1

Temat: co z tymi referencjami?

Wykonawca (dostawa, próg poniżej unijnego) zawarł w wykazie głównych dostaw dwie dostawy:
1. dla firmy A
2. dla firmy B
oraz załączył referencje, co do których mam wątpliwości.

Referencje dla dostawy nr 1 potwierdzają należyte wykonanie dostawy sprzętu na rzecz firmy A, ale nie wiadomo, kiedy ta dostawa miała miejsce. Innymi słowy nie wiem, czy referencje potwierdzają należyte wykonanie dostawy wykazanej w wykazie głównych dostaw (referencje datowane są w przeddzień terminu składania ofert).

Referencje dla dostawy nr 2 zostały wystawione przez zupełnie inną firmę (firmę C), a z ich treści wynika, że firma C potwierdza należyte wykonanie zamówienia przez Wykonawcę na rzecz firmy C (wystawcy) w ramach kontraktu z firmą B (podmiotem wykazanym w wykazie głównych dostaw). Nie wiadomo, pomiędzy kim był zawarty kontrakt: Wykonawcą a B, czy C a B. Nie podano też dat tej dostawy, więc nie wiem, czy referencje potwierdzają należyte wykonanie zamówienia dostawy wykazanej w wykazie.

Poza tym obie referencje są kopiami niepotwierdzonymi przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.

Co z tym fantem zrobić????

2

Odp: co z tymi referencjami?

Trzeba wezwać do wyjaśnień a jednocześnie uzupełnienia referencji, skoro w treści są niewiadomą, poza tym proszę pamiętać że mają potwierdzać należyte wykonanie zamówienia i nie muszą zwierać informacji szczegółowych.

3

Odp: co z tymi referencjami?

Jasne, nie wymagam wartości zamówień, ale jeśli nie mogę zidentyfikować, czy referencje dotyczą dostawy zawartej w wykazie głównych dostaw, to chyba nie jest OK?
Czy powinnam żądać uzupełnionych (nowych) referencji, czy wystarczy wyjaśnienie Wykonawcy (tzn. że Wykonawca napisze oświadczenie, że dostarczone referencje dotyczą tych dostaw w wykazie)?

4

Odp: co z tymi referencjami?

Ja bym wezwał do uzupełnienia bo to i tak kopie nie potwierdzone za zgodność, jednocześnie zaznaczył w czym tkwi problem jeżeli chodzi o treść.

5

Odp: co z tymi referencjami?

OK, tak robię. Dziękuję!