Temat: sprawozdanie
Czy do sprawozdania ujmujecie także opłaty za odpady komunalne?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy do sprawozdania ujmujecie także opłaty za odpady komunalne?
Nie, przecież to forma podatku.
Po zmianach w prawie - ok.
Ale przecież wcześniej (początek 2013 r.) zamawiający sam udzielał tego zamówienia.
Nie chodzi o postępowanie a o opłatę związaną z odbiorem z danej instytucji, np. urzędu.
A ja mam taki problem, sporządzam pierwszy raz sprawozdanie dla domu pomocy społecznej. Może jest tutaj osoba która ma większe doświadczenie. Lekarz przepisuje receptę dla danego pacjenta następnie wykupuje się leki w aptece z którą jest podpisana umowa, która wystawia fakturę, kwotę w części pokrywa pacjent w części DPS, jaką kwotę podać w sprawozdaniu? całość z faktury czy tylko pokrytą przed DPS, pomóżcie
A ja mam taki problem, sporządzam pierwszy raz sprawozdanie dla domu pomocy społecznej. Może jest tutaj osoba która ma większe doświadczenie. Lekarz przepisuje receptę dla danego pacjenta następnie wykupuje się leki w aptece z którą jest podpisana umowa, która wystawia fakturę, kwotę w części pokrywa pacjent w części DPS, jaką kwotę podać w sprawozdaniu? całość z faktury czy tylko pokrytą przed DPS, pomóżcie
To zależy czy całość kwoty jest w fakturze wystawionej na DPS czy jej część. Jeśli całość kwoty jest na fakturze wystawionej na DPS to wpisujesz całość jeśli tylko część to wpisujesz tą część.
dzięki wielkie jeśli jeszcze będę mieć problem będę pisać
A jeśli mam umowę np. za internet czy inną usługę zawartą w 2013r. i podana jest tam stawka miesięczna to wykazuję kwotę z umowy czyli za 1 miesiąc czy mnoże razy 12? Bo rozumiem że w innym przypadku jeśli umowa jest zawarta w 2012 a aneks na wysokość abonamentu w 2013 to nie wykazuję w sprawozdaniu?
w pierwszym przypadku jak zliczysz łączną kwotę z faktur, to też powinno być ok.
w drugim przypadku to tez nie wiem jak podejść do aneksu. wydaje się, że nie powinno się tego ujmować skoro umowa była w 2012 roku.
ogólnie to oszaleć już można. nie dosyć, że trzeba przewertować wszystkie faktur, to jeszcze trzeba dochodzić czy do danej faktury jest umowa, jak jest to kiedy zawarta, itp.
dostajemy faktury np. za dostawę wody ale czy umowa na to jest, to nikt nie wie.
jak jest to pewnie z dawnych lat.
teraz dylemat. jeżeli umowa zawarta np. 2009 na czas nieokreślony to nie wykazuję.
jeżeli nie ma umowy, to muszę zliczyć faktury z 2013 roku i ująć tą kwotę do całości.
szad- u nas szukamy umowy np. dzwoniac do firm energetycznych..i dowiadujemy sie ze obowiazuje jakas tam umowa sprzed lat na cza nieokeslony, wtedy fakturki takie odrzucam
no i przy okazji coniekotre wydzialy robia sobie porzadki w umowach:)))
wiem, że najlepiej szukać u źródła,
a jak pochodzisz do umowy za poprzednich lat, jeżeli w 2013 roku masz aneks zmieniający stawki?
nie ujmuje,
na szkoleniu dowiedzialam sie ze mozna takie umowy aneksowac pod warunkiem ze nie dot. ten aneks dodania kolejnych liczników,wtedy nalezy to traktowac jako nowe zamowienie
Podepnę się pod temat aneksu.
Umowa na usługi telekomunikacyjne podpisana została w 2011 roku na 2 lata.
W 2013 r. aneksem została przedłużona o kolejne 2 lata. Czy wartość szacunkowa umowy liczona od podpisania aneksu w 2013 r. wchodzi do sprawozdania ?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc