Prawnik, były członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie UZP. Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych a w poprzedniej kadencji jego Prezes. W poprzednich latach pracownik Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych oraz Ministerstwa Finansów. Od lat bierze udział w procesie legislacyjnym związanym ze zmianami w systemie zamówień publicznych. Przez sześć lat był rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych. Posiada szeroką praktyczną wiedzę z zakresu zamówień publicznych oraz tematyki związanej z finansami publicznymi. Znany i ceniony trener, doświadczony konsultant, ceniony za konkretny przekaz wiedzy i pewnie udzielane odpowiedzi na pytania.
Inspektor / Biuro Geodezji i Terenów Rolnych [15.10.2021]
Bardzo dobre przygotowanie merytoryczne prowadzącego. Umiejętność przekazywania wiedzy.
Inspektor / Urząd Wojewódzki [15.10.2021]
Duża wiedza merytoryczna prowadzącego. Bardzo obszerne i przydatne materiały szkoleniowe.
Główny Specjalista / Urząd Wojewódzki [15.10.2021]
Szkolenie bardzo przejrzyste, systematyzujące wiedzę i pomocne w pracy zawodowej.
Kierownik / Oddział Straży Granicznej [15.10.2021]
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Bardzo merytoryczne. Ogromna wiedza prowadzącego.
Szkolenie bardzo rzeczowe, przystępne z odniesieniem do konkretnych przykładów i sytuacji.
Główny Specjalista / Urząd Miasta [14.10.2021]
Szkolenie przygotowane profesjonalnie – wysokie kompetencje osoby prowadzącej szkolenie.
Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia. [14.10.2021]
Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia.
Główny Specjalista / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]
Szkolenie interesujące. Wykładowca posiadający ogromną wiedzę i potrafiący ją przekazać w sposób prosty i trafiający do słuchaczy.
Kierownik / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]
Szkolenie w punkt. Wykładowca poruszył kluczowe zagadnienia, zgodnie z programem szkolenia.
Główny Specjalista / Ministerstwo [14.10.2021]
Praktyczne informacje, które przydadzą się podczas wykonywanej pracy. Wykładowca z umiejętnością przekazu i dzielenia się wiedzą, inspiruje do działania.
Radca Prawny / Urząd Miasta [14.10.2021]
Bardzo przydatne informacje pod względem praktycznym. Duże doświadczenie wykładowcy, syntetyczny przekaz informacji.
Główny Specjalista / Zakład Ubezpieczeń Społecznych [14.10.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe. Informacje i materiały będą przydatne w pracy na zajmowanym przeze mnie stanowisku.
Zespół ds. Zamówień Publicznych / Starostwo Powiatowe [2021.09.08-10]
Szkolenie pod każdy względem bardzo dobre. Wszystko powyżej oczekiwań, począwszy od merytoryki a zakończywszy na komforcie.
.... / Sektor obronności [2021.09.08-10]
Bardzo wysoki standard i poziom szkolenia. Profesjonalizm i bardzo zrozumiały przekaz. Gratulacje!
Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych / ....... [2021.09.08-10]
Szkolenie na najwyższym poziomie
Zastępca Głównego Księgowego / Sektor obronności [2021.09.08-10]
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Atmosfera miła i przyjacielska. Wykładowca z ogromną wiedzą i doświadczeniem.
.... / Centrum Usług Wspólnych [2021.09.08-10]
Profesjonalne przygotowanie wykładowcy. Szkolenie przeprowadzone z zachowaniem najwyższych standardów.
Ekspert / Zamawiający sektorowy [2021.09.08-10]
Super prowadzący, super panowie z firmy. Bardzo merytoryczne, ogromna wiedza prowadzącego.
Najlepsze szkolenie w jakim miałam przyjemność uczestniczyć. Super prowadzący, wspaniali organizatorzy, miłe towarzystwo, odpowiedni zakres merytoryczny – czego chcieć więcej?
Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski [2019.10.23-25]
Szkolenie merytorycznie jak zwykle na bardzo wysokim poziomie. Organizatorzy rewelacyjni, więc nie ma co narzekać.
Starszy Inspektor / Urząd Wojewódzki [2019.10.23-25]
Świetne szkolenie, w świetnym miejscu. Pełen profesjonalizm w każdym aspekcie.
Specjalista / Zarząd Dróg Wojewódzkich [2019.09.25-27]
Rewelacyjny prowadzący.
... / Kancelaria Prawna [2019.09.25-27]
Szkolenie merytorycznie dopracowane w każdym względzie. Wykładowca z ogromną wiedzą, którą potrafi przełożyć na praktykę.
Specjalista / Miejski Zakład Obsługi [2019.09.25-27]
Bardzo przydatne szkolenie prowadzone w sposób ciekawy. Przydatne materiały szkoleniowe (obszerne z ładną szatą graficzną).
... / Centrum Kultury [2019.04.10-12]
Szkolenie bardzo przydatne w pracy, przystępny przekaz wiedzy. Bardzo rzeczowy wykładowca, przedstawił temat dogłębnie i profesjonalnie, od teorii którą na każdym kroku popierał przykładami z życia.
... / Muzeum Sztuki [2019.04.10-12]
Szkolenie o bardzo ciekawej tematyce, wzorowo przygotowane merytorycznie i organizacyjnie. Materiały szkoleniowe zgodne z tematyką szkolenia, wykładowca z wiedzą praktyczną z zakresu elektronizacji zamówień publicznych.
... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]
Bardzo dobrze przygotowany prowadzący. Szkolenie świetne merytorycznie. Bardzo przyjazna i otwarta postawa reprezentantów organizatora. Materiały szkoleniowe na wysokim poziomie.
... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]
Szkolenie bardzo dobre merytorycznie. Bardzo dobry przekaz informacji. Wszystko na wysokim poziomie. Organizacje całego szkolenia oceniam na bardzo wysokim poziomie począwszy od hotelu i sali, kończąc na materiałach szkoleniowych i świetnym wykładowcy.
ZAKRES SZKOLENIA:
1.
Dzień I – środa:
do godz. 11.00 – kwaterowanie uczestników według dostępności pokoi, 11.00-18.00 – zajęcia (obiad: 13.00-14.00):
Blok I – Wprowadzenie
Zakres przedmiotowy i podmiotowy stosowania nowej ustawy PZP. Zamawiający publiczni, zamawiający sektorowi, zamawiający subsydiowani – wyłączenia przedmiotowe, wyłączenia podmiotowe – wyłączenie zamówień bagatelnych.
Pozycja Zamawiającego a pozycja Wykonawcy w postępowaniu w nowym stanie prawnym.
Nowe pojęcia i terminy wprowadzone nową ustawą PZP: Zasada efektywności wydatkowania środków publicznych jako poszerzenie katalogu zasad udzielania zamówień publicznych; „Polityka zakupowa państwa”; Zamówienia bagatelne; Dokumenty zamówienia; Środki dowodowe przedmiotowe i podmiotowe; Warunki zamówienia; Raport z realizacji zamówienia; Inne.
Blok II – Nowe obowiązki ciążące na zamawiających a nowe uprawnienia Wykonawców
Nowe obowiązki nałożone na Zamawiającego – plany postępowań oraz obowiązek ich aktualizacji.
Obowiązkowa analiza przed wszczęciem postępowania – znaczenie dialogu Zamawiający-Wykonawcy.
Zamówienia do progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
Nowe obowiązki informacyjne związane z zawarciem oraz realizacją (ewaluacja realizacji umowy) lub zakończeniem realizacji umowy.
Dokumentowanie postępowania oraz archiwizacja dokumentów. Obowiązki informacyjne i publikacyjne.
Zmiany organizacyjne konieczne do wdrożenia po stronie Zamawiającego związane z wejściem w życie nowych rozwiązań.
Blok III – Nowe rozwiązania w zakresie progów oraz trybów udzielania zamówień
Zamówienia do progu stosowania ustawy PZP.
Zamówienia o wartości poniżej 130 000 zł – zasady postępowania.
Oświadczenia Zamawiającego w postępowaniu.
Tryby udzielania zamówień oraz odrębne tryby udzielania zamówień dla postępowań powyżej progów unijnych. Charakterystyka trybów: Przetarg nieograniczony; Przetarg ograniczony; Negocjacje z głoszeniem; Negocjacje bez ogłoszenia; Dialog konkurencyjny; Partnerstwo innowacyjne; Zamówienie z wolnej ręki.
Usługi społeczne – nowe regulacje.
Blok IV – Tryb podstawowy na tle trybu przetargu nieograniczonego
Zasady prowadzenia postępowania w trybie podstawowym – porównanie z obecnym stanem prawnym. Terminy w postępowaniu.
Zasady prowadzenia postępowania w trybie podstawowym – schemat postępowania:
Przygotowanie postępowania – opis przedmiotu zamówienia, szacowanie, przedmiotowe środki dowodowe, wybór trybu, dokumentowanie tego etapu postępowania. Szacowanie wartości zamówienia i konkursu – niedozwolony podział zamówienia na części a ominięcie stosowania przepisów ustawy – usługi lub dostawy o charakterze ciągłym.
Specyfikacja Warunków Zamówienia oraz jej kluczowe zapisy.
Projekt umowy jako załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Publikacja ogłoszenia oraz udostępnianie dokumentów zamówienia – nowe zasady postępowania. Pozostałe obowiązki publikacyjne w toku postępowania.
Kontakty Zamawiającego z Wykonawcami – wyjaśnienia treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, terminy składania wniosków, zmiana treści dokumentów zamówienia przez Zamawiającego w toku postępowania.
Przygotowanie oferty przez Wykonawcę oraz jej złożenie. Prowadzenie postępowania w formie elektronicznej.
Wadium w postępowaniu – zmiany w stosunku do obecnego stanu prawnego.
Związanie ofertą, przedłużanie okresu związania ofertą.
Kwalifikacja podmiotowa Wykonawców oraz dokumenty i oświadczenia przedkładane przez Wykonawcę w postępowaniu. Ważność dokumentów, zasady uzupełniania. Podmiotowe środki dowodowe.
Przesłanki obligatoryjne wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
Przesłanki fakultatywne wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
Kryteria oceny ofert w postępowaniu – analiza porównawcza.
Badanie i ocena ofert, dokumenty i oświadczenia w postępowaniu oraz uzupełnianie przedmiotowych środków dowodowych – wezwanie do złożenia lub uzupełnienia środków dowodowych.
BLOK V – Środki ochrony prawnej w nowej ustawie PZP oraz zawarcie i realizacja umowy o zamówienie publiczne
Środki ochrony prawnej w nowym stanie prawnym – zasady postępowania oraz nowe regulacje:
Środki ochrony prawnej dla postępowań podprogowych.
Zasady stosowania pozasądowych środków ochrony prawnej – mediacje lub wniosek o polubowne rozwiązanie sporu do Prezesa Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnej RP.
Rola Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców w środkach ochrony prawnej w przypadku postępowań poniżej progów unijnych.
Zasady wnoszenia skargi do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Umowy w nowym stanie prawnym: kluczowe zapisy, treści obowiązkowe w umowie, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, klauzule niedozwolone, aneksowanie umów, waloryzacja wynagrodzeń, podwykonawstwo i regulacje podwykonawstwa w umowie, odstąpienie od umowy lub jej unieważnienie. Zasady stosowania zaliczek / częściowych płatności.
od godz. 20.30 – kolacja
3.
Dzień III – piątek:
do godz. 9.00 śniadanie, 9:00-11.00 – zajęcia, 11.00 – II śniadanie; do godz. 11.30 – wykwaterowanie uczestników.
BLOK VI – Zamówienia publiczne 2020:
Punkty krytyczne w procedurach prowadzonych w 2020 roku – najnowsze orzecznictwo i interpretacje przepisów.
Skutki rozstrzygnięć zamawiającego powstałych w roku 2020 dla procedur prowadzonych w roku 2021 – jak uniknąć problemów w przypadku niektórych zamówień.
Elektronizacja w praktyce – problemy z jakimi muszą zmierzyć się strony postępowania: kwalifikowany podpis, walidacja, niedostępność platformy do złożenia oferty, wadium „elektroniczne”, poświadczenia i dokumenty – najnowsze orzecznictwo.
Krytyczne zagadnienia w procedurach na roboty budowlane – praktyka i orzecznictwo.
Nieprawidłowości w postępowaniach według UZP oraz innych organów kontroli państwa.
Hotel Grand Lubicz ***** położony w Ustce w odległości zaledwie 500 m od brzegu morza, oferuje najwyższy stan-dard wypoczynku. Obiekt położony na obszarze 2,5 ha, jest największym i najlepiej wyposażonym kompleksem tego typu na Wybrzeżu. Niewiele miejsc w tym rejonie może poszczycić się podobnym standardem. Wszystkie pokoje zo-stały urządzone w nowoczesnej stylistyce, zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu komfortu i dobrego samopoczucia. Design oraz wyposażenie pokoi z pewnością sprostają najbardziej wymagającym gustom. Pobyt w Hotelu uatrakcyjni pobyt w strefie Spa & Wellness lub relaks w gabinetach masażu, na basenie czy w fantastycznym dwupoziomowym hotelowym aquaparku. Kompleks wodnej rozrywki w hotelu Grand Lubicz ***** obejmuje – na parterze: basen spor-towy, basen rekreacyjny o powichrzeni niemal 500 m kw. ze zjeżdżalnią, sztuczną rzeką oraz leżankami wodno-powietrznymi, trzy 12-osobowe wanny z hydromasażem, brodzik, saunę fińską, łaźnię; na piętrze: basen rekreacyjny z basenem zewnętrznym o powierzchni niemal 400 m kw.
Koszt uczestnictwa 1 osoby w szkoleniu wynosi 2.680,- zł w przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych. W pozostałych przypadkach koszt szkolenia to 3.295,- zł brutto (VAT 23%) i obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych. Dopłata do pokoju 1-os. wynosi 490,- zł (VAT zw) lub 600,- zł (VAT 23%). Dopłata do noclegu z wtorku na środek (1 dzień przed szkoleniem): 450 zł (VAT zw) lub 550,- zł (VAT 23%). OPCJA BEZ NOCLEGÓW: 1.470,- zł (oraz odpowiednio 1.800,- zł w tym VAT 23%) – cena obejmuje udział w szkoleniu, przerwy kawowe, obiady, materiały szkoleniowe. LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie stacjonarne prowadzone jest metodą interakcyjną, metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.