1

Temat: drugie kryterium projket budowlany budynku

czy może być cena 100% a jeżeli nie to jakie kryteria?? Myślałem o terminie płatności faktury ale max 5 %, skróceniu terminu realizacji (zależy nam na czasie ) 10% i dalej brakuje 25% sad

2

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

Zajrzyj http://www.orgbud.pl/serwis/aktual/artykul105.php

3

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

dzięki
ale nie jestem w stanie technicznych kryteriów ocenić a nikt mi nie pomoże sad

4

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

pięknie napisany artykuł konia z rzędem temu kto napisze siwz do tego i potem oceni efektywność, atrakcyjność itd. na podstawie kilku kartek papieru....

5

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

Jo a doświadczenie projektantów?

6

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

a można doświadczenie??

7

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

Harmonogram wykonywania inwestycji liniowych nocą na etapie projektowania to jakaś kompletna bzdura .... każdy projektant aby otrzymać punkty tak zaprojektuje a inwestor zapłaci wykonawcy za roboty wykonywane nocą ??? to cena inwestycji wzrośnie o 50% -

8

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

Doświadczenie osób tak, wykonawcy nie.

Kwalifikacje i organizacja zespołu jako kryterium oceny ofert

Do tej pory doświadczenie i kwalifikacje tego rodzaju osób, w oparciu o art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako ?dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia?, były utożsamiane z ogólnym potencjałem kadrowym wykonawcy i tym samym warunkami udziału w postępowaniu, a, zgodnie z art. 91 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, przyjmowało się, że nie mogą one stanowić kryteriów oceny ofert, za wyjątkiem usług niepriorytetowych4.

Wyrażona w przepisie art. 91 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych zasada, że kryteria oceny ofert nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy, a w szczególności jego wiarygodności ekonomicznej, technicznej lub finansowej (zasada wywodząca się z prawa wspólnotowego), nadal pozostaje niezmienna. Jednak ostatnio ustanowione prawo unijne, jak i orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE), wskazuje, że nie narzuca ono tak rygorystycznego zakazu, jak dotychczas przyjmowano.

Wynika to bezpośrednio z dwóch przepisów ww. dyrektyw, tj. art. 67 ust. 2 lit. b) dyrektywy 2014/24/UE i art. 82 ust. 2 lit. b) dyrektywy 2014/25/UE. Przepisy te mają analogiczne brzmienie. Ze względu na ich wagę, warto tu zacytować istotne elementy przepisu:
?2. Ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie z punktu widzenia instytucji zamawiającej określa się na podstawie ceny lub kosztu (?); może ona obejmować najlepszą relację jakości do ceny, którą szacuje się na podstawie kryteriów obejmujących aspekty jakościowe, środowiskowe lub społeczne związane z przedmiotem danego zamówienia publicznego. Kryteria takie mogą np. obejmować:
a) jakość, w tym wartość techniczną, właściwości estetyczne i funkcjonalne, dostępność, projektowanie dla wszystkich użytkowników, cechy społeczne, środowiskowe i innowacyjne, handel i jego warunki;
b) organizację, kwalifikacje i doświadczenie personelu wyznaczonego do realizacji danego zamówienia, w przypadku gdy właściwości wyznaczonego personelu mogą mieć znaczący wpływ na poziom wykonania zamówienia; lub
c) serwis posprzedażny oraz pomoc techniczną, warunki dostawy, takie jak termin dostawy, sposób dostawy oraz czas dostawy lub okres realizacji.?
Tym samym ?organizacja, kwalifikacje i doświadczenie personelu wyznaczonego do realizacji danego zamówienia? zostały wskazane jako jedno z przykładowych kryteriów oceny ofert ? kryterium o charakterze jakościowym.

Na gruncie dyrektyw z 2014 r. oficjalnie i jednoznacznie przesądzono więc, że kryterium odnoszące się do jakości personelu (zespołu) mającego wykonywać przedmiot zamówienia nie dotyczy ?właściwości wykonawcy? i nie łamie zakazu zawartego w art. 91 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych ? przy założeniu, że kryterium to zostanie prawidłowo sformułowane, tj. będzie się odnosiło do konkretnego personelu (zespołu) wyznaczonego do realizacji zamówienia, a nie ogólnie personelu wykonawcy bez wskazania jego powiązania z przedmiotem zamówienia i jego jakością. Tym samym kryterium to powinno być powiązane ze sposobem wykonania zamówienia, przykładowo jako element metodologii wykonania zamówienia.

Termin na implementowanie dyrektyw z 2014 r. upływa dopiero w kwietniu 2016 r., jednak już obecnie można takie kryterium stosować. Nie ma znaczenia, że nie zostało ono wymienione w art. 91 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych ? przepis ten zawiera jedynie przykładowe, a nie wyczerpujące wyliczenie możliwych kryteriów, a lista przykładów ulega zmianie przy każdej kolejnej nowelizacji tego przepisu.
Nie jest to także zmiana poglądów i przepisów pomiędzy dyrektywami z roku 20045, a tymi z roku 2014 (oprócz samej listy przykładów), która sprawia, że nowe kryterium można byłoby stosować dopiero od roku 2016.

9

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

dzięki

10

Odp: drugie kryterium projket budowlany budynku

Jo jeszcze źródło http://sidir.pl/doswiadczenie-zespolu-jako-kryterium-oceny-ofert/