Odp: Zamówienia do 14000 euro
Tutaj zamieścisz?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj zamieścisz?
A propos takiego regulaminu zakupów to niedawno mój kolega w pracy wpadł na genialny pomysł opracowania czegoś takiego dla swojej rodziny .... to taki żart w wolnej chwili
Z doświadczenia muszę przyznać, że nie spotkałam się z regulaminem, do którego nik by nie miał zastrzeżeń. Ilu zamawiających tyle opini... Pisałam taki regulamin do 6 000 euro i teraz do 14 000 euro (kilka wersji) - trudno dogodzić...
Sama dokonując zakupów byłam z takiego regulaminu zadowolona, bo przykróciłam fantazję mojego szefostwa No, ale to była mała jednostka, gdzie głównie dokonywało się małych zamówień do 6 000euro.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
O WARTOŚCI DO 14 000 EURO
§ 1.
1. Regulamin określa zasady i tryb udzielania w ...................................... zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro, zwanych dalej ?zamówieniami?.
2. Wartość zamówień określa się bez podatku od towarów i usług (VAT).
§ 2.
Udzielanie zamówień powinno być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, przy zachowaniu zasady uzyskiwania najlepszych efektów z poniesionych wydatków oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań.
§ 3.
1. Zamówień udziela Dyrektor Generalny, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Zamówienia, którego wartość nie przekracza kwoty 3 000 zł, może udzielić samodzielnie zainteresowana komórka organizacyjna, pod warunkiem że jego udzielenie nie prowadzi do podziału zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów niniejszego regulaminu lub ustawy ? Prawo zamówień publicznych. W takim przypadku nie stosuje się postanowień §§ 4 - 9. Udzielenie zamówienia zgodnie z niniejszym ustępem potwierdza Zespół ds. Zamówień Publicznych, akceptując fakturę lub rachunek zgodnie z odrębnymi regulacjami.
§ 4.
1. Udzielenie zamówienia wymaga:
1) sporządzenia wniosku o udzielenie zamówienia,
2) przeprowadzenia procedury wyboru wykonawcy,
3) sporządzenia pisemnej umowy.
2. Jeżeli wartość zamówienia nie przekracza kwoty 3 000 zł, można nie przeprowadzać procedury wyboru wykonawcy i nie sporządzać pisemnej umowy.
3. Jeżeli ze względu na szczególny charakter i rodzaj zamówienia uzasadnione jest udzielenie zamówienia konkretnemu wykonawcy, nie przeprowadza się procedury wyboru wykonawcy. Należy wówczas, jeżeli to możliwe, przeprowadzić negocjacje z wykonawcą w celu uzyskania jak najlepszych warunków zamówienia.
§ 5.
1. Czynności określone w § 4 ust. 1 wykonuje komórka organizacyjna zainteresowana udzieleniem zamówienia. Po wykonaniu czynności te wymagają akceptacji przez Zespół ds. Zamówień Publicznych, a następnie zatwierdzenia przez Dyrektora Generalnego.
2. Przedstawienie do akceptacji i zatwierdzenia może następować oddzielnie dla poszczególnych czynności lub jednocześnie dla wszystkich czynności, według wyboru zainteresowanej komórki organizacyjnej.
§ 6.
Wniosek o udzielenie zamówienia powinien zawierać:
1) określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia,
2) inne wymagania dotyczące zamówienia (np. termin lub sposób wykonania),
3) szacunkową wartość zamówienia,
4) uzasadnienie potrzeby udzielenia zamówienia,
5) informację czy w danym roku kalendarzowym udzielano zamówień tego samego rodzaju wraz z określeniem ich wartości,
6) informację czy w danym roku kalendarzowym planuje się udzielenie zamówień tego samego rodzaju wraz z określeniem ich szacunkowej wartości.
§ 7.
1. Procedura wyboru wykonawcy polega na rozeznaniu rynku potencjalnych wykonawców, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku uzasadnionym wielkością lub rodzajem zamówienia, zamiast rozeznania rynku można przeprowadzić przetarg albo aukcję w trybie kodeksu cywilnego, po uzyskaniu pozytywnej opinii Zespołu ds. Zamówień Publicznych oraz Zespołu Radców Prawnych.
3. Przetarg (aukcję) prowadzi zainteresowana komórka organizacyjna we współpracy z Zespołem Radców Prawnych. Wynik przetargu (aukcji) albo ich zamknięcie bez dokonania wyboru wymaga akceptacji przez Zespół Radców Prawnych.
§ 8.
1. Rozeznanie rynku polega na uzyskaniu od co najmniej trzech wykonawców informacji o oferowanych przez nich warunkach wykonania zamówienia, zwanych dalej ?informacjami?, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Jeżeli uzyskanie informacji od więcej niż dwóch wykonawców jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, można poprzestać na uzyskaniu informacji od dwóch wykonawców.
3. Potwierdzeniem uzyskania informacji jest pismo, faks lub e-mail od wykonawcy, notatka służbowa z rozmowy telefonicznej lub wydruk ze strony internetowej. Dokumenty te powinny wskazywać nazwę i adres wykonawcy, przedmiot zamówienia, warunki wykonania zamówienia, a w szczególności cenę, a także nazwisko osoby udzielającej informacji lub adres strony internetowej.
4. Spośród wykonawców, od których uzyskano informacje, zainteresowana komórka organizacyjna wybiera wykonawcę, któremu zostanie udzielone zamówienie, oraz sporządza pisemne uzasadnienie wyboru.
§ 9.
1. Umowę o udzielenie zamówienia zainteresowana komórka organizacyjna sporządza w uzgodnieniu z wybranym wykonawcą, a także z Zespołem Radców Prawnych.
2. Wraz z akceptacją tekstu umowy Zespół ds. Zamówień Publicznych nadaje umowie numer zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
Wyszło mi coś takiego.
Chętnie poznam wszelkie uwagi.
Na prośby coraz większej rzeszy forumowiczów, zamieszczam regulaminek, który może sie komys przyda:
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH O WARTOŚCI NIE PRZEKRACZAJĄCEJ 14.000 EURO
§1
1. ????, udzielając zamówień, których wartość szacunkowa nie
przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro, realizuje
zamówienie bez obowiązku stosowania przepisów i zasad określonych Ustawą z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
2. Wydatkowanie środków powinno być dokonywane w sposób celowy i oszczędny
przy zachowaniu zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów
oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań.
3. Niedopuszczalne jest dzielenie i zaniżanie wartości zamówienia w celu ominięcia
obowiązku stosowania Ustawy.
4. Udzielenie zamówienia należy poprzedzić rozeznaniem (telefonicznie, faksem
lub pisemnie) lokalnego lub krajowego rynku potencjalnych Wykonawców, zgodnie
z zasadą gospodarności i racjonalności wydatków.
5. O sposobie przeprowadzenia rozeznania i badania rynku potencjalnych
Wykonawców decyduje Zamawiający, biorąc pod uwagę charakter i przedmiot
zamówienia oraz jego wartość.
6. Zamówienie należy udzielić Wykonawcy, który zaoferuje najkorzystniejsze warunki
realizacji zamówienia, biorąc pod uwagę zarówno oferowaną cenę jak i inne
kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia, tj. funkcjonalność, parametry
techniczne, koszty eksploatacji, warunki gwarancji, terminy płatności itp.
7. Przeprowadzenie rozeznania rynku potencjalnych Wykonawców nie ma
zastosowania w przypadku, gdy ze względu na szczególny charakter i rodzaj
dostaw, usług lub robót budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji
konkretnemu Wykonawcy.
§2
Kierownicy komórek organizacyjnych są zobowiązani do przekazywania wszystkich
wydatków środków publicznych objętych obowiązkiem stosowania ustawy Prawo
zamówień publicznych Referatowi ds. Zamówień Publicznych celem zarejestrowania w
?Rejestrze umów dotyczących zamówień poniżej 14.000 euro?.
§3
1. Zamówienia publiczne, których wartość nie przekracza wartości środka trwałego
brutto, realizowane są samodzielnie przez komórki organizacyjne ??????, posiadające zabezpieczone środki finansowe, po dopełnieniu
obowiązku ewidencji w ?Rejestrze umów dotyczących zamówień poniżej kwoty 14.000
euro?.
2. Zamówienia, których wartość przekracza wartość środka trwałego brutto,
lecz nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro,
realizowane są przez komórki organizacyjne ??????.,
posiadające zabezpieczone środki finansowe, po przeprowadzeniu procedury
określonej niniejszym Regulaminem.
3. Udzielenie zamówienia, którego wartość nie przekracza wartości środka trwałego
brutto wpisuje do rejestru Koordynator Referatu ds. Zamówień Publicznych ????
4. Udzielenie zamówienia, którego wartość przekracza wartość środka trwałego
brutto, lecz nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro
zatwierdza ?????.. lub osoba przez niego upoważniona.
§4
1. W przypadku udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wartości
środka trwałego brutto nie jest wymagane prowadzenie dokumentacji czynności
oraz pisemne uzasadnienie wyboru, a udokumentowaniem zamówień jest wpis
do ?Rejestru umów dotyczących zamówień poniżej kwoty 14.000 euro?, prowadzonego
przez Referat ds. Zamówień Publicznych ?????? oraz
umowa/rachunek/faktura opatrzona pieczątką i podpisem osoby uprawnionej.
2. W przypadku udzielania zamówień, których wartość przekracza wartość środka
trwałego brutto, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro
wymagane jest prowadzenie dokumentacji czynności.
Udokumentowaniem zamówień jest akceptacja ????. oraz wpis do ?Rejestru umów dotyczących zamówień poniżej kwoty 14.000 euro?, prowadzonego przez Referat ds. Zamówień Publicznych ?????.
§5
1. Komórki organizacyjne ??????. występują za pośrednictwem Referatu ds. Zamówień Publicznych do ?????? z wnioskiem o zatwierdzenie udzielanego zamówienia, którego wartość przekracza wartość środka trwałego brutto, lecz nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro.
2. Obowiązkiem kierownika komórki organizacyjnej ?????. jest:
1) określenie przedmiotu zamówienia za pomocą obiektywnych cech technicznych
i jakościowych m.in. poprzez podanie parametrów technicznych, rodzaju zamówienia,
a przy dopuszczeniu złożenia ofert równoważnych podanie wymaganych innych cech
technicznych,
2) oszacowanie przedmiotu zamówienia z należytą starannością przez określenie
szacunkowej wartości zamówienia liczonej bez podatku od towarów i usług,
a przy robotach budowlanych w oparciu o zweryfikowany przez inspektora
budowlanego kosztorys inwestorski lub planowane koszty prac projektowych
lub robót budowlanych określone w programie funkcjonalno-użytkowym,
3) zapewnienie niezbędnej dokumentacji i kosztorysów dla robót budowlanych, opisanie
w przedmiarze robót technologii robót z określeniem nie budzącym wątpliwości
u Wykonawcy zastosowanych materiałów,
4) sporządzenie wniosku, o którym mowa w ust. 3,
5) rozeznanie rynku Wykonawców w branży objętej zamówieniem ? ze wskazaniem
źródła wyceny, bądź przyczyny rezygnacji z rozeznania,
6) merytoryczny nadzór nad realizacją umowy zawartej z wybranym Wykonawcą.
3. Wniosek komórki organizacyjnej ?????..musi zawierać:
1) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia;
2) przewidywany termin realizacji zamówienia;
3) szacunkową wartość zamówienia, podaną w układzie: wartość netto + VAT = wartość
brutto;
4) wskazanie kursu euro;
5) istotne zapisy, które należy uwzględnić w umowie;
6) dokumentację podstawowych czynności wykonanych w celu rozeznania rynku
potencjalnych Wykonawców
4. W przypadku nierzetelnej lub niekompletnej dokumentacji podstawowych czynności, wniosek zostaje zwrócony do komórki wnioskującej lub rozeznania rynku dokona Referat ds. Zamówień Publicznych.
5. Referat ds. Zamówień Publicznych kieruje do ?????.. celem zatwierdzenia wniosek komórki organizacyjnej ????? wraz z dokumentacją podstawowych czynności.
6. Zamówienie po zatwierdzeniu przez ????. należy zarejestrować w ?Rejestrze umów dotyczących zamówień poniżej 14.000 euro?,
7. Za prowadzenie Rejestru, o którym mowa w ust. 6 odpowiada Koordynator Referatu ds.
Zamówień Publicznych lub osoba przez niego wskazana. Zamówienia, których wartość nie
przekracza wartości środka trwałego brutto, rejestruje się RUZ/numer kolejny
zamówienia/symbol komórki wnioskującej/rok. Zamówienia, których wartość przekracza
wartość środka trwałego brutto, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości
kwoty 14.000 euro, rejestruje się RZP/numer kolejny zamówienia/symbol komórki
wnioskującej/rok.
8. Referat ds. Zamówień Publicznych przedstawia radcy prawnemu ??????. projekt umowy, w celu uzyskania parafy potwierdzającej zgodność umowy z przepisami prawa.
Witam!
Piotrek - nie ma co dyskutować, regulamin jest OK jeśli jest dostosowany do danej jednostki.
Jacek - ale byś zamieszał w moim Urzędzie par.4 nie wspomnę już o pkt. 3 par.5 -wierz mi, każda komórka organizacyjna przekazywałaby niekompletne dokumenty, aby to właśnie Referat ds. Zam. Publ. przeprowadzała postępowanie. )
Oczywiście I i II regulamin jest super.
Pozdrawiam!
Witam!
Piotrek - nie ma co dyskutować, regulamin jest OK jeśli jest dostosowany do danej jednostki.
Jacek - ale byś zamieszał w moim Urzędzie par.4 nie wspomnę już o pkt. 3 par.5 -wierz mi, każda komórka organizacyjna przekazywałaby niekompletne dokumenty, aby to właśnie Referat ds. Zam. Publ. przeprowadzała postępowanie. )
Oczywiście I i II regulamin jest super.
Pozdrawiam!
Regulamin był stworzony po to, aby uniknąć "spychologii" innych wydziałów. bez regulaminu referat musiałby nocować w tej fabryce, aby ze wszystkim wyrobić sie w terminie. Był on stworzony po to, aby uchronić oczy od ślepoty pracowników innych wydziałów, którzy siedzieli by ciągle na "Naszej-klasie" lub podobnych stronach
Słuchajcie, a w waszych regulaminach jaki jest próg, poniżej którego nie trzeba robić rozeznania cenowego?
ja taki mam
nora
Piotrze Twój regulamin jest ok. chociaż ja nadal pozostaję przeciwniczką tych regulaminów ale to inna bajka. co do paragrafu 4 pkt 2 to czy chodzi ci o to że przy małych zakupach trzeba i tak sporządzać wniosek taki jak dla zamówienie ok. 3000, guzika nie kupisz bez wniosku, może o to chodzi?
co do paragrafu 4 pkt 2 to czy chodzi ci o to że przy małych zakupach trzeba i tak sporządzać wniosek taki jak dla zamówienie ok. 3000, guzika nie kupisz bez wniosku, może o to chodzi?
Nie trzeba. Wniosek sporządza ktoś, kto chce mieć uprzednią zgodę na zakup, bo np. kupuje tysięczny złoty guzik za 50 zł. Jeśli ktoś chce kupić pierwszy guzik w tym roku i wydac 10 gr. to po prostu idzie do sklepu i kupuje go na podstawie § 3 ust. 2 i przynosi do mnie fakturę.
Muszę przygotować zarządzenie wewętrzne w sprawie regulaminu zamówień do 14 000 euro,proszę o przysłanie mi wzorów takich zamowień oraz podstawy prawne jakimi sie kierowaliście tworząc te regulaminy.Z góry dziekuję.Adres administracja1@oskapusciska.pl
Czy również mogę prosić o wzory umów i regulaminu zamówień do 14000 euro oraz wzoru rejestru takich zamówień na adres: lenka.leni@buziaczek.pl
Dziękuję
Przecież wzory są powyżej i to 2 nawet. Wystarczy dostosować do własnej organizacji
Ups no tak faktycznie, ale mnie chodzi raczej bardziej o ten rejestr.
Google , Google i jeszcze raz Google
Zamawiający ma do wykonania RB poniżej 14 000 EUR. Mógłby nie korzystać z procedur ustawowych, ale się zaparł i chce zronić PN, ogłosić go w BZP. Zrobił też SIWZ zgodnie z zasadami PZP . Chce wadium.
Czy , jeżeli ogłosi postępowanie w BZP wszystko musi być zrobione tak, jakby było to postępowanie pow. 14 000 EUR, każdy etap??
A do tego jeszcze, żeby było ciekawiej - ma regulamin udzielania zamówień do 14 000. , w któreym nie ma mowy o ogłaszaniu sie w BZP. Mimo to chce się ogłosić.
Co zrobić - zabronić mu?? A co z resztą tj z SIWZ , wadium itp.???
Proszę szanowne Forum o konstruktywne rady
DB
Co zrobić - zabronić mu??
A dlaczego? Chce to robi
A co z resztą tj z SIWZ , wadium itp.???
Jakie ustali zasady w ogłoszeniu i siwz takich musi sie trzymać
Zamawiający ma do wykonania RB poniżej 14 000 EUR. Mógłby nie korzystać z procedur ustawowych, ale się zaparł i chce zronić PN, ogłosić go w BZP. Zrobił też SIWZ zgodnie z zasadami PZP . Chce wadium.
Czy , jeżeli ogłosi postępowanie w BZP wszystko musi być zrobione tak, jakby było to postępowanie pow. 14 000 EUR, każdy etap??
A do tego jeszcze, żeby było ciekawiej - ma regulamin udzielania zamówień do 14 000. , w któreym nie ma mowy o ogłaszaniu sie w BZP. Mimo to chce się ogłosić.
Co zrobić - zabronić mu?? A co z resztą tj z SIWZ , wadium itp.???
zapewne jeszcze srodki ochrony prawnej beda mu przyslugiwaly....:D
Słuchajcie, przeczytałam wszystko i tez jestem chętna na taki regulamin wraz ze wzorami druków, bo będę jego "twórcą". Podaje adres: wo_k@op.pl Będę wdzięczna za przesłanie. Z góry wszystkim dzięki!!!!!
No dobrze, a czy ktoś z was ma dobre uzasadnienie by podnieść kwotę do której nie robi się nic - rozeznania rynku ani żadnych takich tam.
Ja mam wpisaną wartość środka trwałego brutto czyli 3500,00 zł i przyznam że to mało jak się nie chce bawić w zamówienia.
Mam pomysł aby tę kwotę podnieść tylko czy mogę to zrobić tak po prostu ??
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc