Oczywiście, że w rozporządzeniu jest mowa o formie i żadne inne ustalenia formy przez zamawiającego nie są zgodne z prawem. Skoro uzupełniono faxem, czy mailem, a uzupełnione powinny być w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, to w żadnym razie nie można uznać takiego uzupełnienia za skuteczne. Uważam, że była podstawa do wykluczenia i byłabym skłonna bronić swojej tezy przez KIO jak lwica. Weźmy pod uwagę, że zamawiający dokonał rozstrzygnięcia postępowania 11.08 wykluczając wykonawcę o którym mowa. A tu 12.08 wpływa pisemne uzupełnienie dokumentu i co?
Postępowanie ma się toczyć dynamicznie. Skoro wyznaczono termin uzupełnienia na 08.08, to zamawiający nie może w nieskończoność czekać na pisemne uzupełnienie dokumentu, bo zawsze można by powiedzieć - skoro czekałeś 3 dni, to nic nie stało na przeszkodzie, żebyś poczekał 4 ... i dalej, skoro czekałeś 4 dni, to nic nie stało na przeszkodzie, żebyś poczekał 5 i tak w nieskończoność.
Uważam, że po to wyznaczane są terminy, aby się ich trzymać. Jeżeli wykonawcy zależy na pozyskaniu zamówienia, to może zainwestować w list priorytetowy a nawet w kuriera.