Temat: Zamówienie dodatkowe.
Witam,
Od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. Spółka odbiera na terenie gminy odpady komunalne. Na dzień zawarcia umowy zabezpieczona została kwota w wysokości 500000,00 zł, a wynagrodzenie na podstawie faktycznej ilości odebranych odpadów. Przy obliczaniu szacunkowej wartości, w SIWZ, w ogłoszeniu w BZP, a także w umowie została zawarta informacja, że przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających do 20% wartości zamówienia. Nie mamy jeszcze dokładnych danych, ale już wiem, że przekroczymy kwotę 500000,00 zł.
Czy mam się powołać na art. 67 ust. 1 pkt. 6) tj. w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie Zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości i dać ogłoszenie do BZP o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki i nowa umowa (obecna obowiązuje do końca roku)? Czy ktoś z Forumowiczów miał taką sytuacje u siebie? Proszę o pomoc, gdyż jeszcze takiej sytuacji nie miałem, zawsze mieściliśmy się w kwotach umownych.
Z góry dziękuję.