1

Temat: polisa

Witam.

Proszę o poradę.
Przetarg nieograniczony, poniżej progów, termin otwarcia ofert 15.05.2015.
Zamawiający wymagał m.in. opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Jeden z wykonawców dołączył do oferty polisę OC obejmującą okres od 09.05.2015 do 08.05.2016. Jednocześnie z treści polisy wynika, że jest ona płatna w czterech ratach, z czego pierwsza płatna jest do dnia 20.05.2015. Wykonawca nie załączył dowodu opłacenia żadnej raty składki.
Czyli podsumowując:
1) jest kopia polisy obowiązująca od 09.05.2015
2) otwarcie ofert 15.05.2015
3) płatność pierwszej raty za OC do 20.05.2015
4) brak dowodu opłacenia polisy (przynajmniej pierwszej raty)

Proszę o Wasze zdanie co w takim wypadku zrobić - czy wzywać do uzupełnienia dowodu opłacenia składki?, czy przyjąć, że skoro termin płatności pierwszej raty jest późniejszy niż termin otwarcia ofert to Wykonawca nie musiał przedstawiać dowodu opłacenia składki? (trochę to dziwne ale nie takie cuda już widziałem).

Z góry serdeczne dzięki za Wasze opinie.

2

Odp: polisa

sprawdź tutaj: http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/?D;2138

3

Odp: polisa

Dzięki.
Miłego dnia.