26 (edytowany przez Marta 2017-05-11 08:05:25)

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

ja mam z podziałem na szkoly zeby latwiej rozliczalo sie umowy.
szacuje lacznie tzn caly sprzet komputerowy,
zastanawia mnie ten formularz cenowy..w pierwszym postepowaniu( bede niedlugo wszczynac jeszcze raz na 2 uniewaznione czesci)  byla tylko kolumna z wpisaniem modelu przez wykonawce, i taka prawda ze dopiero na etapie dostawy bedzie weryfikacja poszczegolnych parametrow.czy dodawac je juz na etpaie oferty? cpo w sytuacji jak nic nie wpisze wykonawca przy ktoryms parametrze.

27

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

jak nie wpisze to oferta niezgodna z SIWZ - tzn opisem przedmiotu zmaówienia

28

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Fart napisał/a:

jak nie wpisze to oferta niezgodna z SIWZ - tzn opisem przedmiotu zmaówienia

no wlasnie wiec duze ryzyko bo znajac niechlujnosc wykonawcow to mzoe byc roznie

29

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Czy ktoś z Państwa ma zapis jak Wykonawca ma wpisać Vat w kolumnie w przypadku dostaw sprzętu komputerowego, urządzeń multimedialnych, laptopów, gdzie występuje VAT 0 - w przypadku dostawy do szkół, 23% -  pozostałe sprzęty oraz np o.o. - odwrotne obciążenie - dostawa laptopów,

30 (edytowany przez lisvitalis 2017-05-11 12:09:33)

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Fart napisał/a:

Czy ktoś z Państwa ma zapis jak Wykonawca ma wpisać Vat w kolumnie w przypadku dostaw sprzętu komputerowego, urządzeń multimedialnych, laptopów, gdzie występuje VAT 0 - w przypadku dostawy do szkół, 23% -  pozostałe sprzęty oraz np o.o. - odwrotne obciążenie - dostawa laptopów,


Ja dla sprzętu z 0 VAT stosuję taki zapis - zresztą z powodzeniem. Może się przyda .

Zamawiający informuje, że na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 Ustawy o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 z późniejszymi zmianami) może stosować stawkę podatku VAT w wysokości 0% do zakupu sprzętu komputerowego [(dotyczy jednostek centralnych komputerów, serwerów, monitorów, zestawów komputerów stacjonarnych, drukarek, skanerów, urządzeń do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratorów i switchy sieciowych, routerów i modemów)]. Jednakże Wykonawcy zobowiązani są do zastosowania w ofertach stawki podatku VAT w  wysokości 23%. Jednocześnie Zamawiający informuje, że po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą wystąpi do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego o wydanie zaświadczenia potwierdzającego, że zamawiany sprzęt przeznaczony jest dla placówki oświatowej celem zastosowania 0% stawki podatku VAT na sprzęt wymieniony w załączniku nr 8 do Ustawy o podatku od towarów i usług. Wybrany  Wykonawca otrzyma od Zamawiającego stosowne zamówienie,
o którym mowa w art. 83 ust.14 w/w  ustawy potwierdzone przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego- niezwłocznie po otrzymaniu tego zaświadczenia z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W przypadku przekazania przez Zamawiającego w/w zaświadczenia przed wystawieniem przez Wykonawcę faktury VAT zobowiązany on będzie do wystawienia faktury VAT ze stawką podatku VAT w wysokości 0%, natomiast w przypadku otrzymania przez Wykonawcę w/w zaświadczenia po wystawieniu faktury VAT Wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia korekty do faktury obejmującej zmianę wysokości stawki podatku VAT, a w przypadku otrzymania płatności od Zamawiającego dokona zwrotu wartości należnego podatku VAT.

Oczywiście w miejsce MNISW wpisz nazwę swojego organu prowadzącego od którego uzyskasz stosowne zaświadczenie.

31

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

1.Czyli w ofercie podają 23% z wyjątkiem odwrotnego obciążenia?
2. Czy dać kolumnę VAT czy tylko wartość netto a vat 23% na podsumowaniu oferty. boję sie żejak dam dodatkową kolumne to wykonawcy mogą powpisywac różne stawki vat i co wtedy???

32

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Fart napisał/a:

1.Czyli w ofercie podają 23% z wyjątkiem odwrotnego obciążenia?
2. Czy dać kolumnę VAT czy tylko wartość netto a vat 23% na podsumowaniu oferty.

Tak. za wyjątkiem o/o wpisują wszędzie 23% a jak się pomylą i wpiszą 0 % to wtedy masz podstawę do poprawienia. Tylko w sytuacji takiej samej stawki VAT będziesz miał porównywalne oferty.

33 (edytowany przez Marta 2017-05-15 08:51:20)

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

lisvitalis czyli kazdy wykonawca musi zastosowac taka sama stawke? wydaje mi sie ze nie masz racji, kazdy zastosuje taka jaka musi zastososwac a Zamawiajacy porownuje oferty BRUTTO

a jaka stawke ma zastosowac Wykonawca,  jesli zamawiajacym i platnikiem faktury jest jst a uzytkownikiem szkoly???

34 (edytowany przez Marta 2017-05-15 09:43:39)

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

fart masz gotowy formularz cenowy?mozesz wrzucic nazwy kolumn:-)
tez sie zastanawiam bo wg wszelakich opinii zasada ejst taka ze Z. nie narzuca stawki, ma opisac dobrze przedmiot zam.Jednak mimo tego jak wplyna oferty o roznych vatach nalezy wyjasniac oferty..wiec na tym etapie Z. musi byc pewien jaka stawka jest ok., zeby ewentualnie wiedziec ktora oferta do odrzutu...

35

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Jest też interpretacja izby że tablice interaktywne wchodzą w Vat 0% - jeżeli sa spełnione przesłanki z ustawy.
Ponadto mam taki problem.
Wartość sprzętu, który kwalifikowałby się na Vat 0% - wynosi np 100tyś - opisuję sprzęt na ok 100 tyś zgodnie z budżetem.
Wykonawca który otrzymuje zamówienia otrzymuje wszystkie zaświadczenia ze jest on na cele oświatowe - pisze że jego dotyczy  0% VAt czyli wyszły mi np 23% oszczędności czyli 23 tyś , które muszę zwrócić . Natomiast budżetu na etapie pisania siwz  nie mogę zawyżać.

36

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

podaj ta interpretacje, bo w moich ofertach (dwoch) dali na tablice 23%

37 (edytowany przez Fart 2017-05-15 10:37:07)

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Wg mnie mamy:
Vat - określony przez wykonawcę -
Vat 0% - dotyczy sprzętu przeznaczonego na cele oświaty. I nie ma tu znaczenia że, płatnikiem jest np Gmina.
Poniżej potwierdzenie powyższego:
http://www.rp.pl/VAT/303139994-VAT-Komputery-dla-szkol-z-zerowa-stawka-podatku.html#ap-1
https://interpretacje-podatkowe.org/stawki-podatku/2461-ibpp2-4512-821-2016-2-jj
Tutaj w opisie ceny mam taki zapis:
Zamawiający informuje, że na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 Ustawy o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 z późniejszymi zmianami) może stosować stawkę podatku VAT w wysokości 0% do zakupu sprzętu komputerowego [(dotyczy jednostek centralnych komputerów, serwerów, monitorów, zestawów komputerów stacjonarnych, drukarek, skanerów, urządzeń do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratorów i switchy sieciowych, routerów i modemów)]. Jednakże Wykonawcy zobowiązani są do zastosowania w ofertach stawki podatku VAT w  wysokości 23%. Jednocześnie Zamawiający informuje, że po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą wystąpi do Gminy o wydanie zaświadczenia potwierdzającego, że zamawiany sprzęt przeznaczony jest dla placówki oświatowej celem zastosowania 0% stawki podatku VAT na sprzęt wymieniony w załączniku nr 8 do Ustawy o podatku od towarów i usług. Wybrany  Wykonawca otrzyma od Zamawiającego stosowne zamówienie, o którym mowa w art. 83 ust.14 w/w  ustawy potwierdzone przez Gminę -niezwłocznie po otrzymaniu tego zaświadczenia z Gminy. W przypadku przekazania przez Zamawiającego w/w zaświadczenia przed wystawieniem przez Wykonawcę faktury VAT zobowiązany on będzie do wystawienia faktury VAT ze stawką podatku VAT w wysokości 0%, natomiast w przypadku otrzymania przez Wykonawcę w/w zaświadczenia po wystawieniu faktury VAT Wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia korekty do faktury obejmującej zmianę wysokości stawki podatku VAT, a w przypadku otrzymania płatności od Zamawiającego dokona zwrotu wartości należnego podatku VAT.

Odnośnie o.o. mam zapis:
   W Formularzu Oferty Wykonawca zobowiązany jest złożyć informację, czy wybór oferty będzie czy też nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 91 ust. 3a ustawy Pzp (tzn. obowiązku zapłaty podatku VAT przez Zamawiającego). W przypadku, gdy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego tego obowiązku, Wykonawca jest zobowiązany ponadto wskazać nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazać ich wartość bez kwoty podatku. W takim przypadku, zgodnie z art. 91 ust. 3a ustawy Pzp zdanie pierwsze Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
    W przypadku, gdy w Formularzu Oferty w zakresie, o którym mowa w pkt 12.12 SIWZ Wykonawca nie zaznaczy żadnej możliwości Zamawiający uzna, że wybór oferty NIE BĘDZIE prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 91 ust. 3a ustawy Pzp.

Czyli mam porównywalne oferty.
W kalkulacji cenowej stanowiącej załącznik do siwz bedę miał kolumnę wartość netto, vat, wartość brutto.
Natomiast oferta to będzie:
wiersz1 - wartośc brutto - tam gzie mamy cenę z vat brutto
wiersz2 - wartość netto - o.o.
Razem cena oferty: wiersz1+wiersz2
Jeżeli ktoś uważa inaczej to proszę o sugestie

38

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

interpretacja tablice interaktywne idboard
https://interpretacje-podatkowe.org/placowka-oswiatowa/iptpp3-4512-301-15-2-mj

39 (edytowany przez Marta 2017-05-15 11:16:30)

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Fart czy u ciebie Zamawiajacym jest gmina?

40

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Mam sytuacje skomplikowaną.
Projekt realizuje ZEAS - we wniosku wpisali że postępowanie przeprowadzi także ZEAS. Zamawiającym jest Gmina.
Mam dylemat czy wpisać.
Zamawiający Gmina w imieniu której postępowanie przeprowadza ZEAS -czy moze tak być??? jakieś podpowiedzi???

41

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

czyli umowe podpisze gmina oraz faktura bedzie wystawiona na gmine tak?

42

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Tak.
Umowę podpisuje Gmina, faktury są na Gminę natomiast płatnikiem jest ZEAS

43

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Fart a jesli oferte zlozy ci Wykonawca nie krajowy? ja bym nie narzucala stawki vat..moze dobrym rozwiazaniem jest wymagac w ofercie tylko cen brutto?

44

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Marta napisał/a:

lisvitalis czyli kazdy wykonawca musi zastosowac taka sama stawke? wydaje mi sie ze nie masz racji, kazdy zastosuje taka jaka musi zastososwac a Zamawiajacy porownuje oferty BRUTTO

No to życzę szczęścia w porównaniu ofert z różnymi stawkami VAT.

45

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

lisvitalis napisał/a:
Marta napisał/a:

lisvitalis czyli kazdy wykonawca musi zastosowac taka sama stawke? wydaje mi sie ze nie masz racji, kazdy zastosuje taka jaka musi zastososwac a Zamawiajacy porownuje oferty BRUTTO

No to życzę szczęścia w porównaniu ofert z różnymi stawkami VAT.

jest jeszcze etap wyjasniania tresci ofert

46 (edytowany przez Marta 2017-05-17 08:43:33)

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Fart- czyli jesli bedzie korekta do faktury to czeka cie zmiana ceny czyli zmiana umowy?myslales o tym?

47

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Fart- klepnięta kwestia Vatu?

48

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

Uzgodniłem ze skarbnikiem że w kalkulacji cenowej będą kolumny cena jednostkowa netto, ilość, razem wartość netto czyli cena jednostkowa netto *ilość, pod spodem tabeli podsumowanie: razem netto vat, brutto

49

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

czyli nie ma nigdzie info o stawkach vat? taki farmularz mi sie podoba..pam ietaj zeby dac punkt z informacja o odwroconym vacie gdzies w formularzu

50

Odp: odwrócony VAT- niepoprawne zakreślenie

ok:)