Odp: Szacowanie wartości zamówienia - roboty budowlane
Bipi - ani trochę, 100% JŻ.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Szacowanie wartości, kwoty progowe i i tryby udzielania zamówień publicznych → Szacowanie wartości zamówienia - roboty budowlane
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Bipi - ani trochę, 100% JŻ.
Bipi - to taka współedukacja, ja też się tutaj edukuję, a profesorów nie widzę.
Andrew- nie pisałem o urojonych dylematach tylko braku poszukiwania rozwiązania dylematów i wyciągania z tego wniosków na przyszłość.
Warianty znamy, ale wciąż nie poznaliśmy Twojego spojrzenia na sprawę.
Nie będę ciągnąć...
1+2, 3+4.
A nie 1+2+3+4?
Napisz szerzej czemu tak uważasz.
Psz - Ty faktycznie na żartach się nie znasz
Mnie np nasz Peszetuś to się kojarzy ze smerfem Marudą. No ale taki już jego urok i za to go lubię
A co do tematu, sam widzisz Andrew że możliwości jest sporo, wszystkie są poprawne jeżeli założysz że każda część będzie realizowana w trybie PN lub innym ustawowym.
Dobry opis przedmiotu zamówienia i CPV w ogłoszeniu ściągnie całe rzesze chętnych do wykonania zamówienia. Nawet w PN z 4 częściami. Pytanie czy jesteś przygotowany do ogłoszenia 4 części naraz.
Przewaga jednego postępowania cztero częściowego jest taka że w przypadku braku rozstrzygnięcia co do jednej lub więcej części których łączna wartość szacunkowa nie przekracza 14000 powoduje że ponowny szacunek pozwoli ci udzielić zamówienia bez ustawy.
Jak pisałem, każda część (razem czy osobno) będzie prowadzona PN. Tutaj nie ma innej możliwości.
Najwięcej pracy przy jednym postępowaniu zajmie opracowanie: 4 opisów przedmiotu, 4 STWiOR, 4 przedmiarów, 4 warunki udziału, 4 wzory umów itd. Na tą chwilę kończę dokumentację przetargową na RB poz. 1 we wcześniejszym zapytaniu.
A co 2 odp - jeszcze nie miałem takiej sytuacji: tzn, że jak zostanie/ą wybrany/i W na 3 części (każdy osobno lub jeden) to 4 część mogę przeprowadzić postępowanie regulaminem do 14 tys.? (bo na pewno będzie pon. 14tys. poz. 2,3,4).? Sprawa warta rozważenia.
Napisz szerzej czemu tak uważasz.
Moim zdaniem jest to wykonywanie robót budowlanych na jednym obiekcie budowlanym.
psz napisał/a:Napisz szerzej czemu tak uważasz.
Moim zdaniem jest to wykonywanie robót budowlanych na jednym obiekcie budowlanym.
I ok, możesz łączyć.
psz napisał/a:Napisz szerzej czemu tak uważasz.
Moim zdaniem jest to wykonywanie robót budowlanych na jednym obiekcie budowlanym.
Jak pisałem wcześniej ta wersja była i jest również do rozważenia. "Tylko" przy tej opcji opisanie 4 zadań będzie dość czasochłonne i zbicie to w 1 postępowanie. Ale jak jest albo będzie inne wyjście to też skorzystam.
Moim zdaniem trzeba tu rozdzielić realizację od szacowania. Wg mnie przy szacowaniu trzeba połączyć wszystkie wartości, ponieważ z opisu wnoszę, że jest to jedno przedsięwzięcie budowlane (obiekt wg Pzp). Postępowania już możesz robić w dowolnej kombinacji.
Postępowania już możesz robić w dowolnej kombinacji.
Ale zawsze PN na podstawie ustawy Pzp, nawet jak zadanie nie przekroczy 14 tys. ??!
Nie - możesz np. PO, NO. Innym wyjściem będzie art. 6a. Możliwości kilka jest
bipi napisał/a:Postępowania już możesz robić w dowolnej kombinacji.
Ale zawsze PN na podstawie ustawy Pzp, nawet jak zadanie nie przekroczy 14 tys. ??!
Co do tego nie ma wątpliwości, jeden obiekt i wszystkie RB zbiera się do kupy.
Jedynie na co masz wpływ to podział na części (równie dobrze może być jedna część pod warunkiem że będziesz miał jedną dokumentację).
Za jednym przetargiem podzielonym na części przemawia tylko możliwość udzielenia zamówienia na nierozstrzygniętą część po ponownym oszacowaniu już tylko tej jednej części.
Oczywiście możesz stosować art 6a.
Dzięki wszystkim. W związku z tym, że mam już prawie gotową dokumentację na RB na kwotę pow. 14 tys. ? poz. 1 to pójdzie w eter w I kolejności. Później zabieram się za II postępowanie z możliwością podziału na 3 części, każde do 14 tys.?, z możliwością zastosowania art .6a pzp.
A wiesz na czym polega 6a?
Chyba tym wpisem sam sobie zaprzeczyłem to co napisał jarosław.
W przypadku 6a nie mogę przeprowadzać 2 postępowań, tylko 1 z możliwością podziału na 4 części. Gdy któraś część nie zostanie rozstrzygnięta, po oszacowaniu wartość zamówienia tej części nie może przekroczyć 14 tys. ? i na tą część można nie stosować Pzp.
Ok czy moje zrozumienie jest nietegos?
Chyba tym wpisem sam sobie zaprzeczyłem to co napisał jarosław.
W przypadku 6a nie mogę przeprowadzać 2 postępowań, tylko 1 z możliwością podziału na 4 części. Gdy któraś część nie zostanie rozstrzygnięta, po oszacowaniu wartość zamówienia tej części nie może przekroczyć 14 tys. ? i na tą część można nie stosować Pzp.
Ok czy moje zrozumienie jest nietegos?
Nie bardzo. Zamówienie ma 4 części. Wartość jednej z części jest mniejsza niż 80 tys. ? i nie przekracza 20% wartości obliczonej dla całości. Jeśli tak jest, to robisz postępowanie na 3 części, a tę najmniejszą np w trybie art. 4 .8.
Chyba tym wpisem sam sobie zaprzeczyłem to co napisał jarosław.
W przypadku 6a nie mogę przeprowadzać 2 postępowań, tylko 1 z możliwością podziału na 4 części. Gdy któraś część nie zostanie rozstrzygnięta, po oszacowaniu wartość zamówienia tej części nie może przekroczyć 14 tys. ? i na tą część można nie stosować Pzp.
Ok czy moje zrozumienie jest nietegos?
Nietegos Nie ma znaczenia jak udzielisz zamówienia - możesz jednym postępowaniem z dopuszczeniem ofert częściowych, ale możesz także każdą część odrębnym postępowaniem. Wybór należy do Ciebie. Tylko pamiętaj, że jeśli do części zamówienia stosujesz "łagodniejszą" procedurę (właśnie na podstawie 6a), to podział na części nie może być sztuczny! A to już będzie poważne naruszenie Pzp.
Nie bardzo. Zamówienie ma 4 części. Wartość jednej z części jest mniejsza niż 80 tys. ? i nie przekracza 20% wartości obliczonej dla całości. Jeśli tak jest, to robisz postępowanie na 3 części, a tę najmniejszą np w trybie art. 4 .8.
Mam przykładowo 4 "małe" zadania RB, każde z innej parafii, ale na jednym obiekcie bud. (terenie posesji), np:
1. Prace remontowe w budynku - np. 150 tys. zł br.
Na zewnątrz budynku:
2. Ukształtowanie terenu ( z trawnika - parking) - np. 40 tys. zł br
3. Wymiana barierek z kwasówki - np. 60 tys. zł br
4. Może jakiś np. remont stropu - izolacja przeciwwodna za 45 tys. zł br
I tutaj po poprzednich wpisach można dojść, że takie postępowanie wszcząć raz z podziałem na 4 części albo 2 razy (oddzielnie poz. 1 i oddzielnie poz. 2-4).
Jak widać u mnie całość zamówienia nie przekroczy ww. kwoty dla RB i jak się ma art. 6a? Nie stosowałem tego art. więc moja ciekawość jest dogłębna
Ja bym zrobił tak: 1 przetarg, 2 z 3 przetarg (nawet nie dzieliłbym na części) a 4 poza ustawą (4.8).
I oto właśnie chodziło, bo jak widać przykładowe RB są jakby na 1 obiekcie, ale są inne. Oby wszystko z literaturą prawa.
Bipi to chochlik pisarski: jest: 2 z 3 przetarg, powinno być: 2 i 3 przetarg?
I tak jak napisałeś na przyszłość trzeba będzie realizować!
Podziękowania
To nie chochlik - ja połączyłbym parking z barierką
Właśnie też tak zrozumiałem, że trzeba będzie w II przetargu połączyć pozycję 2 i 3
Ja bym zrobił tak: 1 przetarg, 2 z 3 przetarg (nawet nie dzieliłbym na części) a 4 poza ustawą (4.8).
1. Czy poz. 4 trzeba będzie zsumować do oszacowania wartości zamówienia do pozostałych części na roboty budowlane przeprowadzając ją poza ustawą?
2. A dlaczego nie dzielić na części poz. 2 i 3 w przetargu ?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc