaniu, czynności wyboru oferty, odrzucenia oferty wykonawcy
b) Obowiązki zamawiającego po otrzymaniu „kopii” odwołania. Decyzje, jakie może podjąć w odniesieniu do zwartych zarzutów oraz skutki tych decyzji
c) Uwzględnienie, oddalenie odwołania, umorzenie – postanowienie – co to oznacza, kiedy występuje
d) Skarga – sąd zamówień publicznych
e) Wysokość wpisu, proporcjonalność obciążenia kosztami.
3.
BLOK: Podsumowanie szkolenia. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników działów zamówień publicznych,
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie poprowadzone online za pośrednictwem przeglądarki internetowej z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi: strumień video na żywo, prezentacje multimedialne, współdzielenie pulpitu, tablice interaktywne.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.