1

Temat: unijne

http://www.noweprzetargi.pl/page/1/6437/komunikat_dotyczacy_wypelnienia_normy_prawnej_wynikajacej_z_tresci_art_41_ustawy_pzp.html

2

Odp: unijne

ograniczenie znaków? czyli będziemy wszędzie wpisywać ,,wg SIWZ na stronie internetowej www........................"

3 (edytowany przez jo 2017-09-15 07:28:24)

Odp: unijne

ostatnio wpisałem wszystko i ogłoszenie jest tak nieczytelne że totalnie bez sensu (głównie chodzi o podstawy wykluczenia) teraz wpisze "na podstawie art 24 ust 1 12-22 i np 24 ust 2 pkt 1)" i będzie ok

4

Odp: unijne

pewnie, kogo to obchodzi w ogłoszeniu, taka prawda

5 (edytowany przez Marta 2017-10-02 09:35:46)

Odp: unijne

jesli w I przetargu z 4 czesci zostana zrealizowane tylko 2, to kolejne postępowanie na 2 pozostale częsci ogłoszam w tym samym miejscu co w przetargu pierwotnym prawda?postepowanie pierwotne unijne z dofinansowaniem

6

Odp: unijne

chyba nowe postępowanie, nowe szacowanie, nowe ogłoszenie

7

Odp: unijne

Jak jo, szacujesz odrębnie i ogłaszasz adekwatnie do szacunku.

8 (edytowany przez Marta 2017-10-02 09:39:21)

Odp: unijne

szacunek (usluga) wyjdzie napewno ponizej kwoty 200 tys euro, czyli mam oglaszac  w BZP nie unijnym?z czego to wynika?każda z 4 cześci zrealizujemy w ramach jednego projektu unijnego

9 (edytowany przez Marta 2017-10-02 09:53:29)

Odp: unijne

Marcel napisał/a:

Jak jo, szacujesz odrębnie i ogłaszasz adekwatnie do szacunku.

jakieś nowe podejście do tematu? czy to nie będzie dzielenie zamówienia?
czy moze żle zreozumialam
nowy szacunek ktory dodaje do szacunku 2 czesci zrealizowanych i wtedy oglaszam w odpowiednim miejscu czy tak?

10

Odp: unijne

ogłaszasz 4 części, dwie realizujesz dwie unieważniasz, na realizowane już nie patrzysz, szacujesz tylko dwie unieważnione i potem wybierasz tryb po ponownym szacowaniu

11 (edytowany przez Marta 2017-10-02 10:05:08)

Odp: unijne

jo napisał/a:

ogłaszasz 4 części, dwie realizujesz dwie unieważniasz, na realizowane już nie patrzysz, szacujesz tylko dwie unieważnione i potem wybierasz tryb po ponownym szacowaniu

te dwie pierwsze nie sa jeszcze realizowane, jestesmy na etapie badania ofert, a teraz chcielismy wszczac drugie postepowanie jak najszybciej na 2 pozostale ktore uniewaznilismy- 1 czesc- brak ofert ora 2 czesc- przekroczona wartosc jaka zamawiajaacy moze przeznaczyc.
czy jezeli kazda z 4 czesci zamowienia byly szacowane lacznie w 1 projekcie unijnym to teraz mozna je szacowac odrebnie w sensie taki mze nie dodawac ich szacunku ?

12

Odp: unijne

na to wychodzi

13 (edytowany przez Marta 2017-10-02 11:07:11)

Odp: unijne

jo napisał/a:

na to wychodzi

czy to nie jest dzielenie zamowienia w celu ominiecia zastosowania progu takiego jak do wszystkich czesci objetych danym zamowieniem???
to tak samo jakbym chciala te 4 czesci puscic sobie kazde odrebnym postepowaniem ....patrze na szacunek wszystkich czesci a nie tylko na to ktore puszczam wdanym czasie??skad takie pomysly szybko mi tu pisac

14

Odp: unijne

a z drugiej strony- jaki moze byc zarzut zastososwania procedury wyzszej niz miala byc?

15

Odp: unijne

https://www.portalzp.pl/zamowienia-udzielane-w-czesciach/postepowanie-z-podzialem-na-czesci-rzadzi-sie-swoimi-prawami-zobacz-jak-uniewaznic-procedure-5540.html

16

Odp: unijne

nie mam dostepu mozesz wkleic?dzieki

17

Odp: unijne

Pytanie:

Prowadzimy postępowanie na realizację usług leśnych w 2017 roku o wartości unijnej w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na 4 części i z zastosowaniem procedury odwróconej. Wpłynęły 4 oferty ? po jednej na każdą część. Już po ocenie formularzy ofertowych i JEDZ wiemy, że w części 1 będziemy musieli unieważnić postępowanie, ponieważ cena oferty przekracza kwotę, jaką przeznaczyliśmy na realizację zamówienia. Nie mamy też możliwości zwiększenia tej kwoty. W pozostałych pakietach trwają czynności związane z przedstawianiem dokumentów potwierdzających spełnianie warunków i brak podstaw wykluczenia.

Czy mogę już teraz przekazać informację o unieważnieniu postępowania w jednej z części i nadal prowadzić postępowanie na pozostałe pakiety? Musimy rozpocząć ponowną procedurę ? dla zamówienia, które stanowiło przedmiot części i nie chcę czekać na zakończenie postępowania w pozostałych częściach.
Odpowiedź:

W przedstawionym stanie faktycznym zamawiający zamierza udzielić jednego zamówienia publicznego w kilku częściach (odrębne umowy), w ramach jednego postępowania. Dla każdej części zamówienia zamawiający jest zobowiązany dokonać wszelkich czynności odrębnie ? w tym badania ofert i rozstrzygnięcia postępowania. Nie ma bowiem obowiązku, a czasem nawet możliwości, by czynności podejmowane w ramach danej części przebiegały w tym samym tempie oraz w tożsamym czasie.

Jeżeli więc postępowanie prowadzone w którejkolwiek części zamówienia powinno zostać unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający jest zobowiązany poinformować wykonawców o unieważnieniu danej części niezwłocznie po podjęciu decyzji w tym zakresie. Nie ma przy tym przeszkód, by postępowanie zostało unieważnione w części przed dokonaniem wyboru ofert w innych częściach.

Zamawiający jest upoważniony podzielić zamówienie na części (art. 36aa ust. 1 ustawy Pzp) a następnie udzielić odrębnych zamówień na każdą z części w ramach:

    jednego postępowania o udzielenie zamówienia lub
    odrębnych postępowań prowadzonych dla każdej z części,

z zastrzeżeniem, że wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia (art. 32 ust. 4 ustawy Pzp). Powyższe oznacza, że zamawiający ma swobodę w doborze najdogodniejszego sposobu udzielenia zamówienia w częściach. Musi jednak pamiętać, że postępowanie dla każdej z części prowadzone jest z zachowaniem rygorów właściwych dla łącznej wartości wszystkich jego części.
Zasady ogłaszania czynności postępowania

Brak jest w ustawie Pzp podstawy prawnej, która zobowiązywałaby zamawiającego do ogłaszania ?zbiorczego? wyniku postępowania, w sytuacji gdy postępowanie to zostało podzielone na części. Zgodnie bowiem z art. 92 ust. 1 pkt 1 i 7 ustawy Pzp, zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców (na tym etapie postępowania podmioty, które złożyły oferty na realizację zamówienia/ części zamówienia ? art. 2 pkt 11 ustawy Pzp), m.in. o wyborze najkorzystniejszej oferty lub o unieważnieniu postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

Z powyższego wynika wyłącznie obowiązek zamawiającego w zakresie poinformowania wykonawców o rozstrzygnięciu postępowania bądź postępowania w danej części w stosownym czasie tj. niezwłocznie po podjęciu decyzji w tym zakresie.

Jeżeli spełnione zostaną ustawowe przesłanki określone w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia. Dodatkowo, zgodnie z art. 93 ust. 2 ustawy Pzp, jeżeli podzielił zamówienie na części, na które zamierza udzielić zamówień po przeprowadzeniu jednego postępowania, przesłanki unieważnienia, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, powinny być rozpatrywane dla każdej części zamówienia osobno. Nie muszą być tym samym tożsame dla wszystkich części zamówienia.
Rozdzielność procedur

Może się okazać, że postępowanie podlega unieważnieniu tylko w zakresie niektórych jego części. W takim przypadku zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia postępowania w części oraz do wyboru najkorzystniejszej oferty w pozostałych częściach. Przy czym moment poinformowania wykonawców o rozstrzygnięciu postępowania w danej części jest uzależniony od daty podjęcia czynności przez zamawiającego. Może się zatem okazać, że postępowanie w każdej z części będzie rozstrzygane w innym terminie. Odmienne stanowisko nie znajdowałoby uzasadnienia w zasadach zamówień publicznych. Brak jest bowiem jakichkolwiek argumentów przemawiających za celowością powstrzymywania się przez zamawiającego z ogłoszeniem informacji o unieważnieniu postępowania w części, w tym  również z nieuzasadnionym przetrzymywaniem wadium, do momentu podjęcia decyzji o rozstrzygnięciu postępowania we wszystkich jego częściach.
Zasady szacowania unieważnionej części zamówienia

Zgodnie z treścią publikacji ?Szacowanie wartości zamówienia ? przykłady nieprawidłowości wykrytych w toku kontroli przeprowadzonej przez Prezesa UZP? (Informator Urzędu Zamówień Publicznych Nr 4/2011 ? www.uzp.gov.pl): ?zgodnie z dyspozycją art. 32 ust. 4 ustawy Pzp, dla każdej części zamówienia przyjmuje się wartość całego zamówienia (czyli sumę wartości poszczególnych części) i ona jest decydująca dla zastosowania odpowiednich przepisów Pzp. Brak rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego co do poszczególnych części zamówienia, w przypadku gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, skutkuje koniecznością unieważnienia wyłącznie tych części postępowania, które nie zostały rozstrzygnięte. W pozostałym zakresie postępowanie jest ważne i zamawiający może zawrzeć umowy z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty co do poszczególnych części zamówienia.

W celu wyboru wykonawców na pozostałe części zamówienia, zamawiający przystępuje do kolejnego postępowania. Zamawiający powinien wówczas ponownie oszacować wartość zamówienia co do części nierozstrzygniętych wcześniejszym postępowaniem. Pamiętać należy, że przystępując do udzielenia zamówienia na pozostałe części nierozstrzygniętego postępowania zamawiający udziela nowego zamówienia (ponownie określane są między innymi przedmiot zamówienia i jego wartość szacunkowa), dlatego też do postępowania takiego stosuje się przepisy wynikające z ponownego oszacowania wartości zamówienia?.

Z powyższego można wyprowadzić wniosek, że w opisanej sytuacji, jako wartość zamówienia, zamawiający powinien przyjąć wartość nierozstrzygniętych części.

Podstawa prawna

    art. 2 pkt 7a, pkt 11, pkt 13, art. 32 ust. 4, art. 92 ust. 1 pkt 1 i 7, art. 93 ust. 1 i 2 ustawy z 29 stycznia 2004 r. ? Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.).

18

Odp: unijne

nie do konca sie z tym zgadzam, najbezpieczniej jest chyba oglosic jak obowiazowy unijny, a nieobowiazkowy BZP

19

Odp: unijne

Marta ogłaszaj jak chcesz, ale jesteś w błędzie.

20

Odp: unijne

dlaczego część zamówienia która stanowi calosc od samego poczatku tylko dlatego ze nie wyszla w pierwszym przetargu ma byc szacowana odrebnie i realizowana odrebna procedura w II przteargu?

21

Odp: unijne

Przecież masz to wytłumaczone w powyższych postach.

22

Odp: unijne

Marta napisał/a:

dlaczego część zamówienia która stanowi calosc od samego poczatku tylko dlatego ze nie wyszla w pierwszym przetargu ma byc szacowana odrebnie i realizowana odrebna procedura w II przteargu?

bo po unieważnianiu jest to odrębne postępowanie

23

Odp: unijne

jo napisał/a:

Pytanie:

Prowadzimy postępowanie na realizację usług leśnych w 2017 roku o wartości unijnej w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na 4 części i z zastosowaniem procedury odwróconej. Wpłynęły 4 oferty ? po jednej na każdą część. Już po ocenie formularzy ofertowych i JEDZ wiemy, że w części 1 będziemy musieli unieważnić postępowanie, ponieważ cena oferty przekracza kwotę, jaką przeznaczyliśmy na realizację zamówienia. Nie mamy też możliwości zwiększenia tej kwoty. W pozostałych pakietach trwają czynności związane z przedstawianiem dokumentów potwierdzających spełnianie warunków i brak podstaw wykluczenia.

Czy mogę już teraz przekazać informację o unieważnieniu postępowania w jednej z części i nadal prowadzić postępowanie na pozostałe pakiety? Musimy rozpocząć ponowną procedurę ? dla zamówienia, które stanowiło przedmiot części i nie chcę czekać na zakończenie postępowania w pozostałych częściach.
Odpowiedź:

W przedstawionym stanie faktycznym zamawiający zamierza udzielić jednego zamówienia publicznego w kilku częściach (odrębne umowy), w ramach jednego postępowania. Dla każdej części zamówienia zamawiający jest zobowiązany dokonać wszelkich czynności odrębnie ? w tym badania ofert i rozstrzygnięcia postępowania. Nie ma bowiem obowiązku, a czasem nawet możliwości, by czynności podejmowane w ramach danej części przebiegały w tym samym tempie oraz w tożsamym czasie.

Jeżeli więc postępowanie prowadzone w którejkolwiek części zamówienia powinno zostać unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający jest zobowiązany poinformować wykonawców o unieważnieniu danej części niezwłocznie po podjęciu decyzji w tym zakresie. Nie ma przy tym przeszkód, by postępowanie zostało unieważnione w części przed dokonaniem wyboru ofert w innych częściach.

Zamawiający jest upoważniony podzielić zamówienie na części (art. 36aa ust. 1 ustawy Pzp) a następnie udzielić odrębnych zamówień na każdą z części w ramach:

    jednego postępowania o udzielenie zamówienia lub
    odrębnych postępowań prowadzonych dla każdej z części,

z zastrzeżeniem, że wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia (art. 32 ust. 4 ustawy Pzp). Powyższe oznacza, że zamawiający ma swobodę w doborze najdogodniejszego sposobu udzielenia zamówienia w częściach. Musi jednak pamiętać, że postępowanie dla każdej z części prowadzone jest z zachowaniem rygorów właściwych dla łącznej wartości wszystkich jego części.
Zasady ogłaszania czynności postępowania

Brak jest w ustawie Pzp podstawy prawnej, która zobowiązywałaby zamawiającego do ogłaszania ?zbiorczego? wyniku postępowania, w sytuacji gdy postępowanie to zostało podzielone na części. Zgodnie bowiem z art. 92 ust. 1 pkt 1 i 7 ustawy Pzp, zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców (na tym etapie postępowania podmioty, które złożyły oferty na realizację zamówienia/ części zamówienia ? art. 2 pkt 11 ustawy Pzp), m.in. o wyborze najkorzystniejszej oferty lub o unieważnieniu postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

Z powyższego wynika wyłącznie obowiązek zamawiającego w zakresie poinformowania wykonawców o rozstrzygnięciu postępowania bądź postępowania w danej części w stosownym czasie tj. niezwłocznie po podjęciu decyzji w tym zakresie.

Jeżeli spełnione zostaną ustawowe przesłanki określone w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia. Dodatkowo, zgodnie z art. 93 ust. 2 ustawy Pzp, jeżeli podzielił zamówienie na części, na które zamierza udzielić zamówień po przeprowadzeniu jednego postępowania, przesłanki unieważnienia, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp, powinny być rozpatrywane dla każdej części zamówienia osobno. Nie muszą być tym samym tożsame dla wszystkich części zamówienia.
Rozdzielność procedur

Może się okazać, że postępowanie podlega unieważnieniu tylko w zakresie niektórych jego części. W takim przypadku zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia postępowania w części oraz do wyboru najkorzystniejszej oferty w pozostałych częściach. Przy czym moment poinformowania wykonawców o rozstrzygnięciu postępowania w danej części jest uzależniony od daty podjęcia czynności przez zamawiającego. Może się zatem okazać, że postępowanie w każdej z części będzie rozstrzygane w innym terminie. Odmienne stanowisko nie znajdowałoby uzasadnienia w zasadach zamówień publicznych. Brak jest bowiem jakichkolwiek argumentów przemawiających za celowością powstrzymywania się przez zamawiającego z ogłoszeniem informacji o unieważnieniu postępowania w części, w tym  również z nieuzasadnionym przetrzymywaniem wadium, do momentu podjęcia decyzji o rozstrzygnięciu postępowania we wszystkich jego częściach.
Zasady szacowania unieważnionej części zamówienia

Zgodnie z treścią publikacji ?Szacowanie wartości zamówienia ? przykłady nieprawidłowości wykrytych w toku kontroli przeprowadzonej przez Prezesa UZP? (Informator Urzędu Zamówień Publicznych Nr 4/2011 ? www.uzp.gov.pl): ?zgodnie z dyspozycją art. 32 ust. 4 ustawy Pzp, dla każdej części zamówienia przyjmuje się wartość całego zamówienia (czyli sumę wartości poszczególnych części) i ona jest decydująca dla zastosowania odpowiednich przepisów Pzp. Brak rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego co do poszczególnych części zamówienia, w przypadku gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, skutkuje koniecznością unieważnienia wyłącznie tych części postępowania, które nie zostały rozstrzygnięte. W pozostałym zakresie postępowanie jest ważne i zamawiający może zawrzeć umowy z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty co do poszczególnych części zamówienia.

W celu wyboru wykonawców na pozostałe części zamówienia, zamawiający przystępuje do kolejnego postępowania. Zamawiający powinien wówczas ponownie oszacować wartość zamówienia co do części nierozstrzygniętych wcześniejszym postępowaniem. Pamiętać należy, że przystępując do udzielenia zamówienia na pozostałe części nierozstrzygniętego postępowania zamawiający udziela nowego zamówienia (ponownie określane są między innymi przedmiot zamówienia i jego wartość szacunkowa), dlatego też do postępowania takiego stosuje się przepisy wynikające z ponownego oszacowania wartości zamówienia?.

Z powyższego można wyprowadzić wniosek, że w opisanej sytuacji, jako wartość zamówienia, zamawiający powinien przyjąć wartość nierozstrzygniętych części.

Podstawa prawna

    art. 2 pkt 7a, pkt 11, pkt 13, art. 32 ust. 4, art. 92 ust. 1 pkt 1 i 7, art. 93 ust. 1 i 2 ustawy z 29 stycznia 2004 r. ? Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.).

jo czy możesz mi wskazac skąd wkleiłeś analize tego przypadku czy jest to tresc z informatora UZP ? i nadal aktualna?
chce przygotowac takie uzasadnienie wyboru publikatora bpz a nie dz.u.u. i potrzebuje tych informacji

24

Odp: unijne

portalzp.pl publikacja Dodano: 21 marca 2017
Autor: Katarzyna Bełdowska
ekspert z zakresu zamówień publicznych, wieloletni praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, autor licznych profesjonalnych publikacji z dziedziny zamówień publicznych, w tym książkowych, materiałów konferencyjnych i...

25

Odp: unijne

Byłam na targach w Poznaniu - poleko (organizator NFOŚ) i prelegentem był w-ce Przez UZP powoływał się na stanowisko MZ z sierpnia 2017 i wpisywanie zgodnie z SIWZ na stronie