Temat: forma przekazywania dokumentów
Czy wysyłacie SIWZ (tryb ZOC) za pomocą poczty elektronicznej i żądacie potwierdzenia otrzymania wiadomości?
W mojej jednostce praktykowało się zawsze przesylanie SIWZ drogą pocztową jednak od niedawna wprowadziliśmy przesyłanie SIWZ elektronicznie dla oszczędności czasu i pieniędzy. w SIWZ mamy taki zapis:
1.Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnej z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie.
2.Zamawiający w celu zapewnienia sprawnego przebiegu postępowania dopuszcza możliwość przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem na numer ... .
3.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i fakt ich otrzymania został niezwłocznie potwierdzony? zgodnie z art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, że pismo wysłane przez Zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma.