Temat: unijne
http://www.noweprzetargi.pl/page/1/6437/komunikat_dotyczacy_wypelnienia_normy_prawnej_wynikajacej_z_tresci_art_41_ustawy_pzp.html
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
http://www.noweprzetargi.pl/page/1/6437/komunikat_dotyczacy_wypelnienia_normy_prawnej_wynikajacej_z_tresci_art_41_ustawy_pzp.html
ograniczenie znaków? czyli będziemy wszędzie wpisywać ,,wg SIWZ na stronie internetowej www........................"
ostatnio wpisałem wszystko i ogłoszenie jest tak nieczytelne że totalnie bez sensu (głównie chodzi o podstawy wykluczenia) teraz wpisze "na podstawie art 24 ust 1 12-22 i np 24 ust 2 pkt 1)" i będzie ok
pewnie, kogo to obchodzi w ogłoszeniu, taka prawda
jesli w I przetargu z 4 czesci zostana zrealizowane tylko 2, to kolejne postępowanie na 2 pozostale częsci ogłoszam w tym samym miejscu co w przetargu pierwotnym prawda?postepowanie pierwotne unijne z dofinansowaniem
chyba nowe postępowanie, nowe szacowanie, nowe ogłoszenie
Jak jo, szacujesz odrębnie i ogłaszasz adekwatnie do szacunku.
szacunek (usluga) wyjdzie napewno ponizej kwoty 200 tys euro, czyli mam oglaszac w BZP nie unijnym?z czego to wynika?każda z 4 cześci zrealizujemy w ramach jednego projektu unijnego
Jak jo, szacujesz odrębnie i ogłaszasz adekwatnie do szacunku.
jakieś nowe podejście do tematu? czy to nie będzie dzielenie zamówienia?
czy moze żle zreozumialam
nowy szacunek ktory dodaje do szacunku 2 czesci zrealizowanych i wtedy oglaszam w odpowiednim miejscu czy tak?
ogłaszasz 4 części, dwie realizujesz dwie unieważniasz, na realizowane już nie patrzysz, szacujesz tylko dwie unieważnione i potem wybierasz tryb po ponownym szacowaniu
ogłaszasz 4 części, dwie realizujesz dwie unieważniasz, na realizowane już nie patrzysz, szacujesz tylko dwie unieważnione i potem wybierasz tryb po ponownym szacowaniu
te dwie pierwsze nie sa jeszcze realizowane, jestesmy na etapie badania ofert, a teraz chcielismy wszczac drugie postepowanie jak najszybciej na 2 pozostale ktore uniewaznilismy- 1 czesc- brak ofert ora 2 czesc- przekroczona wartosc jaka zamawiajaacy moze przeznaczyc.
czy jezeli kazda z 4 czesci zamowienia byly szacowane lacznie w 1 projekcie unijnym to teraz mozna je szacowac odrebnie w sensie taki mze nie dodawac ich szacunku ?
na to wychodzi
na to wychodzi
czy to nie jest dzielenie zamowienia w celu ominiecia zastosowania progu takiego jak do wszystkich czesci objetych danym zamowieniem???
to tak samo jakbym chciala te 4 czesci puscic sobie kazde odrebnym postepowaniem ....patrze na szacunek wszystkich czesci a nie tylko na to ktore puszczam wdanym czasie??skad takie pomysly szybko mi tu pisac
a z drugiej strony- jaki moze byc zarzut zastososwania procedury wyzszej niz miala byc?
https://www.portalzp.pl/zamowienia-udzielane-w-czesciach/postepowanie-z-podzialem-na-czesci-rzadzi-sie-swoimi-prawami-zobacz-jak-uniewaznic-procedure-5540.html
nie mam dostepu mozesz wkleic?dzieki
Pytanie:
Prowadzimy postępowanie na realizację usług leśnych w 2017 roku o wartości unijnej w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na 4 części i z zastosowaniem procedury odwróconej. Wpłynęły 4 oferty ? po jednej na każdą część. Już po ocenie formularzy ofertowych i JEDZ wiemy, że w części 1 będziemy musieli unieważnić postępowanie, ponieważ cena oferty przekracza kwotę, jaką przeznaczyliśmy na realizację zamówienia. Nie mamy też możliwości zwiększenia tej kwoty. W pozostałych pakietach trwają czynności związane z przedstawianiem dokumentów potwierdzających spełnianie warunków i brak podstaw wykluczenia.
Czy mogę już teraz przekazać informację o unieważnieniu postępowania w jednej z części i nadal prowadzić postępowanie na pozostałe pakiety? Musimy rozpocząć ponowną procedurę ? dla zamówienia, które stanowiło przedmiot części i nie chcę czekać na zakończenie postępowania w pozostałych częściach.
Odpowiedź:
W przedstawionym stanie faktycznym zamawiający zamierza udzielić jednego zamówienia publicznego w kilku częściach (odrębne umowy), w ramach jednego postępowania. Dla każdej części zamówienia zamawiający jest zobowiązany dokonać wszelkich czynności odrębnie ? w tym badania ofert i rozstrzygnięcia postępowania. Nie ma bowiem obowiązku, a czasem nawet możliwości, by czynności podejmowane w ramach danej części przebiegały w tym samym tempie oraz w tożsamym czasie.
Jeżeli więc postępowanie prowadzone w którejkolwiek części zamówienia powinno zostać unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający jest zobowiązany poinformować wykonawców o unieważnieniu danej części niezwłocznie po podjęciu decyzji w tym zakresie. Nie ma przy tym przeszkód, by postępowanie zostało unieważnione w części przed dokonaniem wyboru ofert w innych częściach.
Zamawiający jest upoważniony podzielić zamówienie na części (art. 36aa ust. 1 ustawy Pzp) a następnie udzielić odrębnych zamówień na każdą z części w ramach:
jednego postępowania o udzielenie zamówienia lub
odrębnych postępowań prowadzonych dla każdej z części,
z zastrzeżeniem, że wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia (art. 32 ust. 4 ustawy Pzp). Powyższe oznacza, że zamawiający ma swobodę w doborze najdogodniejszego sposobu udzielenia zamówienia w częściach. Musi jednak pamiętać, że postępowanie dla każdej z części prowadzone jest z zachowaniem rygorów właściwych dla łącznej wartości wszystkich jego części.
Zasady ogłaszania czynności postępowania
Brak jest w ustawie Pzp podstawy prawnej, która zobowiązywałaby zamawiającego do ogłaszania ?zbiorczego? wyniku postępowania, w sytuacji gdy postępowanie to zostało podzielone na części. Zgodnie bowiem z art. 92 ust. 1 pkt 1 i 7 ustawy Pzp, zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców (na tym etapie postępowania podmioty, które złożyły oferty na realizację zamówienia/ części zamówienia ? art. 2 pkt 11 ustawy Pzp), m.in. o wyborze najkorzystniejszej oferty lub o unieważnieniu postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
Z powyższego wynika wyłącznie obowiązek zamawiającego w zakresie poinformowania wykonawców o rozstrzygnięciu postępowania bądź postępowania w danej części w stosownym czasie tj. niezwłocznie po podjęciu decyzji w tym zakresie.
Jeżeli spełnione zostaną ustawowe przesłanki określone w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia. Dodatkowo, zgodnie z art. 93 ust. 2 ustawy Pzp, jeżeli podzielił zamówienie na części, na które zamierza udzielić zamówień po przeprowadzeniu jednego postępowania, przesłanki unieważnienia, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, powinny być rozpatrywane dla każdej części zamówienia osobno. Nie muszą być tym samym tożsame dla wszystkich części zamówienia.
Rozdzielność procedur
Może się okazać, że postępowanie podlega unieważnieniu tylko w zakresie niektórych jego części. W takim przypadku zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia postępowania w części oraz do wyboru najkorzystniejszej oferty w pozostałych częściach. Przy czym moment poinformowania wykonawców o rozstrzygnięciu postępowania w danej części jest uzależniony od daty podjęcia czynności przez zamawiającego. Może się zatem okazać, że postępowanie w każdej z części będzie rozstrzygane w innym terminie. Odmienne stanowisko nie znajdowałoby uzasadnienia w zasadach zamówień publicznych. Brak jest bowiem jakichkolwiek argumentów przemawiających za celowością powstrzymywania się przez zamawiającego z ogłoszeniem informacji o unieważnieniu postępowania w części, w tym również z nieuzasadnionym przetrzymywaniem wadium, do momentu podjęcia decyzji o rozstrzygnięciu postępowania we wszystkich jego częściach.
Zasady szacowania unieważnionej części zamówienia
Zgodnie z treścią publikacji ?Szacowanie wartości zamówienia ? przykłady nieprawidłowości wykrytych w toku kontroli przeprowadzonej przez Prezesa UZP? (Informator Urzędu Zamówień Publicznych Nr 4/2011 ? www.uzp.gov.pl): ?zgodnie z dyspozycją art. 32 ust. 4 ustawy Pzp, dla każdej części zamówienia przyjmuje się wartość całego zamówienia (czyli sumę wartości poszczególnych części) i ona jest decydująca dla zastosowania odpowiednich przepisów Pzp. Brak rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego co do poszczególnych części zamówienia, w przypadku gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, skutkuje koniecznością unieważnienia wyłącznie tych części postępowania, które nie zostały rozstrzygnięte. W pozostałym zakresie postępowanie jest ważne i zamawiający może zawrzeć umowy z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty co do poszczególnych części zamówienia.
W celu wyboru wykonawców na pozostałe części zamówienia, zamawiający przystępuje do kolejnego postępowania. Zamawiający powinien wówczas ponownie oszacować wartość zamówienia co do części nierozstrzygniętych wcześniejszym postępowaniem. Pamiętać należy, że przystępując do udzielenia zamówienia na pozostałe części nierozstrzygniętego postępowania zamawiający udziela nowego zamówienia (ponownie określane są między innymi przedmiot zamówienia i jego wartość szacunkowa), dlatego też do postępowania takiego stosuje się przepisy wynikające z ponownego oszacowania wartości zamówienia?.
Z powyższego można wyprowadzić wniosek, że w opisanej sytuacji, jako wartość zamówienia, zamawiający powinien przyjąć wartość nierozstrzygniętych części.
Podstawa prawna
art. 2 pkt 7a, pkt 11, pkt 13, art. 32 ust. 4, art. 92 ust. 1 pkt 1 i 7, art. 93 ust. 1 i 2 ustawy z 29 stycznia 2004 r. ? Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.).
nie do konca sie z tym zgadzam, najbezpieczniej jest chyba oglosic jak obowiazowy unijny, a nieobowiazkowy BZP
Marta ogłaszaj jak chcesz, ale jesteś w błędzie.
dlaczego część zamówienia która stanowi calosc od samego poczatku tylko dlatego ze nie wyszla w pierwszym przetargu ma byc szacowana odrebnie i realizowana odrebna procedura w II przteargu?
Przecież masz to wytłumaczone w powyższych postach.
dlaczego część zamówienia która stanowi calosc od samego poczatku tylko dlatego ze nie wyszla w pierwszym przetargu ma byc szacowana odrebnie i realizowana odrebna procedura w II przteargu?
bo po unieważnianiu jest to odrębne postępowanie
Pytanie:
Prowadzimy postępowanie na realizację usług leśnych w 2017 roku o wartości unijnej w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na 4 części i z zastosowaniem procedury odwróconej. Wpłynęły 4 oferty ? po jednej na każdą część. Już po ocenie formularzy ofertowych i JEDZ wiemy, że w części 1 będziemy musieli unieważnić postępowanie, ponieważ cena oferty przekracza kwotę, jaką przeznaczyliśmy na realizację zamówienia. Nie mamy też możliwości zwiększenia tej kwoty. W pozostałych pakietach trwają czynności związane z przedstawianiem dokumentów potwierdzających spełnianie warunków i brak podstaw wykluczenia.
Czy mogę już teraz przekazać informację o unieważnieniu postępowania w jednej z części i nadal prowadzić postępowanie na pozostałe pakiety? Musimy rozpocząć ponowną procedurę ? dla zamówienia, które stanowiło przedmiot części i nie chcę czekać na zakończenie postępowania w pozostałych częściach.
Odpowiedź:W przedstawionym stanie faktycznym zamawiający zamierza udzielić jednego zamówienia publicznego w kilku częściach (odrębne umowy), w ramach jednego postępowania. Dla każdej części zamówienia zamawiający jest zobowiązany dokonać wszelkich czynności odrębnie ? w tym badania ofert i rozstrzygnięcia postępowania. Nie ma bowiem obowiązku, a czasem nawet możliwości, by czynności podejmowane w ramach danej części przebiegały w tym samym tempie oraz w tożsamym czasie.
Jeżeli więc postępowanie prowadzone w którejkolwiek części zamówienia powinno zostać unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający jest zobowiązany poinformować wykonawców o unieważnieniu danej części niezwłocznie po podjęciu decyzji w tym zakresie. Nie ma przy tym przeszkód, by postępowanie zostało unieważnione w części przed dokonaniem wyboru ofert w innych częściach.
Zamawiający jest upoważniony podzielić zamówienie na części (art. 36aa ust. 1 ustawy Pzp) a następnie udzielić odrębnych zamówień na każdą z części w ramach:
jednego postępowania o udzielenie zamówienia lub
odrębnych postępowań prowadzonych dla każdej z części,z zastrzeżeniem, że wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia (art. 32 ust. 4 ustawy Pzp). Powyższe oznacza, że zamawiający ma swobodę w doborze najdogodniejszego sposobu udzielenia zamówienia w częściach. Musi jednak pamiętać, że postępowanie dla każdej z części prowadzone jest z zachowaniem rygorów właściwych dla łącznej wartości wszystkich jego części.
Zasady ogłaszania czynności postępowaniaBrak jest w ustawie Pzp podstawy prawnej, która zobowiązywałaby zamawiającego do ogłaszania ?zbiorczego? wyniku postępowania, w sytuacji gdy postępowanie to zostało podzielone na części. Zgodnie bowiem z art. 92 ust. 1 pkt 1 i 7 ustawy Pzp, zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców (na tym etapie postępowania podmioty, które złożyły oferty na realizację zamówienia/ części zamówienia ? art. 2 pkt 11 ustawy Pzp), m.in. o wyborze najkorzystniejszej oferty lub o unieważnieniu postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
Z powyższego wynika wyłącznie obowiązek zamawiającego w zakresie poinformowania wykonawców o rozstrzygnięciu postępowania bądź postępowania w danej części w stosownym czasie tj. niezwłocznie po podjęciu decyzji w tym zakresie.
Jeżeli spełnione zostaną ustawowe przesłanki określone w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia. Dodatkowo, zgodnie z art. 93 ust. 2 ustawy Pzp, jeżeli podzielił zamówienie na części, na które zamierza udzielić zamówień po przeprowadzeniu jednego postępowania, przesłanki unieważnienia, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, powinny być rozpatrywane dla każdej części zamówienia osobno. Nie muszą być tym samym tożsame dla wszystkich części zamówienia.
Rozdzielność procedurMoże się okazać, że postępowanie podlega unieważnieniu tylko w zakresie niektórych jego części. W takim przypadku zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia postępowania w części oraz do wyboru najkorzystniejszej oferty w pozostałych częściach. Przy czym moment poinformowania wykonawców o rozstrzygnięciu postępowania w danej części jest uzależniony od daty podjęcia czynności przez zamawiającego. Może się zatem okazać, że postępowanie w każdej z części będzie rozstrzygane w innym terminie. Odmienne stanowisko nie znajdowałoby uzasadnienia w zasadach zamówień publicznych. Brak jest bowiem jakichkolwiek argumentów przemawiających za celowością powstrzymywania się przez zamawiającego z ogłoszeniem informacji o unieważnieniu postępowania w części, w tym również z nieuzasadnionym przetrzymywaniem wadium, do momentu podjęcia decyzji o rozstrzygnięciu postępowania we wszystkich jego częściach.
Zasady szacowania unieważnionej części zamówieniaZgodnie z treścią publikacji ?Szacowanie wartości zamówienia ? przykłady nieprawidłowości wykrytych w toku kontroli przeprowadzonej przez Prezesa UZP? (Informator Urzędu Zamówień Publicznych Nr 4/2011 ? www.uzp.gov.pl): ?zgodnie z dyspozycją art. 32 ust. 4 ustawy Pzp, dla każdej części zamówienia przyjmuje się wartość całego zamówienia (czyli sumę wartości poszczególnych części) i ona jest decydująca dla zastosowania odpowiednich przepisów Pzp. Brak rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego co do poszczególnych części zamówienia, w przypadku gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, skutkuje koniecznością unieważnienia wyłącznie tych części postępowania, które nie zostały rozstrzygnięte. W pozostałym zakresie postępowanie jest ważne i zamawiający może zawrzeć umowy z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty co do poszczególnych części zamówienia.
W celu wyboru wykonawców na pozostałe części zamówienia, zamawiający przystępuje do kolejnego postępowania. Zamawiający powinien wówczas ponownie oszacować wartość zamówienia co do części nierozstrzygniętych wcześniejszym postępowaniem. Pamiętać należy, że przystępując do udzielenia zamówienia na pozostałe części nierozstrzygniętego postępowania zamawiający udziela nowego zamówienia (ponownie określane są między innymi przedmiot zamówienia i jego wartość szacunkowa), dlatego też do postępowania takiego stosuje się przepisy wynikające z ponownego oszacowania wartości zamówienia?.
Z powyższego można wyprowadzić wniosek, że w opisanej sytuacji, jako wartość zamówienia, zamawiający powinien przyjąć wartość nierozstrzygniętych części.
Podstawa prawna
art. 2 pkt 7a, pkt 11, pkt 13, art. 32 ust. 4, art. 92 ust. 1 pkt 1 i 7, art. 93 ust. 1 i 2 ustawy z 29 stycznia 2004 r. ? Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.).
jo czy możesz mi wskazac skąd wkleiłeś analize tego przypadku czy jest to tresc z informatora UZP ? i nadal aktualna?
chce przygotowac takie uzasadnienie wyboru publikatora bpz a nie dz.u.u. i potrzebuje tych informacji
portalzp.pl publikacja Dodano: 21 marca 2017
Autor: Katarzyna Bełdowska
ekspert z zakresu zamówień publicznych, wieloletni praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, autor licznych profesjonalnych publikacji z dziedziny zamówień publicznych, w tym książkowych, materiałów konferencyjnych i...
Byłam na targach w Poznaniu - poleko (organizator NFOŚ) i prelegentem był w-ce Przez UZP powoływał się na stanowisko MZ z sierpnia 2017 i wpisywanie zgodnie z SIWZ na stronie
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc