mec. Łukasz Mackiewicz / 3 dni /100% Warsztaty
27-29 sierpnia 2025, GDAŃSK Radisson Blu *****

Zamówienia publiczne w II połowie 2025 w oparciu o najlepsze praktyki i najnowsze orzecznictwo – warsztaty od przygotowania postępowania do pełnej realizacji umowy. Najnowsze zmiany w procedurach udzielania zamówień.

Odliczamy już czas

Sprawdź wszystkie szczegóły szkolenia – zgłoś się już dzisiaj



:hrs:min:sec

Warsztaty

Zapraszamy na kolejną edycję intensywnych Warsztatów Zamówień Publicznych prowadzonych przez mec. Łukasza Mackiewicza. Tym razem skoncentrujemy się na bezbłędnym prowadzeniu procedur w II połowie 2025 roku z nastawieniem na optymalizację procedury w kierunku minimalizacji ryzyka sporów na linii Zamawiający-Wykonawca. Tak jak w poprzednich edycjach, większość zajęć odbywać się będzie w oparciu o Case Study – wykorzystamy tutaj najnowsze orzeczenia oraz bogatą praktykę procesową mec. Łukasza Mackiewicza. Jeśli zaś mowa o naszym ekspercie – niebanalne podejście do tematu oraz świetny kontakt z grupą to poza wartością merytoryczną – główne atuty tego szkolenia. Nasze merytoryczne zmagania i burzliwe dyskusje tym razem będą miały miejsce w samym sercu Gdańskiej Starówki. Radisson Blu – hotel pięciogwiazdkowy mieszczący się w zabytkowej kamienicy to świetne miejsce na organizację tego rodzaju wydarzenia. Z uwagi na szczyt sezonu turystycznego, ilość miejsc na Warsztatach jest ściśle limitowana. Zapraszamy!

Pobierz zaproszenie na szkolenie


Poprzednie edycje Warsztatów…

Zobacz opinie

Inspektor / Urząd Gminy
Organizacja szkolenia na bardzo wysokim poziomie. Prowadzący posiada i przekazuje wiedzę na poziomie profesjonalnym. Opiekunowie szkolenia – pełen profesjonalizm.

Inspektor / Zakład Opieki Zdrowotnej
Szkolenie spełniające w pełni oczekiwania. Z przyjemnością w przyszłości będę uczestniczyć w kolejnych szkoleniach organizowanych przez Nowe Przetargi.

Kierownik / Urząd Miasta i Gminy
Szkolenie bardzo merytoryczne. Wykładowca posiada bardzo dużą wiedzę i potrafi ją rzetelnie przekazać uczestnikom szkolenia.

Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski
Szkolenie intensywne, efektywne i znakomicie zorganizowane.

Kierownik / Urząd Marszałkowski
Szkolenie zorganizowane na najwyższym poziomie, zarówno merytorycznie jak i organizacyjnie.

Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski
Obsługa ze strony organizatora w każdym momencie na najwyższym poziomie. Wykładowca świetny – tym kierowałam się przy wyborze szkolenia.

Kierownik / Spółka branży medycznej
Niezwykły profesjonalizm. Kameralna atmosfera.

Starszy Inspektor / Urząd Wojewódzki
Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Profesjonalna organizacja szkolenia i jego obsługa.

Kierownik / Wojskowy Odział Gospodarczy
Szkolenie merytorycznie super! Bardzo fajne miejsce. Organizacja bardzo dobra.

Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski
Wszystko wypadło idealnie.

Sekretarz / Regionalna Baza Logistyczna
Bardzo dobry przekaz informacji, praca na przykładach, łatwość rozmowy – rozwiązywania problemów, bardzo dobry kontakt z prowadzącym. Szkolenie godne polecenia.

Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski
Intensywne szkolenie. Bardzo miła i otwarta atmosfera.

Specjalista / Regionalna Baza Logistyczna
Szkolenie prowadzone w sposób profesjonalny, zakres zagadnień i sposób przekazywania wiedzy oceniam jako celujący.

Kierownik Gospodarczy / Szkoła Policealna
Szkolenie bardzo bogate w informacje merytoryczne, świetnie przeprowadzone. Wiadomości przekazane w sposób zrozumiały i przystępny, odpowiedzi na pytania konkretne, poparte przykładami.

Kierownik / Agencja Centralna
Jak zawsze szkolenie na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Trener z niesamowitą umiejętnością przekazywania wiedzy i angażowania uczestników do aktywnego udziału. Słowa klucze pozostaną ze mną na długo.


Sprawdź

Zakres merytoryczny



27 sierpnia ŚRODA

Dzień pierwszy

do 12:00

Kwaterowanie uczestników w miarę dostępności pokoi.

11:00 – 13:00

Blok I: Wprowadzenie – specyfika udzielania zamówień publicznych w II połowie 2025 roku
1. Praktyka udzielania zamówień publicznych w II połowie roku 2025.
2. Ustawa deregulacyjna oraz uruchomienie środków z KPO.
Blok II: Zmiany w Prawie zamówień publicznych oraz zmiany w innych przepisach mające wpływa na prowadzenie procedur:
1. Zmiany kwot progowych.
2. Obowiązkowy rejestr umów – od 1 stycznia 2026 roku.
3. Certyfikacja Wykonawców.
Blok III: Zamówienia do progu stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych. Obowiązkowe zmiany w wewnętrznych regulacjach w jednostce.

Blok IV: Dlaczego warto bazować na orzecznictwie? Kierunki w orzecznictwie KIO i Sądu Okręgowego?

13:00 – 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 18:00

Blok V: Prawidłowy opis przedmiotu zamówienia i jego szacowanie.
1. Obszary optymalizacji procedur: planowanie i szacowanie wartości zamówienia.
2. Wyjaśnienie relacji między budżetem a szacowaniem wartości zamówienia. Niezbędne informacje dla służb księgowych.
3. Kluczowe zapisy oraz niezbędne zapisy w regulaminach wewnętrznych w zakresie szacowania, z uwzględnieniem specyfiki „pracowników merytorycznych”.
4. Korzyści na etapie realizacji umowy wynikające z pełnego wykorzystania narzędzi ustawowych: prawo opcji, wznowienia, zamówienia podobne.
5. Opis przedmiotu zamówienia – współpraca z pracownikiem merytorycznym na etapie przygotowania postępowania i prowadzenia procedury.

od 20:30

Kolacja integracyjna



28 sierpnia CZWARTEK

Dzień drugi

10:00 – 14:00

Blok VI: SWZ i projekt umowy.
1. Optymalizacja zapisów specyfikacji. Unikanie niepotrzebnych zapisów a zwiększenie ilości składanych ofert.
2. Przygotowanie specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) – zawartość SWZ w procedurze poniżej i powyżej progów unijnych. Optymalizacja warunków udziału i kryteriów oceny pod kątem zasady efektywności wydatków publicznych.:
• Zasada efektywności jako fundament procedur zakupowych i uzasadnienie wymagań zamawiającego.
• Warunki udziału w postępowaniu a wymogi stawiane wykonawcom. Odpowiedni poziom jakości a brak wykluczenia wykonawców, którzy są w stanie wykonać zamówienie. Warunki udziału a ryzyko korekt finansowych w zamówieniach współfinansowanych.
• Wzorcowy dobór podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych. Konsekwencje żądania dokumentów niezgodnych z przepisami wykonawczymi.
• Korzystanie z potencjału podmiotów trzecich – podmioty trzecie a obowiązek pod-wykonawstwa.
• Zapisy dotyczące wadiów. Kiedy warto żądać wadium – argumenty za i przeciw?
• Kryteria oceny ofert – cena 100% – zasady stosowania. Co bada organ kontroli w przypadku zastosowania kryterium ceny przekraczającego 60%.
• Aspekty środowiskowe i społeczne jako element obowiązkowy w zapisach SWZ (DNSH)
• Wydatkowanie środków z KPO a wytyczne w zakresie konkurencyjności.
3. Optymalizacja projektu umowy pod kątem sprawności jej realizacji. Bezpieczne zapisy umów. Co możemy zmienić w naszych projektach – przykłady dobrych rozwiązań?
Blok VII: Badanie i ocena ofert, wybór oferty najkorzystniejszej.
1. Weryfikacja podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych. Weryfikacja pra-widłowości składanych dokumentów.
2. Wadium wniesione przez konsorcjum. Wadium – wniesienie, zwrot, zatrzymanie. W jakiej postaci należy składać wadium wnoszone w formie niepieniężnej? Jakie są zasady zwrotu wadium "z urzędu" a jakie "na wniosek"? Zwrot wadium a możliwość wyboru oferty – zasady postępowania.
3. Oświadczenia oraz dokumenty składane przez podmioty, na których zasobach polega Wykonawca:
• Zasady ograniczania udziału podwykonawców.
• Zasady korzystania z zasobów podmiotów trzecich.
• Podmiot trzeci a obowiązek udziału jako podwykonawca. Czy osoba fizyczna może być podmiotem trzecim w przypadku użyczenia zasobu wiedzy i doświadczenia.
4. Zasady wystosowywania wezwań przez Zamawiającego.
5. Czyn nieuczciwej konkurencji w zamówieniach publicznych w tym rażąco niska cena składowa a czyn nieuczciwej konkurencji. Jak konstruować wezwanie do wyjaśnień rażąco niskiej ceny. Kiedy zasadne jest ponowne wezwanie. Ocena złożonych wyjaśnień w świetle najnowszego orzecznictwa.
6. Badanie oferty konsorcjum.
7. Powtórzenie czynności badania i oceny ofert.
8. Wybór najkorzystniejszej oferty. Odrzucenie oferty – zasady budowania podstawy prawnej i faktycznej. Zaniechanie odrzucenia oferty a możliwe zarzuty organów kontroli.

14:00 – 15:00

Przerwa obiadowa

15:00 – 18:00

Blok VIII: Sytuacje sporne na linii Zamawiający-Wykonawca
1. Sytuacje sporne na etapie poprzedzającym składanie ofert.
• Błędy zamawiającego związane ze zbiorczym udzielaniem odpowiedzi na pytania Wykonawców.
• Modyfikacje specyfikacji wynikające z działań Zmawiającego lub pytań Wykonaw-ców.
• Co robić kiedy pytanie nie jest pytaniem o wyjaśnienie treści specyfikacji.
• Konsekwencje dla Zamawiającego braku udzielenia odpowiedzi na pytanie złożenie po ustawowym terminie a wskazujące na błąd Zamawiającego – strategie działań Wykonawców a bezpieczeństwo osób odpowiedzialnych w jednostce.
2. Sytuacje sporne po otwarciu ofert:
• Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zasady stosowania wezwania do wyjaśnień a wezwania do uzupełnienia.
• Oferta niezgodna z warunkami zamówienia.
• Obowiązkowe poprawienie omyłek w ofertach – zakres działań zamawiającego – konsekwencje przedwczesnego odrzucenia oferty w przypadku zamówień współfi-nansowanych ze środków UE.
• Błędy w zakresie badania i oceny w zakresie występowania rażąco niskiej ceny.
• Kiedy wymagane jest nowe postępowanie o udzielenie zamówienia.
Blok IX: Niuanse proceduralne – Case Study.

Od 20:30

Kolacja poza hotelem



29 sierpnia PIĄTEK

Dzień trzeci

9:00 – 11:00

Blok X: Optymalna umowa w zamówieniach publicznych i jej późniejsza realizacja.
1. Zapisy umowy utrudniające jej późniejszą realizację Elementy umowy generujące prawdopodobieństwo konfliktu sądowego z Wykonawcą.
2. Praktyczne problemy związane z realizacją umowy o udzielenie zamówienia publicznego – przegląd.
3. Prawne granice kontroli realizacji umowy przez Zmawiającego.
4. Zabezpieczenie i obrona interesów Zamawiającego w umowie a możliwe zarzuty organów kontroli w oparciu o nieprecyzyjne zapisy umów.
5. Bezpieczne zmiany umowy w przypadku współfinansowania ze środków UE.
6. Ogłoszenie o wykonaniu umowy a naruszenie dóbr osobistych Wykonawcy – Case Study.

Blok XI: Kierunki kontroli udzielania zamówień w roku bieżącym. Nacisk na zwiększenie efektywności procedur poprzez optymalizację planowania oraz właściwe szacowanie wartości za-mówienia.
Blok XII: Podsumowanie szkolenia.

11:00

Zakończenie szkolenia – wykwaterowanie uczestników


Poznaj osobiście…

Prowadzący Warsztaty

W ocenie uczestników naszych szkoleń jedyny ekspert potrafiący w tak ciekawy i nieszablonowy sposób prowadzić Warsztaty z Zamówień Publicznych.

Średnia ocen ze szkoleń mec. Mackiewicza z roku 2024

Na podstawie ankiet poszkoleniowych – szkolenia stacjonarne


mec. Łukasz Mackiewicz

Radca prawny specjalizujący się w zamówieniach publicznych, z doświadczeniem jako pracownik zamawiającego oraz kontroler zamówień publicznych. Dzięki praktyce zawodowej posiada szeroką wiedzę nie tylko z zakresu przygotowania dokumentacji przetargowych oraz prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia ale również z zakresu finansowania projektów infrastrukturalnych i środowiskowych, jak również z zakresu odpowiedzialności osób na kierowniczych stanowiskach w administracji publicznej, pracowników zamawiającego oraz pod-miotów biorących udział w postępowaniach przetargowych. Występuje jako pełnomocnik wykonawców i zamawiających w postępowaniach przed sądami wszystkich instancji oraz Krajową Izbą Odwoławczą. Współpracownik renomowanych kancelarii prawnych. Ceniony za rzetelną wiedzę zarówno z zakresu zamówień publicznych jak i projektów unijnych. Uczestnicy szkoleń zwracają uwagę na dynamiczny i ciekawy sposób prowadzenia zajęć, konkretny i jasny przekaz merytoryczny oraz bardzo dobrą interakcję z uczestnikami.

W 100% dogodna

Lokalizacja

Radisson Blu *****
Gdańsk, ul. Długi Targ 19




Radisson Blu Gdańsk

O hotelu

Radisson Blu – luksusowy hotel pięciogwiazdkowy położony w samym sercu Starego Miasta w Gdańsku przy Trakcie Królewskim. Hotel oferuje przyjemne wnętrza, wspaniałe widoki na miasto i stylowo urządzone pokoje oraz łazienką z ogrzewaniem podłogowym. Hotel Radisson Blu mieści się w pięknej gotyckiej kamienicy i dysponuje elegancką restauracją Verres en Vers oferującą dania kuchni francuskiej i szeroki wybór win. Codziennie rano w hotelu serwowane jest urozmaicone śniadanie w formie bufetu. Wszystkie pokoje w hotelu Radisson Blu są klimatyzowane i wyposażone w telewizor z płaskim ekranem i dostępem do kanałów telewizji satelitarnych oraz kanałów pay-per-view. W każdym znajduje się też sejf na laptopa i minibar. Goście hotelu Blu mogą zrelaksować się we w pełni wyposażonym centrum rekreacji z sauną i łaźnią parową. Personel otwartej przez całą dobę recepcji może zorganizować transfer i udzieli wszelkich informacji dotyczących zwiedzania.

W zeszłym roku w sierpniu gościliśmy w tym hotelu z Warsztatami Zamówień Publicznych. Co zmieniło się od tego czasu? Restauracja Verres en Vers ma nowego szefa kuchni.

Hotel posiada kilkanaście płatnych miejsc parkingowych w podziemnym parkingu. W niewielkiej odległości funkcjonuje nowo otwarty kilkupiętrowy parking przy ul. Chmielnej 110 na Wyspie Spichrzów. Koszt parkowania na 1 dobę – od 40 zł. Więcej informacji pod adresem: https://wyspaspichrzow.interparking.pl/

Świetna lokalizacja

Dojazd

Bardzo dobry dojazd komunikacją publiczną (PKP – bezpośrednie połączenia z Gdańskiem z głównych miast Polski). Odległość z Dworca PKP Gdańsk Główny do Hotelu Radisson Blu nie przekracza 2,5 km.

Ponadto Gdańsk świetnie skomunikowany jest z resztą Polski – wygodny dojazd od wschodu i południa trasą S-7 lub autostradą A-1. Dojazd od zachodu – drogą szybkiego ruchu S-6 lub autostradą A-1.

W dniu szkolenia

Zakwaterowanie

Kwaterowanie uczestników według dostępności pokoi. Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15.00. Zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych, pokoje 1-osobowe dostępne za dopłatą. Istnieje możliwość zakwaterowania dzień wcześniej (wtorek / środa), w przypadku wyboru tej opcji dodatkowej uczestnicy mają zapewnioną również lekką kolację w dniu przyjazdu.

Zobacz co mówią ludzie – serwis Booking.com

Opinie o Hotelu Radisson Blu Gdańsk

Hotel ceniony za bezkonkurencyjną lokalizację w samym sercu Starego Miasta – wyjście z restauracji hotelowej wprost na główny deptak Gdańskiej Starówki. Hotel odznacza się profesjonalną obsługą adekwatną do kategorii obiektu oraz wykwintną restauracją.

Bliskość wszystkich atrakcji.
Marcin

Fantastyczny hotel z "duszą" . Niesamowicie klimatyczny i uroczy. Wracamy tu z żoną co roku od kilku lat i zawsze nas mile zaskakuje.
Eugeniusz

Świetna lokalizacja. Warunki komfortowe. Śniadania wyśmienite – duży wybór, bardzo smaczne i przemiła obsługa.
Arkadiusz

Obiekt w doskonałej lokalizacji, pomimo ścisłego centrum dobrze wyciszony, Bardzo czysto, obsługa pomocna.
Arek

Czystość obiektu, fantastyczny poziom.
Konrad

Sprawdź nasze propozycje

Cena szkolenia


Udział finansowany ze środków publicznych

2.980,- VAT zw

Cena zawiera

Cena obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych, opiekę koordynatora szkolenia.


Pobierz zgłoszenie


Udział finansowany ze środków niepublicznych

3.660,- brutto

Cena zawiera

Cena obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych, opiekę koordynatora szkolenia.


Pobierz zgłoszenie


Opcje dodatkowe od:

550,-

Co jeszcze możemy zaoferować

Dopłata do pokoju 1-os. wynosi 550,- zł (VAT zw) lub 680,- zł (VAT 23%).

Dopłata do noclegu z wtorku na środę (1 dzień przed szkoleniem): 700 zł (VAT zw) lub 860,- zł (VAT 23%) – za pok. 1-os, lub 480 zł (VAT zw) lub 590,- zł (VAT 23%) – za osobę w pok. 2-os.

OPCJA BEZ NOCLEGÓW: 1.480,- zł (oraz odpowiednio 1.790,- zł w tym VAT 23%) – cena obejmuje udział w szkoleniu, przerwy kawowe, obiady, materiały szkoleniowe


Pobierz zgłoszenie


Miejsce szkolenia

Hotel Radisson Blu 5*

Czekamy na Ciebie w hotelu Radisson Blu na Starym Mieście w Gdańsku – już 27 sierpnia 2025 roku.

Adres

Gdańsk, Radisson Blu ⋆⋆⋆⋆⋆, ul. Długi Targ 19

Masz pytania? Zadzwoń

(22) 22 52 842
(17) 85 33 777
801 889 888

Email

szkolenia@noweprzetargi.pl


Zarezerwuj miejsce na szkoleniu

Ilość miejsc na Warsztatach jest ograniczona – nie czekaj do ostatniej chwili

    Nie przegap tego wydarzenia

    Czekamy na Ciebie w sierpniu w Gdańsku!