Radca prawny, członek Rady OIRP w Olsztynie (bieżącej kadencji). Ekspert Ministra Administracji i Cyfryzacji w ramach projektu „Dobre Prawo – Sprawne Rządzenie”. Jest adiunktem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Mec. Adamczyk jest autorem i współautorem dziesiątek opinii prawnych publikowanych w ramach Bazy Dobrych Praktyk Administracyjnych na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Członek Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych działającej przy Ministrze Cyfryzacji. Jest Trenerem i z zakresu procedury administracyjnej oraz tematyki pokrewnej (RODO, informacja publiczna). Członek Etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie (w latach 2005-2011) – doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów administracji rządowej i samorządowej. Ceniony za ciekawy a jednocześnie bardzo konkretny styl prowadzenia zajęć, znany z przejrzystych i jednoznacznych odpowiedzi na pytania. W chwili obecnej jeden z najbardziej cenionych ekspertów z zakresu procedury administracyjnej. W przeciągu ostatnich lat na terenie całego kraju przeprowadził kilkaset szkoleń z zakresu procedury administracyjnej, poszczególnych elementów KPA oraz RODO.
ZAKRES SZKOLENIA:
1.
Geneza E-administracji i bezpieczeństwo E-administracji.
2.
Nowa zasada pisemności i jej konsekwencje:
załatwianie sprawy „bez człowieka”;
załatwianie sprawy on-line;
rodzaje podpisów elektronicznych i ich prawne aspekty (w tym zasady podpisywania pism kierowanych do organów administracji w trybie k.p.a. a zasady uwierzytelniania pism wynikające z przepisów materialno-prawnych).
3.
Zasady składania podań utrwalonych w postaci elektronicznej:
podanie utrwalone w postaci elektronicznej a dokument elektroniczny (kierunki zmian w prawie np. ochrona przyrody, prawo o aktach stanu cywilnego);
czy należy podpisywać załączniki składane przez e-PUAP czy tylko pismo główne?
4.
Doręczenia elektroniczne po zmianach:
„stare” czy „nowe zasady” doręczeń – które przepisy obowiązują i dlaczego?
adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych i konsekwencje jego wpisania do bazy;
jak należy doręczać korespondencję, jeśli nowy adres do dręczeń już jednostka posiada – na ten adres czy przez e-PUAP?
kto powinien być „administratorem skrzynki do doręczeń”?
5.
Doręczenie wydruku pisma uzyskanego z systemu teleinformatycznego – kiedy i po co to robimy?
6.
Ustalenie dnia doręczenia korespondencji elektronicznej.
7.
Dyskusja
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników administracji publicznej w tym samorządowej i rządowej,
kierowników jednostek samorządu terytorialnego,
osób odpowiedzialnych za wydawanie decyzji administracyjnych w jednostce,
radców prawnych jst,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy w tym zakresie.
METODOLOGIA
Szkolenie poprowadzone online za pośrednictwem przeglądarki internetowej z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi: strumień video na żywo, prezentacje multimedialne, współdzielenie pulpitu, tablice interaktywne.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.