1

Temat: procedura

mam ogłoszony przetarg na usługę powyżej kwot unijnych na kilka części wielce prawdopodobne że kijka części nie uda mi się roztrzygnąć (unieważnienie) mam za mało do rozpoczęcia świadczenia usługi aby ponownie ogłosić i rozstrzygnąć unijny przetarg czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji??

2

Odp: procedura

dla części które będę unieważnione przeprowadza się nowy szacunek i odpowiednią procedurę dla nowego szacunku....

3

Odp: procedura

czyli mogę poniżej progów  7 dni, mimo iż pierwotnie był unijny??

4 (edytowany przez Darek W. 2015-09-17 07:31:28)

Odp: procedura

Tak. - jak powyżej - nowe szacowanie i sumowanie części i .... zobaczysz czy suma jest ponad 11.8 czy poniżej 11.8

5

Odp: procedura

to bardzo dobra wiadomość będzie poniżej dzięki

6

Odp: procedura

i jeszcze jedno unieważniam bo nie mamy tyle pieniędzy czy muszę odczekać 10 lub 15 dni aby ogłosić nowy przetarg poniżej progów

7

Odp: procedura

Jeżeli wcześniejsze postępowanie było powyżej progów a zostało unieważnione to odczekać trzeba.

8

Odp: procedura

to z kolei zła wiadomość

9

Odp: procedura

radca prawny zakwestionował "nowe" szacowanie zamówienia dla nierozstrzygniętych części
"Istotne znaczenie ma tu fakt, iż zamawiający od początku działa z zamiarem podziału zamówienia na części, a więc jest zobowiązany do przestrzegania w tym zakresie przepisów art. 32 PZP. W związku z powyższym sam fakt, że kilka postępowań o udzielenie zamówień częściowych zostało unieważnionych, nie oznacza, iż ponownie przeprowadzone postępowania dotycząc zupełnie nowych, innych, nie przewidzianych wcześniej zamówień. Dlatego też uważam, że nawet jeżeli zajdzie konieczność ponownego przeprowadzenia postępowań co do pozostałych części zamówienia to przy ustalaniu szacunkowej wartości tychże zamówień zamawiający powinien przyjąć łączną wartość wszystkich części a nie tylko tych niezrealizowanych.

Można zastanowić się nad ewentualnym skorzystaniem z dyspozycji art. 6a PZP jako wyjątkiem od zasady z art. 32 PZP, zgodnie z którym, dla zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zamawiający może stosować przepisy właściwe dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro dla dostaw lub usług oraz 1.000.000 euro dla robót budowlanych, pod warunkiem, że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia. Jednakże zastosowanie tego przepisu nie może doprowadzić do uniknięcia stosowania określonych w PZP procedur właściwych dla danych progów. Nie jest zatem dopuszczalne skorzystanie z powyższego przepisu aby np. udzielić zamówienia w progu krajowym a nie unijnym, zastosowania trybów przewidzianych dla niższych progów lub też, aby doszło do udzielenia zamówienia bez stosowania ustawy na podstawie art. 4 pkt 8 PZP.

Zawsze należy mieć na uwadze to, iż podstawą do skorzystania z dyspozycji 6a PZP są m.in. przyczyny o charakterze technicznym, gospodarczym lub organizacyjnym. Zamawiający musi więc wykazać, że zastosowanie omawianego przepisu jest celowe, uzasadnione i nie zmierza do uniknięcia stosowania przepisów PZP. Podobne stanowisko zostało wyrażone w opinii UZP, mianowicie: "Stosownie do treści art. 6a ustawy Pzp w przypadku zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zamawiający może stosować przepisy właściwe dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro dla dostaw lub usług oraz 1.000.000 euro dla robót budowlanych, pod warunkiem, że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia (...) Zaznaczyć należy, iż art. 6a stanowi lex specialis w stosunku do art. 32 ust. 4 ustawy Pzp, a w konsekwencji pozwala zamawiającemu, w przypadku zamówienia udzielanego w częściach, na zastosowanie wobec danej części zamówienia przepisów właściwych dla jej wartości, a zatem elastyczniejszych procedur (...) zamawiający powinien mieć na względzie przepisy ogólne ustawy, a w szczególności art. 32 ust. 2 ustawy Pzp, zgodnie z którym zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości. Sens normatywny tego przepisu sprowadza się do ustalenia, iż zamawiający nie może dokonywać podziału zamówienia w taki sposób, aby na skutek ustalenia wartości dla każdej z wydzielonych części zamówienia doszło do nieuprawnionego wyłączenia stosowania przepisów ustawy Pzp. Lege non distinguente, nie jest zakazany sam podział jednego zamówienia na części, ale jest zakazany taki podział, który bez uzasadnionej przyczyny zmierza do uniknięcia stosowania przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp.".

10

Odp: procedura

Widzę, że radca pisze prawo na nowo - już od dawna jest ugruntowane stanowisko w tej sprawie. Dla przykładu:

W informatorze UZP nr 4/2011 w materiale dotyczącym kontroli udzielania zamówień publicznych pt: Szacowanie wartości zamówienia ? przykłady nieprawidłowości wykrywanych w toku kontroli przeprowadzanej przez Prezesa UZP (s. 20-42), jednakże w dalszej jego części stwierdzono, że w przypadku, gdy w postępowaniu dopuszczono możliwość składania ofert częściowych i jednocześnie doszło do unieważnienia postępowania dla niektórych części oraz istnieje konieczność powtórzenia dla tych części procedury, to wówczas wartość szacunkową należy określać odrębnie tylko dla tych części ? cyt:

"Omawiając problematykę szacowania wartości zamówienia trzeba też pamiętać o tzw. ofercie częściowej, pod pojęciem której należy rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie z treścią siwz, wykonanie części zamówienia publicznego (art. 2 pkt 6 ustawy Pzp). (...) Brak rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego co do poszczególnych części zamówienia, w przypadku gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, skutkuje koniecznością unieważnienia wyłącznie tych części postępowania, które nie zostały rozstrzygnięte. W pozostałym zakresie postępowanie jest ważne i zamawiający może zawrzeć umowy z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty co do poszczególnych części zamówienia. W celu wyboru wykonawców na pozostałe części zamówienia, zamawiający przystępuje do kolejnego postępowania. Zamawiający powinien wówczas ponownie oszacować wartość zamówienia co do części nierozstrzygniętych wcześniejszym postępowaniem. Pamiętać należy, że przystępując do udzielenia zamówienia na pozostałe części nierozstrzygniętego postępowania zamawiający udziela nowego zamówienia (ponownie określane są między innymi przedmiot zamówienia i jego wartość szacunkowa), dlatego też do postępowania takiego stosuje się przepisy wynikające z ponownego oszacowania wartości zamówienia."

Dziękuję. smile

11 (edytowany przez Darek W. 2015-09-21 06:02:53)

Odp: procedura

TAk jo - kiedyś były takie próby łączenia - jak pisze radca - lecz jest to nieaktualne, rzekłbym archaiczne  - UZP to uregulował.

12

Odp: procedura

No to radca trochę "pojechał" big_smile

13

Odp: procedura

Marcel nawet nie trochę a całkiem smile

14

Odp: procedura

dzięki ratujecie mi cztery litery

15 (edytowany przez jo 2015-09-23 06:28:42)

Odp: procedura

ale okazało się że jest powyżej 207 tyś euro jest to usługa odśnieżania na dwa sezony zimowe

pytanie\
jak te części których nie udało się roztrzygnąć w pierwszym ptrzetargu zrobię na 1 sezon ponownie dokonam szacunek na pewno wyjdzie poniżej 207.000  i może wtedy zdążebo innego pomysłu nie mam a mieszkam w górach i odśnieżanie to nie przelewki

i jeszcze jedno pytanie dotyczące usług uzupełniających można ich udzieliś w terminie 3 lat od udzielnia zamównia
pytanie: umowa podpisana 12 października 2012 roku więc do 12 paździenrika 2015 roku można by udzielić uzupełnijącego zamówienia czy czas trwania tego zamówenia może wykraczać poza okres 3 lat np do końca grudnia 2015??

znalazłem coś takiego:
https://www.portalzp.pl/aktualnosci/co-wykazala-kontrola-prezesa-uzp-w-postepowaniach-o-zamowienia-uzupelniajace-prowadzonych-w-trybie-z-wolnej-reki-1195511/

".... Termin trzyletni liczy się od momentu podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego - podstawowego do dnia udzielenia ostatniego zamówienia uzupełniającego, a nie do dnia, w którym zostało wykonane ostatnie zamówienie uzupełniające (por. wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 14 września 2004 r. w sprawie C-385/02 Komisja Europejska przeciwko Republice Włoskiej, zbiory orzecznictwa TE 2004 r., str. I - 08121)."

jak dobrze rozumiem z wykonaniem uzupełnijących mozna wyjść poza okres 3 letni??

16

Odp: procedura

Z wykonaniem możesz wyjść poza okres 3 letnie, ale nie z udzieleniem=podpisaniem umowy. Musisz tak przeprowadzić procedurę uzupełniającego, żeby podpisanie umowy nastąpiło do 12.10.2015.

17

Odp: procedura

dzięki a co do pierwszej części pytania
" jak te części których nie udało się roztrzygnąć w pierwszym ptrzetargu zrobię na 1 sezon ponownie dokonam szacunek na pewno wyjdzie poniżej 207.000  i może wtedy zdążebo innego pomysłu nie mam a mieszkam w górach i odśnieżanie to nie przelewki"

18

Odp: procedura

moim zdaniem jest to już nowe postępowanie i możesz skrócić do 1 sezonu

19

Odp: procedura

Jak Myszka

20

Odp: procedura

no i następny zonk informacje o uzupełniających było w SIWZ oraz ogłoszeniu w BZP (robiliśmy równolegle w Unijnych publikacjach i BZP) w unijnym ogłoszeniu brak

do wybronienia w powołaniu na ogłoszenie w BZP??

21

Odp: procedura

Podstawowym miejsce, w którym miałeś obowiązek zamieścić ogłoszenie jest DDUE - tam informacji o uzupełniających nie było, w BZP ogłoszenie zamieścić możesz a nie musisz. Art. 67.1.6 odnosi się do ogłoszenia o zamówieniu nie do SIWZ.
Chyba nie zaryzykowałabym przeprowadzenia.

22

Odp: procedura

obawiam się że mogę nie mieć wyjścia sad
alternatywa 1 m śniegu na drodze

23

Odp: procedura

Jak to mawiają: kto nie ryzykuje ten nie pije szampana...

24

Odp: procedura

szampana na pewno nie będzie a DFP może być

25

Odp: procedura

jo napisał/a:

obawiam się że mogę nie mieć wyjścia sad
alternatywa 1 m śniegu na drodze

no naprawdę nie radzę , szybko zrobić przetarg przecież to usługa