Temat: bez aneksu
Witam,
firma zastosowała w zamówieniu w umowie zapis, że wysokość maksymalnego wynagrodzenia nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
Czy jest to dopuszczalne?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam,
firma zastosowała w zamówieniu w umowie zapis, że wysokość maksymalnego wynagrodzenia nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
Czy jest to dopuszczalne?
Jak są odpowiednie zapisy w umowie to aneks jest zbyteczny.
W przetargu pod uwagę brana jest cena jednostkowa, jednak do obliczenia wartości zamówienia podano szacunkową ilość, która możne ulec zmianie podczas trwania zamówienia - trudno przewidzieć ile tego będzie.
Czyli jeśli ilość zamówienia będzie większa, to rozliczenie będzie następowało wg faktycznych ilości, a że przekroczy to maksymalną wartość zamówienia, nie będzie miało żadnego następstwa w dokumentach.
Nie ma w tym przetargu prawa opcja ani zamówień uzupełniających itp.
Nie jestem przekonana do takiej umowy.
Też miałabym wątpliwość, przecież powinniście wiedzieć, jaka max kwota jest przeznaczona na zadanie
Musisz określić maksymalną kwotę. Co by było gdyby doszło do przekroczenia progu? Poza tym zaciąga się zobowiązania do kwot wynikających z planu finansowego/budżetu jednostki.
maksymalna ilość podana (i kwota) - na mniejszą nie trzeba aneksu. Natomiast na większą byłby potrzebny ale skoro nie są przewidziane uzupełniające to być nie może i następne to oddzielne zamówienie - tylko ciekawe jak wyjaśnisz, że nie dzielone
Osoby, które zajmują się tym przetargiem tłumaczą, ze aneks nie jest potrzebny, ponieważ jest to nie znacząca zmiana umowy, nie ma to wpływu na zmianę ceny jednostkowej z oferty.
I taki zapis może być
Osoby, które zajmują się tym przetargiem tłumaczą, ze aneks nie jest potrzebny, ponieważ jest to nie znacząca zmiana umowy, nie ma to wpływu na zmianę ceny jednostkowej z oferty.
I taki zapis może być
Tylko się pod tym nie podpisuj.
Tylko się pod tym nie podpisuj.
Dzięki za radę
Maksymalna ilość powinna być w umowie jasno określona. Dozwolone są zapisy, że faktyczna ilość będzie zależała od realnych potrzeb zamawiającego, jednak granice powinny być określone.
Słuchaj Psz
Witam, czy Zamawiający może zmienić termin zakończenia prac i formę płatności z ryczałtu na częściowe w związku z tym że wykonawca wybrany w przetargu nie może skończyć prac z powodu opóźnień powstałych w realizacji prac prowadzonych przez Zakład budżetowy Zamawiającego.
dodam że w siwz i ogłoszeniu o zamówieniu tego nie przewidziano. a dlaczego wykonawca ma cierpieć przez zamawiającego
Jest to zmiana istotna mogąca mieć wpływ na krąg potencjalnych wykonawców więc ze zmianą to należy ostrożnie. A wykonawca no cóż "widziały gały co brały".
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc