Temat: Zaprojektuj i wybuduj
Czy w waszej ocenie zadanie realizowane w systemie Zaprojektuj i wybuduj na podstawie PFU można podzielić na części - projekt jako oddzielna część, RB druga część?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → Zaprojektuj i wybuduj
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy w waszej ocenie zadanie realizowane w systemie Zaprojektuj i wybuduj na podstawie PFU można podzielić na części - projekt jako oddzielna część, RB druga część?
Nie bardzo. Nie opiszesz części dot. robót budowlanych za pomocą dokumentacji projektowej.
Zobacz tu:
http://www.komunikaty.pl/komunikaty/1,105903,14395798,Przygotowanie_dokumentacji_projektowej_w_systemie.html
Chociaż uważam, że skoro "zaprojektuj i wybuduj", to należy przeprowadzić wyłącznie jedną procedurę - na opracowanie dokumentacji oraz realizację zadania. Inaczej, jaki byłby tego sens ?
Czy w waszej ocenie zadanie realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj na podstawie PFU można podzielić na części - projekt jako oddzielna część, RB druga część?
Moim zdaniem trzeba podzielić, oczywiście z obowiązkiem złożenia oferty przez jednego wykonawcę na wszystko.
jarosław napisał/a:Czy w waszej ocenie zadanie realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj na podstawie PFU można podzielić na części - projekt jako oddzielna część, RB druga część?
Moim zdaniem trzeba podzielić, oczywiście z obowiązkiem złożenia oferty przez jednego wykonawcę na wszystko.
nigdy nie dziele i przechodzi kontrolę uprzednie potem poszczególnych jednostek dotujących.
My zawsze dzielimy oczywiście w jednym postępowaniu na usługę czyli dokumentacja i rb . Wykonawca ma wykazać wartość poszczególnych części chociażby ze względu na dwa odbiory i płatności przedmiotu zamówienia.
My zawsze dzielimy oczywiście w jednym postępowaniu na usługę czyli dokumentacja i rb . Wykonawca ma wykazać wartość poszczególnych części chociażby ze względu na dwa odbiory i płatności przedmiotu zamówienia.
1. Termin wykonania przedmiotu umowy ustala się na 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym ustala się:
1) termin zakończenia prac projektowych wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień i opinii, a w szczególności uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę, ustala się na 6 miesięcy od dnia podpisania umowy;
2) termin zakończenia wszelkich robót budowlanych i montażowych, dostaw sprzętu, odbiorów itp., wraz z przekazaniem przedmiotu zamówienia Zamawiającemu ustala się na 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
po problemie
jakim problemem są płatności: możesz zrobić tabelę wykazu cen lub TER
no i dobrze ale czy my mamy źle? po prostu inaczej
Czyli jedno zadanie jeden wykonawca. Podział Myszy bardziej organizacyjny bo dalej mamy jedno zadanie i jednego wykonawcę.
Ja w trakcie kontroli otrzymałem zalecenie, że zadanie zaprojektuj i wybuduj ma zostać podzielone na część zaprojektuj i część wybuduj z możliwością składania ofert przez różnych wykonawców. Inne działanie z mojej strony zostanie potraktowane jako naruszenie zasady konkurencyjności. Tłumaczenie że nie można złożyć oferty nie mając prawidłowego OPZ (roboty budowlane bez projektu) nie trafiają do kontrolerów.
Urzędnicze absurdy w natarciu.
Nie lepiej zrobić odrębne postepowanie na dokumentacje projektową, a potem na roboty w oparciu o stworzoną dokumentację.
Jak określisz termin wykonania tej części na roboty?
Nie lepiej zrobić odrębne postepowanie na dokumentacje projektową, a potem na roboty w oparciu o stworzoną dokumentację.
Jak określisz termin wykonania tej części na roboty?
czasami jest za mało czasu na dokumentację i potem roboty
Jo, a ta koncepcja w jaki sposób ma przyspieszyć działanie. I tak robota nie zacznie być wykonywana jak dokumentacja nie zostanie stworzona.
Rozumiem, że przyspieszenie polegać może na tym że jedno postepowanie a nie dwa.
Taką formułę zgłosiliśmy do projektu który jest dofinansowany ze środków UE. Teraz oczywiście zmieniamy zapisy umowy bo nikt rozsądny nie ogłosi zaprojektuj i wybuduj w podziale na części.
Będzie projekt a następnie RB.
Rzecz w tym że to była mała robota w okolicach 30000 euro idealnie pasująca do tej formuły.
Taką formułę zgłosiliśmy do projektu który jest dofinansowany ze środków UE. Teraz oczywiście zmieniamy zapisy umowy bo nikt rozsądny nie ogłosi zaprojektuj i wybuduj w podziale na części.
Będzie projekt a następnie RB.
Rzecz w tym że to była mała robota w okolicach 30000 euro idealnie pasująca do tej formuły.
kilkudziesięcio milionowe tez ogłasza się na zasadzie: zaprojektuj i wybuduj
Ma to swoje zalety. Eliminuje się drugie postępowanie. Likwiduje się pauzę miedzy postępowaniami. W przypadku małych inwestycji gdzie projekt jest formalnością zamawiający otrzymuje kompletny produkt bez potrzeby angażowanie się w odbiory dokumentacji uzyskania pozwolenia itp przy jednoczesnym zachowaniu kontroli nad całością inwestycji.
jarosław napisał/a:Taką formułę zgłosiliśmy do projektu który jest dofinansowany ze środków UE. Teraz oczywiście zmieniamy zapisy umowy bo nikt rozsądny nie ogłosi zaprojektuj i wybuduj w podziale na części.
Będzie projekt a następnie RB.
Rzecz w tym że to była mała robota w okolicach 30000 euro idealnie pasująca do tej formuły.kilkudziesięcio milionowe tez ogłasza się na zasadzie: zaprojektuj i wybuduj
Chyba mimo wszystko przy dużych inwestycjach lepiej jest podzielić na etapy. Zamawiający ma większą kontrolę nad inwestycją.
Ma to swoje zalety. Eliminuje się drugie postępowanie. Likwiduje się pauzę miedzy postępowaniami. W przypadku małych inwestycji gdzie projekt jest formalnością zamawiający otrzymuje kompletny produkt bez potrzeby angażowanie się w odbiory dokumentacji uzyskania pozwolenia itp przy jednoczesnym zachowaniu kontroli nad całością inwestycji.
nie przypisujmy tego do małych postępowań. Tak prowadzi się postępowania na kilkadziesiąt czy kilkaset mln
AMEN (nawet amenT)
No i teraz do takiej wielomilionowej inwestycji zaplanowanej zatwierdzonej zgłasza sie kontrola która mówi że trzeba wydzielić część projektuj i część wybuduj oczywiście robiąc dalej w systemie zaprojektuj i wybuduj bo już wydało się kilkadziesiąt/set tysięcy na PFU.
Nwybuduj bo już wydało się kilkadziesiąt/set tysięcy na PFU.
zrobiło się samemu bo ma się odpowiednią kadrę
No i teraz do takiej wielomilionowej inwestycji zaplanowanej zatwierdzonej zgłasza sie kontrola która mówi że trzeba wydzielić część projektuj i część wybuduj oczywiście robiąc dalej w systemie zaprojektuj i wybuduj
można wiedzieć kto tak każe?
Czyli jedno zadanie jeden wykonawca. Podział Myszy bardziej organizacyjny bo dalej mamy jedno zadanie i jednego wykonawcę.
Ja w trakcie kontroli otrzymałem zalecenie, że zadanie zaprojektuj i wybuduj ma zostać podzielone na część zaprojektuj i część wybuduj z możliwością składania ofert przez różnych wykonawców. Inne działanie z mojej strony zostanie potraktowane jako naruszenie zasady konkurencyjności. Tłumaczenie że nie można złożyć oferty nie mając prawidłowego OPZ (roboty budowlane bez projektu) nie trafiają do kontrolerów.
Urzędnicze absurdy w natarciu.
Rzadko która firma wykonawcza ma biuro projektowe, więc w realu wykonuje dokumentację podwykonawca. Urzędnicze absurdy w natarciu nie pierwszy i ostatni raz. A ich rozumowanie mija się z celem takiego postępowania!!!
Tryb ten wydaje się korzystny dla zamawiającego z racji mniejszego obciążenia zarówno od strony organizacyjnej jak i merytorycznej. Zamiast dwóch postępowań o udzielenie zamówienia (osobno na dokumentację projektową i osobno na wykonanie robót budowlanych) realizowane jest tylko jedno postępowanie a odpowiedzialność za jakość dokumentacji przesunięta jest na wykonawcę robót budowlanych, który ją firmuje. Nie bez znaczenia jest również krótszy termin realizacji całości zadania w trybie jednostopniowym niż dwustopniowym. Wynagrodzenie ryczałtowe też ma swoje znaczenie!!!
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc