noweprzetargi.pl

Wzorcowe prowadzenie procedury udzielenia zamówienia publicznego – od oszacowania i opisu przedmiotu zamówienia do zawarcia umowy.

To szkolenie się już odbyło - zobacz podobne szkolenia

Prowadzący:

Ewa Żak

Termin:

20.10.2021

Czas Trwania:

1 dzień
6 godz. Szkolenie trwa od 9:30 do 15:30

Miejsce:

Radom Hotel Gromada

Adres:

Hotel Gromada, ul. Narutowicza 9

Cena VAT zwolniony:

390 zł

Cena z VAT 23%:

480 zł

Ewa Żak

Doradca, specjalista i doskonale znany trener zamówień publicznych. Opiniuje szereg postępowań, w tym głównie dokumenty o udzielenie zamówienia publicznego. Praktyka poparta jest także zastępstwem procesowym przed Krajową Izbą Odwoławczą. Autorka licznych artykułów w prasie branżowej. Aktywny członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych (OSKZP). Konsultant – udziela konsultacji merytorycznych, obejmujących swoim zakresem trudne zagadnienia zamówień publicznych, ich interpretacje prawne i praktyczne. Chętnie pomaga swoim słuchaczom telefonicznie i drogą korespondencji elektronicznej bez zaangażowania finansowego. Szkoleniowiec i doradca zamówień publicznych – od 26 lat zajmuje się zagadnieniami zamówień publicznych. Od 21 lat Ewa Żak prowadzi szkolenia tematyczne w całej Polsce. Dynamiczny charakter wykładu, praktyczne przykłady, dobry kontakt ze słuchaczami – to kierunki, które wpływają na ogromne zainteresowanie uczestników szkolenia tematyką zamówień publicznych. W wykładach uczestniczy rocznie tysiące zadowolonych i usatysfakcjonowanych słuchaczy. Liczne doradztwo, jakiego dokonuje – świadczy o dużym zaufaniu. Doświadczenie – zdobywane od 1995 roku poprzez współpracę z wieloma podmiotami. Posiada wszechstronne i bogate doświadczenie praktyczne, uzyskane pracą zawodową w publicznych zakładach. Doskonale zorientowana w specyfice funkcjonowania zamawiających jak i wykonawców. Realizatorka wielu audytów wewnętrznych w zakresie oceny poprawności realizowania procedur o zamówienie publiczne (jednostki samorządu terytorialnego, publiczne zakłady ochrony zdrowia). Od kilkunastu lat niezmiennie zajmuje czołową pozycję popularności trenera i szkoleniowca.

Pomoc administracyjna / Samorządowa Administracja Placówek [24.11.2021]

Szkolenie ciekawe i merytoryczne. Fajnie prowadzone na przykładach – super!

Specjalista / Uczelnia Wyższa [24.11.2021]

Szkolenie bardzo interesujące. W jasny i praktyczny sposób została przekazana wiedza.

Młodszy Inspektor / Zakład Karny [24.11.2021]

Bardzo przydatne informacje. Dużo przykładów z praktyki.

Specjalista / Uczelnia Wyższa [24.11.2021]

Szkolenie rozwiewające wątpliwości. Szkolenie, które pozwala zdobyć nowe informacje.

Kierownik / Muzeum Etnograficzne [24.11.2021]

Pozyskane informacje przełożą się na praktyczne umiejętności potrzebne w dalszej pracy zawodowej.

Inspektor / Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej [23.11.2021]

Szkolenie przeprowadzone bardzo rzetelnie z wykorzystaniem obszernej wiedzy i pełnych materiałów.

Samodzielny Referent / Wojskowy Oddział Gospodarczy [23.11.2021]

Informacje przekazane w bardzo zrozumiałym języku. Przydatne materiały szkoleniowe.

Młodszy Referent / Urząd Gminy [23.11.2021]

Szkolenie z bardzo obszernym materiałem. Prowadząca z ogromną wiedzą, chętnie udzielała odpowiedzi na pytania uczestników.

Inspektor / Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji [23.11.2021]

Zakres szkolenia zgodny z oczekiwaniami. Materiały dobrze przygotowane. Informacje bardzo przydatne.

Specjalista / Uczelnia Wyższa [23.11.2021]

Szkolenie ciekawe i profesjonalnie przeprowadzone.

Specjalista / Uczelnia Wyższa [23.11.2021]

Szkolenie na temat i profesjonalne. Udzielono odpowiedzi na każde zadane pytania uczestników.

Dyrektor / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [17.11.2021]

Osoba prowadząca z dużą wiedzą i doświadczeniem zawodowym. Pomocne szkolenie, zachęcające do rozwoju osobistego.

Inspektor / Urząd Gminy [17.11.2021]

Szkolenie bardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym. Podano informacje w bardzo przystępnej formie.

Specjalista / Uczelnia Wyższa [17.11.2021]

Szkolenie bardzo rzeczowe, merytoryczne. Wspaniała prowadząca.

Główny Księgowy / Szkoła Podstawowa [17.11.2021]

Bardzo merytoryczne szkolenie.

Specjalista / Zakład Usług Gminnych [17.11.2021]

Bardzo miła atmosfera szkolenia. Duża wiedza i wyczerpujące odpowiedzi na zadawane pytania.

Kierownik / Dom Pomocy Społecznej [16.11.2021]

Bardzo obszerny materiał. Rzetelnie prowadzone szkolenie, prowadząca doskonale przygotowana. Sposób przekazywania informacji jasny i klarowny.

Referent / Dom Pomocy Społecznej [16.11.2021]

Szkolenie bardzo dobre. Prowadząca jest osobą bardzo kompetentną i ma szeroki zakres wiedzy w temacie.

Referent / Powiatowa Służba Zdrowia [16.11.2021]

Szkolenie wyczerpujące i satysfakcjonujące.

Z-ca Dyrektora / Stacja Pogotowia Ratunkowego [20.10.2021]

Niezwykle merytoryczne i profesjonalne szkolenie. Informacje przekazane w przystępny i jasny sposób poparte wieloma przykładami.

... / Osoba prywatna [20.10.2021]

Szkolenie prowadzone w sposób ciekawy i merytoryczny.

Referent / Baza Lotnictwa [20.10.2021]

Informacje przekazane na szkoleniu na pewno przydadzą się w prowadzeniu postępowań. Wykładowca bardzo dobrze tłumaczy i wszystko wyjaśnia.

Starszy Referent / Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna [20.10.2021]

Szkolenie bardzo przydatne i ciekawe. Bardzo intersująco prowadzone.

Referent / Baza Lotnictwa [20.10.2021]

Szkolenie prowadzone w bardzo jasny i czytelny sposób.

Specjalista / Stacja Pogotowia Ratunkowego [20.10.2021]

Szkolenie bardzo merytoryczne, przyda się w wykonywanej pracy.

Referent / Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna [20.10.2021]

Podawane przykłady aktualne, rzeczowe i merytoryczne. Atmosfera miła oraz sprzyjająca przyswajaniu wiedzy.

Referent / Szpital Specjalistyczny [20.10.2021]

Szkolenie prowadzone bardzo merytorycznie i konkretnie z uwzględnieniem istotnych zmian w legislacji. Bardzo wysoko oceniam komunikację i sposób przekazywania wiedzy przez Panią Ewą Żak.

Kierownik / Urząd Miasta [19.10.2021]

Szkolenie dobre zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym.

p.o. Dyrektora / Dom Pomocy Społecznej [19.10.2021]

Merytoryczne przekazanie informacji stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych na przykładach. Bardzo dobra komunikatywna trenerka.

Kierownik Gospodarczy / Centrum Kultury [19.10.2021]

Szkolenie na wysokim poziomie. Wykładowca z bogatą wiedzą i doświadczeniem.

Starszy Specjalista / Miejski Urząd Pracy [19.10.2021]

Bardzo dobre tempo szkolenia, przydatne, niezbędne informacje i bardzo dobre materiały.

Kierownik Gospodarczy / Zespół Państwowych Szkół Muzycznych [19.10.2021]

Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Duża przydatność materiałów szkoleniowych.

Z-ca kierownika / Oczyszczalnia Ścieków [18.10.2021]

Szkolenie było przeprowadzone bardzo sprawnie. Przekazywane informacje były bardzo szczegółowo tłumaczone oraz było dużo przykładów praktycznych.

Starszy Pracownik Socjalny / Dom Pomocy Społecznej [18.10.2021]

Szkolenie bardzo dobrze opracowane, z bogato przygotowanymi materiałami. Prowadząca z bardzo bogatym doświadczeniem przekazuje wiedzę w sposób bardzo ciekawy, z podawaniem przykładów z życia.

Referent / Dom Pomocy Społecznej [18.10.2021]

Merytorycznie, konkretnie i na temat. Pomocne przykłady z życia wzięte, praktyczne doświadczenie prowadzącego.

Główny Specjalista / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [18.10.2021]

Szkolenie na wysokim poziomie. Wykładowca bardzo komunikatywny z ogromną wiedzą i doświadczeniem.

Specjalista / Oczyszczalnia Ścieków [18.10.2021]

Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Ciekawe przykłady i fajna dynamika Ciekawe przykłady i odpowiedzi na zadawane pytania.

Specjalista / Oczyszczalnia Ścieków [18.10.2021]

Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Ciekawe przykłady i fajna dynamika szkolenia.

Zastępca Naczelnika / ZRE [2020.07.20-21]

Zawsze chętnie uczestniczę w szkoleniach prowadzonych przez Panią Ewę Żak i również tym razem jestem zadowolona z przekazanej wiedzy merytorycznej.

Specjalista / Firma prywatna [2020.07.20-21]

Szkolenie jak każde prowadzone przez Panią Ewę Żak – najlepsze.

Archiwista / Powiatowy Urząd Pracy [2020.03.12-13]

Szkolenie bardzo merytoryczne. Miła atmosfera.

Starszy Specjalista / Szpital Kliniczny [2020.03.12-13]

Merytoryczny i zrozumiały przekaz. Szkolenie prowadzone w sposób elastyczny.

Kierownik / Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych [2020.01.24]

Bardzo dobre szkolenie. Profesjonalna prowadząca i materiał szkoleniowy bardzo fajny.

Kierownik / Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej [2020.01.24]

Jak zwykle szkolenie prowadzone w pełni profesjonalnie, na najwyższym poziomie.

... / Urząd Gminy [2020.01.24]

Szkolenie bardzo przydatne, porusza bardzo problematyczne kwestie. Prowadząca konkretna z ogromną wiedzą.

Kierownik Działu / Zarząd Dróg Powiatowych [2019.10.28]

Bardzo dużo informacji przekazanych w przystępny i zrozumiały sposób.

Inspektor / Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji [2019.10.28]

Szkolenie konkretne. Dobrze wytłumaczone trudne zagadnienia.

ZAKRES SZKOLENIA:

1.

PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA – większa odpowiedzialność i obowiązki komórek merytorycznych.

 

  • Elektronizacja zamówień publicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i sprawozdawczości. Platforma e-zamówienia nowe funkcjonalności.
  • Plan postępowania o udzielenie zamówienia czy plan zamówień – różnice w obowiązkowych czynnościach – zamieszczanie, aktualizowanie.    
  • Zamówienia do 130 tys. zł – o czym warto wiedzieć, by zrealizować zamówienie z przestrzeganiem obowiązujących zasad.                               
  • Szacowanie wartości zamówienia – modyfikacja utartych wzorców:
  • Zamówienia mieszane – ich wpływ na ustalenie wartości.
  • Zamówienia podzielone na części z uwzględnieniem rodzaju zamówienia (RB, D, U )– kiedy obowiązkowa agregacja zamówień.
  • Różne źródła finansowania – jak uwzględniać w planie, gdy nie jest jeszcze podpisana umowa na dofinansowanie np. z projektu UE.
  • Zamówienia powtórzeniowe z art. 214 ust. 1 pkt 7 – czy warto przewidywać?
  • Zamówienia dla kilku jednostek a jedno źródło finansowania. Zamówienia jednostek z odrębnością finansową.
  • Zasady udzielenia zamówień nieplanowanych.
  • Powody nie podzielenia zamówienia na części.
  • Opis przedmiotu zamówienia – w jakich sytuacjach można wskazać znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, równoważność.
  • Co to są podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe – zasady i forma uzupełnienia.
  • Wykluczenie z postępowania – zmiany.
  • Warunki udziału w postępowaniu – proporcjonalność, czego warunki mogą dotyczyć, w jaki sposób wykonawca potwierdza, że warunek spełnia:
  • Trzy możliwości wykazania przez wykonawcę spełnienia warunku udziału – co należy uwzględnić w dokumentach zamówienia.
  • Podmiotowe środki dowodowe – możliwości weryfikacji spełnienia warunku udziału – przykład warunku doświadczenia w RB z wskazaniem na możliwości zamawiającego co do sposobu weryfikacji warunku.
  • Kryteria oceny ofert – ustalenie kryteriów w kontekście maksymalnej wagi ceny 60% a wpływ na wynik postępowania. Kryteria środowiskowe jako związek z zasadą efektywności ekonomicznej – wpływ na obowiązek zamieszczania ogłoszenia o wykonaniu umowy.
  • Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
2.

WZORCOWE PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA – najczęstsze błędy i nieprawidłowości:

 

  • Komisja przetargowa – powołanie, skład, obowiązki, oświadczenia, w tym termin na ich składanie. Decyzja o wadium – gdy zamawiający żąda – co należy wiedzieć.
  • Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) lub Opis Potrzeb i Wymagań (OPiW) – zależność od wyboru trybu postępowania o udzielenie zamówienia – wymagany zakres informacyjny.
  • Kwalifikacja podmiotowa wykonawcy – obligatoryjna i fakultatywna – decyzje zamawiającego, w tym prawo do weryfikacji poprzez możliwość żądania podmiotowych środków dowodowych.
  • Ogłoszenia – krótka charakterystyka z uwzględnieniem praktycznego wskazania na platformie e-zamówienia.
  • Negocjacje bez ogłoszenia, wolna ręka, partnerstwo innowacyjne – lex specialis w postępowaniach poniżej progu unijnego.
  • Praktyczny przebieg procedury udzielenie zamówienia poniżej i powyżej progów unijnych.
  • Zamówienia na usługi społeczne po nowemu – weryfikacja przyjętych rozwiązań.
  • Wadium – kwota, zasady wnoszenia, zwrot.
  • Środki ochrony prawnej wykonawcy w postępowaniach poniżej powyżej progu unijnego;
  • Termin na wniesienie odwołania – ogłoszenia, SWZ, czynności w postępowaniu, czynności wyboru oferty, odrzucenia oferty wykonawcy
  • Obowiązki zamawiającego po otrzymaniu „kopii” odwołania. Decyzje, jakie może podjąć w odniesieniu do zwartych zarzutów oraz skutki tych decyzji
  • Uwzględnienie, oddalenie odwołania, umorzenie – postanowienie – co to oznacza, kiedy występuje
  • Skarga – sąd zamówień publicznych
  • Wysokość wpisu, proporcjonalność obciążenia kosztami.
3.

Podsumowanie szkolenia. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

DOJAZD DO MIEJSCA SZKOLENIA
UCZESTNICY
METODOLOGIA
INFORMACJE DODATKOWE
ZAREZERWUJ MIEJSCE NA SZKOLENIU
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ NA TEMAT TEGO SZKOLENIA?