noweprzetargi.pl

Wzorcowe prowadzenie procedury udzielenia zamówienia publicznego – od oszacowania i opisu przedmiotu zamówienia do zawarcia umowy.

To szkolenie się już odbyło - zobacz podobne szkolenia

Prowadzący:

Ewa Żak

Termin:

29.11.2021

Czas Trwania:

1 dzień
6 godz. zegarowych - szkolenie trwa od 8:30 do 14:30

Miejsce:

ONLINE

Cena VAT zwolniony:

390 zł

Cena z VAT 23%:

480 zł

Ewa Żak

Doradca, specjalista i doskonale znany trener zamówień publicznych. Opiniuje szereg postępowań, w tym głównie dokumenty o udzielenie zamówienia publicznego. Praktyka poparta jest także zastępstwem procesowym przed Krajową Izbą Odwoławczą. Autorka licznych artykułów w prasie branżowej. Aktywny członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych (OSKZP). Konsultant – udziela konsultacji merytorycznych, obejmujących swoim zakresem trudne zagadnienia zamówień publicznych, ich interpretacje prawne i praktyczne. Chętnie pomaga swoim słuchaczom telefonicznie i drogą korespondencji elektronicznej bez zaangażowania finansowego. Szkoleniowiec i doradca zamówień publicznych – od 26 lat zajmuje się zagadnieniami zamówień publicznych. Od 21 lat Ewa Żak prowadzi szkolenia tematyczne w całej Polsce. Dynamiczny charakter wykładu, praktyczne przykłady, dobry kontakt ze słuchaczami – to kierunki, które wpływają na ogromne zainteresowanie uczestników szkolenia tematyką zamówień publicznych. W wykładach uczestniczy rocznie tysiące zadowolonych i usatysfakcjonowanych słuchaczy. Liczne doradztwo, jakiego dokonuje – świadczy o dużym zaufaniu. Doświadczenie – zdobywane od 1995 roku poprzez współpracę z wieloma podmiotami. Posiada wszechstronne i bogate doświadczenie praktyczne, uzyskane pracą zawodową w publicznych zakładach. Doskonale zorientowana w specyfice funkcjonowania zamawiających jak i wykonawców. Realizatorka wielu audytów wewnętrznych w zakresie oceny poprawności realizowania procedur o zamówienie publiczne (jednostki samorządu terytorialnego, publiczne zakłady ochrony zdrowia). Od kilkunastu lat niezmiennie zajmuje czołową pozycję popularności trenera i szkoleniowca.

Pomoc administracyjna / Samorządowa Administracja Placówek [24.11.2021]

Szkolenie ciekawe i merytoryczne. Fajnie prowadzone na przykładach – super!

Specjalista / Uczelnia Wyższa [24.11.2021]

Szkolenie bardzo interesujące. W jasny i praktyczny sposób została przekazana wiedza.

Młodszy Inspektor / Zakład Karny [24.11.2021]

Bardzo przydatne informacje. Dużo przykładów z praktyki.

Specjalista / Uczelnia Wyższa [24.11.2021]

Szkolenie rozwiewające wątpliwości. Szkolenie, które pozwala zdobyć nowe informacje.

Kierownik / Muzeum Etnograficzne [24.11.2021]

Pozyskane informacje przełożą się na praktyczne umiejętności potrzebne w dalszej pracy zawodowej.

Inspektor / Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej [23.11.2021]

Szkolenie przeprowadzone bardzo rzetelnie z wykorzystaniem obszernej wiedzy i pełnych materiałów.

Samodzielny Referent / Wojskowy Oddział Gospodarczy [23.11.2021]

Informacje przekazane w bardzo zrozumiałym języku. Przydatne materiały szkoleniowe.

Młodszy Referent / Urząd Gminy [23.11.2021]

Szkolenie z bardzo obszernym materiałem. Prowadząca z ogromną wiedzą, chętnie udzielała odpowiedzi na pytania uczestników.

Inspektor / Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji [23.11.2021]

Zakres szkolenia zgodny z oczekiwaniami. Materiały dobrze przygotowane. Informacje bardzo przydatne.

Specjalista / Uczelnia Wyższa [23.11.2021]

Szkolenie ciekawe i profesjonalnie przeprowadzone.

Specjalista / Uczelnia Wyższa [23.11.2021]

Szkolenie na temat i profesjonalne. Udzielono odpowiedzi na każde zadane pytania uczestników.

Dyrektor / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [17.11.2021]

Osoba prowadząca z dużą wiedzą i doświadczeniem zawodowym. Pomocne szkolenie, zachęcające do rozwoju osobistego.

Inspektor / Urząd Gminy [17.11.2021]

Szkolenie bardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym. Podano informacje w bardzo przystępnej formie.

Specjalista / Uczelnia Wyższa [17.11.2021]

Szkolenie bardzo rzeczowe, merytoryczne. Wspaniała prowadząca.

Główny Księgowy / Szkoła Podstawowa [17.11.2021]

Bardzo merytoryczne szkolenie.

Specjalista / Zakład Usług Gminnych [17.11.2021]

Bardzo miła atmosfera szkolenia. Duża wiedza i wyczerpujące odpowiedzi na zadawane pytania.

Kierownik / Dom Pomocy Społecznej [16.11.2021]

Bardzo obszerny materiał. Rzetelnie prowadzone szkolenie, prowadząca doskonale przygotowana. Sposób przekazywania informacji jasny i klarowny.

Referent / Dom Pomocy Społecznej [16.11.2021]

Szkolenie bardzo dobre. Prowadząca jest osobą bardzo kompetentną i ma szeroki zakres wiedzy w temacie.

Referent / Powiatowa Służba Zdrowia [16.11.2021]

Szkolenie wyczerpujące i satysfakcjonujące.

Z-ca Dyrektora / Stacja Pogotowia Ratunkowego [20.10.2021]

Niezwykle merytoryczne i profesjonalne szkolenie. Informacje przekazane w przystępny i jasny sposób poparte wieloma przykładami.

... / Osoba prywatna [20.10.2021]

Szkolenie prowadzone w sposób ciekawy i merytoryczny.

Referent / Baza Lotnictwa [20.10.2021]

Informacje przekazane na szkoleniu na pewno przydadzą się w prowadzeniu postępowań. Wykładowca bardzo dobrze tłumaczy i wszystko wyjaśnia.

Starszy Referent / Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna [20.10.2021]

Szkolenie bardzo przydatne i ciekawe. Bardzo intersująco prowadzone.

Referent / Baza Lotnictwa [20.10.2021]

Szkolenie prowadzone w bardzo jasny i czytelny sposób.

Specjalista / Stacja Pogotowia Ratunkowego [20.10.2021]

Szkolenie bardzo merytoryczne, przyda się w wykonywanej pracy.

Referent / Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna [20.10.2021]

Podawane przykłady aktualne, rzeczowe i merytoryczne. Atmosfera miła oraz sprzyjająca przyswajaniu wiedzy.

Referent / Szpital Specjalistyczny [20.10.2021]

Szkolenie prowadzone bardzo merytorycznie i konkretnie z uwzględnieniem istotnych zmian w legislacji. Bardzo wysoko oceniam komunikację i sposób przekazywania wiedzy przez Panią Ewą Żak.

Kierownik / Urząd Miasta [19.10.2021]

Szkolenie dobre zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym.

p.o. Dyrektora / Dom Pomocy Społecznej [19.10.2021]

Merytoryczne przekazanie informacji stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych na przykładach. Bardzo dobra komunikatywna trenerka.

Kierownik Gospodarczy / Centrum Kultury [19.10.2021]

Szkolenie na wysokim poziomie. Wykładowca z bogatą wiedzą i doświadczeniem.

Starszy Specjalista / Miejski Urząd Pracy [19.10.2021]

Bardzo dobre tempo szkolenia, przydatne, niezbędne informacje i bardzo dobre materiały.

Kierownik Gospodarczy / Zespół Państwowych Szkół Muzycznych [19.10.2021]

Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Duża przydatność materiałów szkoleniowych.

Z-ca kierownika / Oczyszczalnia Ścieków [18.10.2021]

Szkolenie było przeprowadzone bardzo sprawnie. Przekazywane informacje były bardzo szczegółowo tłumaczone oraz było dużo przykładów praktycznych.

Starszy Pracownik Socjalny / Dom Pomocy Społecznej [18.10.2021]

Szkolenie bardzo dobrze opracowane, z bogato przygotowanymi materiałami. Prowadząca z bardzo bogatym doświadczeniem przekazuje wiedzę w sposób bardzo ciekawy, z podawaniem przykładów z życia.

Referent / Dom Pomocy Społecznej [18.10.2021]

Merytorycznie, konkretnie i na temat. Pomocne przykłady z życia wzięte, praktyczne doświadczenie prowadzącego.

Główny Specjalista / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [18.10.2021]

Szkolenie na wysokim poziomie. Wykładowca bardzo komunikatywny z ogromną wiedzą i doświadczeniem.

Specjalista / Oczyszczalnia Ścieków [18.10.2021]

Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Ciekawe przykłady i fajna dynamika Ciekawe przykłady i odpowiedzi na zadawane pytania.

Specjalista / Oczyszczalnia Ścieków [18.10.2021]

Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Ciekawe przykłady i fajna dynamika szkolenia.

Zastępca Naczelnika / ZRE [2020.07.20-21]

Zawsze chętnie uczestniczę w szkoleniach prowadzonych przez Panią Ewę Żak i również tym razem jestem zadowolona z przekazanej wiedzy merytorycznej.

Specjalista / Firma prywatna [2020.07.20-21]

Szkolenie jak każde prowadzone przez Panią Ewę Żak – najlepsze.

Archiwista / Powiatowy Urząd Pracy [2020.03.12-13]

Szkolenie bardzo merytoryczne. Miła atmosfera.

Starszy Specjalista / Szpital Kliniczny [2020.03.12-13]

Merytoryczny i zrozumiały przekaz. Szkolenie prowadzone w sposób elastyczny.

Kierownik / Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych [2020.01.24]

Bardzo dobre szkolenie. Profesjonalna prowadząca i materiał szkoleniowy bardzo fajny.

Kierownik / Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej [2020.01.24]

Jak zwykle szkolenie prowadzone w pełni profesjonalnie, na najwyższym poziomie.

... / Urząd Gminy [2020.01.24]

Szkolenie bardzo przydatne, porusza bardzo problematyczne kwestie. Prowadząca konkretna z ogromną wiedzą.

Kierownik Działu / Zarząd Dróg Powiatowych [2019.10.28]

Bardzo dużo informacji przekazanych w przystępny i zrozumiały sposób.

Inspektor / Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji [2019.10.28]

Szkolenie konkretne. Dobrze wytłumaczone trudne zagadnienia.

ZAKRES SZKOLENIA:

1.

BLOK: PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA – większa odpowiedzialność i obowiązki komórek merytorycznych.

1. Elektronizacja zamówień publicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i sprawozdawczości. Platforma e-zamówienia nowe funkcjonalności.
2. Plan postępowania o udzielenie zamówienia czy plan zamówień – różnice w obowiązkowych czynnościach – za-mieszczanie, aktualizowanie.
3. Zamówienia do 130 tys. zł – o czym warto wiedzieć, by zrealizować zamówienie z przestrzeganiem obowiązujących zasad.
4. Szacowanie wartości zamówienia – modyfikacja utartych wzorców:
a) Zamówienia mieszane – ich wpływ na ustalenie wartości.
b) Zamówienia podzielone na części z uwzględnieniem rodzaju zamówienia (RB, D, U )– kiedy obowiązkowa agregacja za-mówień.
c) Różne źródła finansowania – jak uwzględniać w planie, gdy nie jest jeszcze podpisana umowa na dofinansowanie np. z projektu UE.
d) Zamówienia powtórzeniowe z art. 214 ust. 1 pkt 7 – czy warto przewidywać?
e) Zamówienia dla kilku jednostek a jedno źródło finansowania. Zamówienia jednostek z odrębnością finansową.
f) Zasady udzielenia zamówień nieplanowanych.
g) Powody nie podzielenia zamówienia na części.
5. Opis przedmiotu zamówienia – w jakich sytuacjach można wskazać znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, równoważność.
6. Co to są podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe – zasady i forma uzupełnienia.
7. Wykluczenie z postępowania – zmiany.
8. Warunki udziału w postępowaniu – proporcjonalność, czego warunki mogą dotyczyć, w jaki sposób wykonawca po-twierdza, że warunek spełnia:
a) Trzy możliwości wykazania przez wykonawcę spełnienia warunku udziału – co należy uwzględnić w dokumentach zamówienia.
b) Podmiotowe środki dowodowe – możliwości weryfikacji spełnienia warunku udziału – przykład warunku doświadczenia w RB z wskazaniem na możliwości zamawiającego co do sposobu weryfikacji warunku.
9. Kryteria oceny ofert – ustalenie kryteriów w kontekście maksymalnej wagi ceny 60% a wpływ na wynik postępowania. Kryteria środowiskowe jako związek z zasadą efektywności ekonomicznej – wpływ na obowiązek zamieszczania ogłoszenia o wykonaniu umowy.
10. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.

2.

BLOK: WZORCOWE PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA – najczęstsze błędy i nieprawidłowości:

1. Komisja przetargowa – powołanie, skład, obowiązki, oświadczenia, w tym termin na ich składanie. Decyzja o wadium – gdy zamawiający żąda – co należy wiedzieć.
2. Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) lub Opis Potrzeb i Wymagań (OPiW) – zależność od wyboru trybu po-stępowania o udzielenie zamówienia – wymagany zakres informacyjny.
3. Kwalifikacja podmiotowa wykonawcy – obligatoryjna i fakultatywna – decyzje zamawiającego, w tym prawo do weryfikacji poprzez możliwość żądania podmiotowych środków dowodowych.
4. Ogłoszenia – krótka charakterystyka z uwzględnieniem praktycznego wskazania na platformie e-zamówienia.
5. Negocjacje bez ogłoszenia, wolna ręka, partnerstwo innowacyjne – lex specialis w postępowaniach poniżej progu unijnego.
6. Praktyczny przebieg procedury udzielenie zamówienia poniżej i powyżej progów unijnych.
7. Zamówienia na usługi społeczne po nowemu – weryfikacja przyjętych rozwiązań.
8. Wadium – kwota, zasady wnoszenia, zwrot.
9. Środki ochrony prawnej wykonawcy w postępowaniach poniżej powyżej progu unijnego;
a) Termin na wniesienie odwołania – ogłoszenia, SWZ, czynności w postępowaniu, czynności wyboru oferty, odrzucenia oferty wykonawcy
b) Obowiązki zamawiającego po otrzymaniu „kopii” odwołania. Decyzje, jakie może podjąć w odniesieniu do zwartych zarzutów oraz skutki tych decyzji
c) Uwzględnienie, oddalenie odwołania, umorzenie – postanowienie – co to oznacza, kiedy występuje
d) Skarga – sąd zamówień publicznych
e) Wysokość wpisu, proporcjonalność obciążenia kosztami.

3.

BLOK: Podsumowanie szkolenia. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

UCZESTNICY
METODOLOGIA
INFORMACJE DODATKOWE
ZAREZERWUJ MIEJSCE NA SZKOLENIU
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ NA TEMAT TEGO SZKOLENIA?