Temat: podpisanie umowy
Po nowelizacji nie można podpisać umowy wcześniej niż po 5 dniach od przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, gdy oferty złożyło więcej niż jeden wykonawca?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Po nowelizacji nie można podpisać umowy wcześniej niż po 5 dniach od przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, gdy oferty złożyło więcej niż jeden wykonawca?
Jeżeli wartość jest do progu UE, to tak.
a jak mamy 1 ofertę w postępowaniu krajowym? To możemy podpisac od razu umowę po zawiadomieniu czy nie? Bo teraz po nowelizacji jest ten zapis o odwołaniu i nie wiem jak to czytać...
a czytałeś art. 94 ust. 2
no tak....94.2.1 - można podpisac szybciej niż 5 dni jak złożona jedna oferta...ale 94.2.3 mówi o odwołaniu przy zam. w procedurze krajowej...czyli rozumieć to należy tak, że w procedurze krajowej nie można zawrzeć umowy szybciej niż 5 dni od przesłania zawiadomienia? czy tak?
Więc trzeba dać czas zwycięzcy aby złożył odwołanie na swój wybór?
no właśnie tak jest napisany przepis....chyba , że ja go źle interpretuje
3. Przypadki możliwości zawarcia umowy przed upływem standstill. Ustawa przewiduje jednak pewne wyjątki od obowiązku zamawiającego zachowania minimalnego odstępu czasu pomiędzy poinformowaniem przez zamawiającego wykonawców uczestniczących w postępowaniu o zamówienie publiczne o decyzji w sprawie udzielenia zamówienia a zawarciem umowy. W pewnych bowiem przypadkach, np. w sytuacji gdy jest tylko jeden wykonawca, który złożył ofertę w postępowaniu, a więc brak jest innych podmiotów, które ewentualnie mogłyby kwestionować wybór zamawiającego, utrzymywanie zawieszenia możliwości zawarcia umowy jest nieuzasadnione. Implementacja przepisu art. 2b dyrektywy odwoławczej, dokonana nowelizacją z 2.12.2009 r., zaowocowała zmianą treści art. 94 ust. 2 PrZamPubl, na mocy którego zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem terminu, o którym mowa w art. 94 ust. 1 PrZamPubl (terminu standstill), gdy:
1)
w postępowaniu w przypadku trybu przetargu nieograniczonego złożono jedną ofertę, a w trybach, w których w pierwszym etapie wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również wtedy, gdy złożono jedną ofertę, oraz w przypadku wykluczenia wykonawcy, gdy upłynął termin na wniesienie odwołania albo odwołanie takie zostało rozpoznane przez KIO;
2)
umowa dotyczy zamówienia udzielanego w trybie negocjacji bez ogłoszenia, w ramach dynamicznego systemu zakupów albo na podstawie umowy ramowej;
3)
w postępowaniu poniżej tzw. progów unijnych upłynął termin do wniesienia odwołania na czynności zamawiającego wymienione w art. 180 ust. 2 PrZamPubl lub w następstwie jego wniesienia Izba ogłosiła wyrok lub postanowienie w sprawie.
Należy podkreślić, że wyjątki od obowiązku zachowania przez zamawiającego terminu, który musi upłynąć, aby można było zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego, przewidziane w pkt 1 i 2, odpowiadają przesłankom wskazanym w dyrektywie odwoławczej.
Sytuacja, o której mowa w pkt 1, to sytuacja, w której jest tylko jeden zainteresowany wykonawca, ponieważ w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego złożono tylko jedną ofertę, w postępowaniu zaś, w którym pierwszym etapem jest składanie przez wykonawców wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (przetarg ograniczony, dialog konkurencyjny, negocjacje z ogłoszeniem), również wtedy, kiedy złożono tylko jedną ofertę, oraz w przypadku wykluczenia wykonawcy, gdy upłynął termin na wniesienie odwołania albo odwołanie takie zostało rozpoznane przez KIO.
Przesłanka z pkt 2 dotyczy sytuacji, kiedy nie jest, zgodnie z ustawą, konieczna publikacja ogłoszenia o zamówieniu, czyli w sytuacji gdy zamawiający zastosował tryb negocjacji bez ogłoszenia oraz udziela zamówień w ramach systemu zamówień dynamicznych lub umowy ramowej.
Odnośnie do przypadków opisanych w pkt 3 i 4 ? dotyczą one tzw. zamówień podprogowych, a więc zamówień, w stosunku do których zachodzi ograniczone uprawnienie do wnoszenia odwołań. Mając na względzie powyższe, niecelowe byłoby utrzymywanie zakazu zawarcia umowy również w takich sytuacjach. W opinii Autora obowiązek zachowania okresu tzw. standstill nie zachodzi ponadto w przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki, ponieważ w tym trybie nie jest zamawiającemu składana oferta oraz nie jest dokonywany wybór oferty najkorzystniejszej, a tym samym nie ma terminu, od którego należałoby zaliczyć tzw. standstill (por. komentarz do art. 67).
Witam.
Mam trochę inne pytanie, ale podpięłam je tutaj. Przed otwarciem ofert wpłynęły pytania dot. zapisów w umowie, na kilka pytań odpowiedzieliśmy "Zamawiający zaakceptuje taki zapis lub Zamawiający dopuszcza taką możliwość". Wykonawca, który zadawał te pytania, nie wygrał. Czy wobec tego mam te zaakceptowane zmiany wprowadzić do umowy z Wykonawcą, który wygrał? Czy zostawić wzór umowy bez zmian skoro ten wygrany, nie miał żadnych pytań do umowy?
Witam.
Mam trochę inne pytanie, ale podpięłam je tutaj. Przed otwarciem ofert wpłynęły pytania dot. zapisów w umowie, na kilka pytań odpowiedzieliśmy "Zamawiający zaakceptuje taki zapis lub Zamawiający dopuszcza taką możliwość". Wykonawca, który zadawał te pytania, nie wygrał. Czy wobec tego mam te zaakceptowane zmiany wprowadzić do umowy z Wykonawcą, który wygrał? Czy zostawić wzór umowy bez zmian skoro ten wygrany, nie miał żadnych pytań do umowy?
tak
edit: tak wprowadzić
PN podzielony na 3 części wpłynęła 1 ofert na na każda cześć, czy mogę podpisać umowę zgodnie z art. 94 ust. 2 ppkt. 1
możesz
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc