1

Temat: Sumowanie zamówień

W bieżącym roku planuje zakupu sprzętu komputerowego. Zakupy planowane są w 3 etapach:
I etap zakupów wynosi 20.000 tyś. euro.
II etap zakupów wynosi  10.000 euro
III etap zakupów wynosi 12.000 euro

1) Co muszę puścić w postępowaniu, PN, a czego mogę nie puścić?
2) Co jeśli pod koniec roku okaże się, że muszę dokupić sprzęt komputerowy na 11.000 euro? Na tym etapie nie wiem, czy będę musiał, ale np w listopadzie, po dokonaniu zakupów o których mowa powyżej, okaże się, że muszę kupić  na 11.000euro. Czy muszę z czymś sumować, i wg jakiej procedury muszę/mogę udzielić zamówienia?

2

Odp: Sumowanie zamówień

Szacujesz w tym wypadku razem, nieplanowany zakup np. pod koniec roku już nie sumujesz z tym wcześniej udzielonym.

3

Odp: Sumowanie zamówień

No, ale co mogę/muszę  puścić w przetargu w zakresie tych postępowań,  które są zaplanowane? Czy np I etap mogę puścić wg wewnętrznego regulaminu, a pozostałę etapy - II i III puścić w przetargu?

4

Odp: Sumowanie zamówień

Zamówienia zaplanowane puścić osobno można, ale szacunek musi być łączny dla całości planowanych.

5

Odp: Sumowanie zamówień

Czyli jak bym puszczał nawet osobno, to ze względu na fakt, iż wszystkie 3 etapy mają wartość 42 tyś euro, to muszę każdy etap i tak puścić w przetargu nieograniczonym?

6

Odp: Sumowanie zamówień

Tak.

7

Odp: Sumowanie zamówień

A jeżeli np etap II wynosiłby 4.000 euro, to w przypadku do tego etapu można było by zastosować art 6A -udzielić to zamówienie, wg wewnętrznych procedur?

8

Odp: Sumowanie zamówień

Poczytaj uzasadnienia do stosowania 6a, Twoja propozycja nie wchodzi w grę.

9

Odp: Sumowanie zamówień

Czytam to uzasadnienie i: "W przypadku, gdy wartość części zamówienia nie przekracza kwot wskazanych w art. 4 pkt 8 ustawy Pzp (oraz wynosi nie więcej niż 20 % wartości zamówienia) dopuszczalne jest udzielnie zamówienia na tę część z wyłączeniem zastosowania przepisów ustawy na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy Pzp."
Więc o co chodzi? Dlaczego nie mogę?
A w jakim przypadku mógłbym?

10

Odp: Sumowanie zamówień

Możesz w przypadku kiedy z przyczyn technicznych, ekonomicznych lub organizacyjnych nie możesz od razu udzielić zamówienia, jeżeli jakaś przesłanka wystąpi uzasadnij to i "wal" śmiało z 6a.
Nie wiem jak wygląda to u Ciebie i czasami ciężko doradzić po przeczytaniu kilku zdań w poście.

11 (edytowany przez jarosław 2016-02-24 13:31:57)

Odp: Sumowanie zamówień

Łączysz wszystkie zamówienia i ustalasz ich łączną wartość szacunkową. Jest możliwość zastosowania art 6a, ale........ Niby przepis jest prosty ale ja go nie lubię stosować. Skoro i tak będziesz robił przetargi to ja bym rozpisał i na te 4000.

Ostatnie nowe zamówienie wcześniej nie szacowane.
Jeżeli pojawi się potrzeba wykonania 4 etapu po udzieleniu wszystkich wcześniej planowanych etapów to szacujesz wartość tego etapu jako nowe zadanie i nie łączysz z wcześniej udzielonymi zamówieniami.

I teraz mam pytanie.
Jeżeli 4 etap pojawi się przed udzieleniem 3 etapu ale po udzieleniu 1 i 2 etapu to szacuje się:
- łącznie z etapami 1,2,3 (jako że zamówienie podzielone na części nie zostało udzielone) czyli wartość dla 1,2,3,4?
- tylko z etapem 3  czyli wartość 3 i 4?

12

Odp: Sumowanie zamówień

Bramka nr.1

13

Odp: Sumowanie zamówień

No ok.
W ramach projektu PARP w ciągu roku 4 razy będę robił zakupy tego samego rodzaju. W wytycznych PARP jest wymóg, że w przypadku zamówień pow. 50 tyś zł, należy publikować na specjalnej ich stronie
Ale wiem, że będę dokonywał 4 razy zakupy;
1 etap-25 tyś. zł,
2 etap-15 tyś. zł,
3 etap-10 tyś zł
4 etap- 3 tyś zł
Czy muszę publikować wszystkie zamówienia z każdego etapu na stronie PARP?

14

Odp: Sumowanie zamówień

Przeczytaj dokładnie regulamin PARP. Jeżeli jest w nim mowa o szacowaniu wartości zamówienia to z pewnością będą to identyczne zasady jak w Pzp. Chyba że wprost jest to inaczej opisane.
Jeżeli w regulaminie nie ma odstępstw od ogólnych zasad szacowania, przyjął bym łączna wartość zamówienia (53 tys zł) i stosował zasady przewidziane dla tej kwoty w odniesieniu do każdej części zamówienia.