1

Temat: Zmiana oferty

przetarg na druk miesięcznika. przed TSO zmieniłam opis przedmiotu zamówienia: zmieniła się ilość stron w gazecie - Zmiana ogłoszenia, przedłużenie TSO.
Co zrobić z ofertami, które wpłynęły lub zostały wysłane przed zmianą - odrzucić jako niezgodne ze SIWZ czy uznać, że skoro wykonawcy ich nie wycofali to są wiążące?

Jeden z wykonawców z powodu zmiany SIWZ postanowił zmienić ofertę. Dosłał drugą ofertę a w niej jest informacja, że zgodnie ze zmianą SIWZ ponownie przesyła swoją ofertę. Problem w tym, że ta informacja jest nie podpisana przez nikogo. Potraktować to jako złożenie dwóch ofert i odrzucić jako niezgodne z ustawą ?

2

Odp: Zmiana oferty

Oferty niezgodne nie da się przyjąć, zmienione jak najbardziej są do uznania.

3

Odp: Zmiana oferty

Ale w tej zmienionej ofercie pismo informujące, że to zmiana oferty jest nie podpisane - nie wiem czy mogę uznać je za ważne. W żadnym innym miejscu nie jest napisane, że to zmiana oferty.

4

Odp: Zmiana oferty

A jeżeli chodzi o oferty złożone przed zmianą SIWZ:
w formularzu ofertowym i kosztorysie wykonawcy podali cenę za wykonanie 1 egzemplarza miesięcznika oraz cenę za całość zamówienia, żadna pozycja w tych dokumentach nie zmieniła się w związku ze zmianą SIWZ.
Czy możliwe jest wezwanie wykonawców do złożenia wyjaśnień treści oferty w kwestii czy podana w ofercie cena jest ceną za wydrukowanie miesięcznika z większą ilością stron?

5

Odp: Zmiana oferty

kaskaa napisał/a:

Ale w tej zmienionej ofercie pismo informujące, że to zmiana oferty jest nie podpisane - nie wiem czy mogę uznać je za ważne. W żadnym innym miejscu nie jest napisane, że to zmiana oferty.

A oferta (zmieniona) jest podpisana?

6

Odp: Zmiana oferty

Sam formularz ofertowy i kosztorys są podpisane przez osobę uprawnioną.

7

Odp: Zmiana oferty

No to wszystko jest OK, chociażby w myśl art. 65 par. 1 KC

8

Odp: Zmiana oferty

kaskaa napisał/a:

A jeżeli chodzi o oferty złożone przed zmianą SIWZ:
w formularzu ofertowym i kosztorysie wykonawcy podali cenę za wykonanie 1 egzemplarza miesięcznika oraz cenę za całość zamówienia, żadna pozycja w tych dokumentach nie zmieniła się w związku ze zmianą SIWZ.
Czy możliwe jest wezwanie wykonawców do złożenia wyjaśnień treści oferty w kwestii czy podana w ofercie cena jest ceną za wydrukowanie miesięcznika z większą ilością stron?

Uważam, że można skorzystać z takiego rozwiązania. Biorąc pod uwagę okoliczność, że modyfikacja jest integralną częścią SIWZ, a Wykonawca składa ofertę po zapoznaniu się z treścią SIWZ (i modyfikacji), należy domniemać, że gdyby coś się nie zgadzało, to by ofertę Wykonawca wycofał lub zmienił.
I teraz najważniejsze. Właściwa odpowiedź Wykonawcy powinna brzmieć " Tak, moja oferta spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego/ jest zgodna z SIWZ". Odpowiedź w stylu "Jaka modyfikacja !?" lub" Nie, to za mniejszą ilość stron" spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust.1 pkt.2 i zwiększy Twoje szansę przed KIO, bo masz podkładkę, dlaczego odrzuciłaś.