1

Temat: Cantralizacja VAT a zamówienia

Od czerwca w ramach centralizacji rozliczeń VAT my jako jednostka budżetowa gminy mamy rozliczać VAT razem z gminą - do tej pory robiliśmy to sami. Wiemy, że faktury mają być wystawiane w naszym przypadku na gminę jako nabywcę, my mamy być ich odbiorcą. Chcemy wkrótce ogłosić nowy przetarg. Jak w związku z tym w ogłoszeniu o zamówieniu ująć dane zamawiającego? Do tej pory było: jednostka xxx, a teraz wpisać: gmina... - jednostka xxx? czy tylko w treści ogłoszenia wpisać te dane? czy ktoś już to przerabiał?

2

Odp: Cantralizacja VAT a zamówienia

Postępowanie realizujecie jako jednostka budżetowa gminy a nie jako gmina. Ustawa Pzp nadal wskazuje zamawiających jako oddzielne podmioty wyodrębniając je na podstawie ustawy o finansach publicznych

3

Odp: Cantralizacja VAT a zamówienia

Rzeczywiście sporo niejasności wprowadza ta centralizacja.....
Ja zastanawiam się czy szacować zamówienia razem z jednostkami gminy czy każdy osobno tzn.  każda szkoła osobno, urząd - za gminę itd.? Czy też każdy będzie oddzielnym zamawiającym chociaż pod wspólnym NIP?