Temat: spr
Witam
Mam pytanie czy opłaty za najem pomieszczeń wliczać w 4.8??
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam
Mam pytanie czy opłaty za najem pomieszczeń wliczać w 4.8??
To ja się podepnę z podobnym pytaniem. Mamy mieszkanie i ponosimy koszty typu: koszty zarządu, media,fundusz remontowy i obsługa funduszu mieszkaniowego Wliczać czy nie wliczać?
Zamówienia udzielone z wyłączeniem procedur określonych przepisami ustawy - pkt 12.
Jeśli suma poniżej 14000 EUR to w pkt 1.
Lisvitalis - jeśli umowy na media są na waszą jednostkę to liczyć oddzielnie (pon. 14000 EUR i tak bez znaczenia).
Jeśli czynsz jest powyżej 14000 to suma idzie do pkt 12, a media do pkt 1.
Jeśli wszystko rozliczacie z właścicielem, który następnie rozlicza się z dostawcami to w zależności od wartości pkt 12 lub pkt 1 (czynsz, media, fundusz remontowy...)
OK tylko zapomniałem dodać że mieszkanie od paru lat jest naszą własnością a ponosimy tylko koszty takie jak każdy mieszkaniec mieszkający w zwykłym bloku. Nie nabywamy nieruchomości nie nabywamy innych praw, nie dzierżawimy i nie najmujemy. Zsumowane koszty w ciągu roku to 5 tyś netto więc chyba pkt 1 tabelki?
Tak, tabela 2 pkt.1
Podłączę się pod wątek.
Jeśli jednostka przed laty zawarła umowy na czas nieokreślony na dostawy wody i telefonię stacjonarną, to mam obowiązek wykazania wydatków poniesionych w 2013 r. na te cele?
Co z dotacjami dla szkół niepublicznych, które przekazywane są co miesiąc? Wydatki w roku 2013 dla szkoły A należy zsumować, dla szkoły B zsumować, itd? Transza miesięczna dla szkoły A nie przewyższa kwoty 14 tys. ?, ale zsumowana za 12 miesięcy już tak.
Pozdrawiam męczących się z nowym sprawozdaniem.
1. Nie.
2. Jeśli dotacja przekracza 14000 to wpisujesz w pkt 17 sprawozdania. Jeśli nie przekracza to pkt 1.
1. Nie.
2. Jeśli dotacja przekracza 14000 to wpisujesz w pkt 17 sprawozdania. Jeśli nie przekracza to pkt 1.
1. dla szkoły A sumować za cały rok i w zależności od kwoty wpisać w II.1 lub II.17, dla szkoły B sumować za cały rok i w zależności od kwoty wpisać w II.1 lub II.17
2. sumować całość dla szkół?
Co z umowami cywilnoprawnymi? sumować całość zawartych, czy w zależności od zleceniobiorcy?
Jak obliczyć wartość netto umowy cywilnoprawnej, która obowiązuje na przełomie lat? Księgowość twierdzi, że w netto może wykazać to, co zostało już wypłacone, ale nie to co będzie.
To jeszcze taka kombinacja z najmem pomieszczeń
w 2013 roku podpisano aneks do umowy z 1999 roku za wynajem części budynku na pomieszczenia biurowe na czas NIEOKREŚLONY, w umowie jest zapis tylko co do wysokości czynszu bez uwzględnienia liczników (woda, ogrzewanie,), które są już doliczane do comiesięcznych faktur (wspólne dla całego budynku). Ale są też faktury za liczniki (energia, woda, ogrzewanie) konkretnie od zajmowanych przez firmę pomieszczeń biurowych (umowy zawarte jeszcze z wolnej ręki).
I jak to teraz wpisać w tabelę, w które pozycje:
1. czynsz = wysokość czynszu netto x 48 m-cy = TABELA II pkt 12 (czas nieokreślony)
2. reszta mediów z faktur = TABELA II pkt 1
3. pozostałych opłat za liczniki nie uwzględniam, ponieważ wolna ręka
Katiqq - 1. nie sumować. Jeśli szkoła dostała 10 dotacji z których każda była poniżej 4.8 to wpisywać w pkt 1 (chyba, że dotacja była jedna, ale wypłacana w 10 transzach, wtedy pkt 17).
2. Nie sumować.
Umowy cywilnoprawne zgodnie z PZP.
Wartość netto umowy cywilnoprawnej - odjąć VAT i masz netto.
Umowy cywilnoprawne zgodnie z PZP.
Wartość netto umowy cywilnoprawnej - odjąć VAT i masz netto.
Nie jest to wcale takie łatwe, bo z reguły rzadko są to vatowcy. Poza tym mają wpisane w umowy stawki godzinowe i maksymalną ilość godzin do przepracowania, która może odbiegać od przepracowanej faktycznie.
Jest łatwe. Przecież wiesz którzy są vatowcami, a którzy nie. Jak nie ma vatu to nic nie odliczasz, może być coś prostszego?
Spójrz do tego drugiego wątku o sprawozdaniu. Jak była umowa to wartość z umowy. Jak była tam cena jednostkowa to musi być jakiś szacunek w postępowaniu.
Jak nie było umowy to faktury/rachunki.
Jest łatwe. Przecież wiesz którzy są vatowcami, a którzy nie. Jak nie ma vatu to nic nie odliczasz, może być coś prostszego?
Spójrz do tego drugiego wątku o sprawozdaniu. Jak była umowa to wartość z umowy. Jak była tam cena jednostkowa to musi być jakiś szacunek w postępowaniu.
Jak nie było umowy to faktury/rachunki.
Według mnie, w umowach cywilnoprawnych (dla osób niebędących vatowcami) w zależności od rodzaju umowy czy dzieło czy zlecenie jest kwota netto po odjęciu kosztów uzysku od brutto (cena netto nie jest równa brutto). A jeśli są to vatowcy to jest sprawa prosta.
"Bez podatku od towarów i usług" - jakby nie patrzył to jest VAT.
"Bez podatku od towarów i usług" - jakby nie patrzył to jest VAT.
Tu racja
Jest łatwe. Przecież wiesz którzy są vatowcami, a którzy nie. Jak nie ma vatu to nic nie odliczasz, może być coś prostszego?
Spójrz do tego drugiego wątku o sprawozdaniu. Jak była umowa to wartość z umowy. Jak była tam cena jednostkowa to musi być jakiś szacunek w postępowaniu.
Jak nie było umowy to faktury/rachunki.
Jestem pewna, że to jest do obliczenia, tylko jak zwykle księgowość ma problem.
Podpowiedzcie mi jeszcze proszę, czy jeśli sprawa dotyczy umowy na czas nieoznaczony, to mogę wpisać wartość z 48 mies. wynikającą z szacunku (dystrybucja energii)?
Możesz wpisać szacunkową wartość umowy z 4 lat.
Wartość umowy zlecenie / o dzieło to całkowita wartość umowy. Tu nie ma vat-u do zdjęcia.
Wpisujesz wartość z 4 lat (tak przyjęte jest oszacowanie wartości umowy zawartej na czas nieokreślony) jeżeli umowa została zawarta w 2013 r.
Wpisz cokolwiek - tego i tak nikt nie sprawdza :D:D
Wpisz cokolwiek - tego i tak nikt nie sprawdza
:D:D
I w końcu ktoś mnie rozbawił w tym temacie :-)
No ale taka jest prawda
Czy umowy zlecenia i o dzieło wpisujemy w tabelę II pkt. 1 jeżeli ich wartość opiewa do
14 000 euro?
Wpisz cokolwiek - tego i tak nikt nie sprawdza
:D:D
Pewnie nie sprawdza ale nie sądzicie, że wartości rzędu 1, 2, 3 lub więcej milionów zł wykazane jako zwolnione z art 4.8 mogą być jakimś sygnałem żeby wysłać kiedyś kontrolę do takiego zamawiającego. U nas wszystko możliwe.
Oczywiście, że tak - są to umowy cywilnoprawne.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc