Przepisy art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Prawa zamówień publicznych pozwalają na udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
Należy zwrócić uwagę na pojęcie ?wartości zamówienia podstawowego?. Sama literalna wykładnia wskazanej treści w naturalny sposób odsyła do pojęcia wartości zamówienia publicznego, a więc do całkowitego szacunkowego wynagrodzenia wykonawcy. Jak stanowi bowiem art. 32 ust. 1, podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością.
I dalej idąc, jeżeli zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia.
Odrębne postępowanie nie jest tożsame z oddzielnym zamówieniem. Proszę, żeby Piotrek poczytał ustawę i zastanowił się, czy tak jest w rzeczywistości. Myślę, że madziulek w tym pomoże, bo wtóruje Ci równo.
Zatem analizując powyższą treść zamawiający może udzielić zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% łącznej wartości poszczególnych części zamówienia.
Czy jest ktoś odważny, kto by chciał obalić tą tezę?
Tylko błagam - PODSTAWY PRAWNE, bo Wasze opowieści w stylu "perfect harmony", albo "dokladnie - kazda czesc jest osobnym postepowaniem oczywista oczywistość" są porażające. Może i to oczywista oczywistość, ale wartością zamówienia jest suma wszystkich części, choćby były udzielone w osobnych postępowaniach. A niestety w żadnych komentrarzach, ani wyrokach nie znalazłem uzasadnienia w stylu "perfect harmony"
jacek0707 ma u mnie plusik a reszta niech weźmie się do roboty i szpera w przepisach.
-------------------------------------
MONITOR ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH