1

Temat: referencje w postaci faktury?

Witam,
Wykonawca na potwierdzenie wykonania usługi dołączył mi fakturę+ potwierdzenie opłaty tej faktury. Czy uznać?

2

Odp: referencje w postaci faktury?

Takim dokumentem nie może być faktura czy dowód zapłaty, które - co do zasady - stanowią dowód, że zamówienie zostało wykonane, lecz nie potwierdzają jego należytego wykonania, chyba że zawierają w swojej treści sformułowania jednoznacznie stanowiące dowód prawidłowej realizacji zamówienia. Potwierdza to wyrok KIO z 28 czerwca 2010 r. (sygn. akt 1083/10, 1085/10): ?Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Izby, fakt wykonania usługi nie zawsze musi wiązać się z jej należytym wykonaniem, o czym chociażby świadczy instytucja kar umownych za nienależyte wykonanie zamówienia. Zatem polecenie przelewu, a tym bardziej faktura VAT nie mogą zostać uznane za dokument potwierdzający należyte wykonanie umowy, jeżeli nie zawiera w swej treści sformułowania, które jednoznacznie to potwierdza?.
Podobną sentencję znajdziemy też w wyroku KIO z 7 kwietnia 2011 r. (sygn. akt 650/11): ?Istotne jest, czy zawierają (faktury) w swej treści sformułowanie, które jednoznacznie potwierdza należyte wykonanie lub wykonywanie zamówienia. Przy czym nie musi być to dosłowne użycie sformułowań zawartych w rozporządzeniu w sprawie dokumentów. Niejednokrotnie, choć nie zawsze, konieczne jest przedłożenie w ramach wyjaśnień umów, które były podstawą wykonania zamówienia i dokonania zapłaty?.

3

Odp: referencje w postaci faktury?

ale czy na pewno wystarczą umowy dołączone do faktury?

4

Odp: referencje w postaci faktury?

myślę że właściwsze będzie protokół odbioru

5

Odp: referencje w postaci faktury?

Najważniejsze jest aby dokument (bez względu na to jaką nazwę nosi) potwierdzał czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

6

Odp: referencje w postaci faktury?

przepraszam Marcel, jeżeli chodzi o moeje powyższe odpowiedzi-przecież Ty zacytowałeś wyrok 650/11 mówiący o dołączeniu umów

7

Odp: referencje w postaci faktury?

a jeszcze pytanko czy uznać  jak dołączy  swoje własne oświadczenie do opłaconej faktury , że wykonał należycie

8

Odp: referencje w postaci faktury?

Sama faktura z potwierdzeniem wpływu środków finansowych na rachunek Wykonawcy nie jest dowodem należytego wykonania umowy, gdyż:
a. może nie uwzględniać całego należnego Wykonawcy wynagrodzenia umownego (faktura cząstkowa)
b. może przedstawiać wartość umowy pomniejszoną o wartość kar umownych.

Natomiast ww. dokumenty połączone z kopią umowy lub protokołem odbioru bez uwag jak najbardziej czyni zadość żądaniom zamawiającego.

9

Odp: referencje w postaci faktury?

a gdy do opłaconej faktury dołączy mi własne oświadczenie, ze usługi wykonał nalezycie to uznać?

10

Odp: referencje w postaci faktury?

To jest oświadczenie nie poświadczenie a takie być powinno, a więc należało by wyjaśnić dlaczego nie dołączył poświadczenia.

11

Odp: referencje w postaci faktury?

w Siwz miałam zapis również  po nowemu (postęp. z XII/2013), ze Oświadczenie
wykonawcy ? jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia

12

Odp: referencje w postaci faktury?

Pamiętaj że treść się liczy nie nazwa dok. treść stanowi całą istotę sprawy.

13

Odp: referencje w postaci faktury?

anka napisał/a:

w Siwz miałam zapis również  po nowemu (postęp. z XII/2013), ze Oświadczenie
wykonawcy ? jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia

Tylko, ze Wykonawca musi te obiektywne przyczyny udowodnić. W praktyce jedynie takie sytuacje jak likwidacja jednostki Zamawiającego mieszczą się w zakres przywołanego przepisu.

Poświadczeniem nie jest dokument o nazwie "Poświadczenie" ale każdy dokument, z którego jednoznacznie i niepodważalnie wynika fakt należytego wykonania zamówienia. Standardowo podstawowym poświadczeniem są dobrze wszystkim znane referencje.

Moim zdaniem, przedstawione w ofercie przez Wykonawcę dokumenty (oświadczenie + FV+ wyciąg) nie potwierdzają należytego Wykonania i w tym zakresie należy wykorzystać dyspozycję art. 26 ust.3 ustawy.