Odp: Trzeba się będzie wyspowiadać z majątku
dobrze że choć wyłączyli PZP z publikowania na BIP
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
dobrze że choć wyłączyli PZP z publikowania na BIP
A skąd taka wiedza, nie widać na legislacja.rcl.gov.pl nowego projektu... .
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12304351/12465433/12465434/dokument324982.pdf
a ja mam pytanie którzy to urzędnicy podpadają pod pkt 122 ??
Wszyscy a dokładnie na podstawie pkt 122 i 123 wszyscy zatrudnieni na stanowisku od mł. referenta do naczelnika.
Z tej regulacji wypadają stanowiska pomocnicze i obsługi - telefonista, pomoc administr. kierowca itp
Art 56 (w poprzedniej wersji 59) mówi o jawności oświadczeń w BIP z pkt 123 czyli kierownicze urzędnicze.
122 - urzędnicze i 151 zamówienia publiczne NIE będą jawne.
czyli przeciętny urzędnik zajmujący się przetargami z dwóch paragrafów 122 i 151 ale oba nie jawne
No a co z tymi spółkami????
Na razie tak to wygląda, ale....... Mam nadzieję że to się nie zmieni.
Pierwsza wersja projektu zakładała jawność wszystkich wymienionych w ustawie grup składających OM w tym osób od zamówień publicznych, ale ustawa nie wymieniała urzędników z aktualnego pkt. 122 czyli szeregowych urzędników. To znaczy że obecne brzmienie w tym zakresie może zostać, tzn OM składa się ale sie ich nie publikuje.
123 - wszyscy kierownicy w urzędach - jawne
Uważam tę zmianę za zbyteczną.
Projekt z 8.01.18 zakłada wszyscy z małżonkami w postępowaniach powyżej 0,5 mln zł
jeżeli jesteś urzędnikiem to na podstawie 122 składasz nawet jak robisz mniejsze postępowania tak w zasadzie to 500 tys nie wiem do kogo może się odnosić
Nie zagłębiałem się w temat ale pkt 151 może dotyczyć wszystkich zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych nie będących urzędami jednostki samorządu terytorialnego. Np szkoły, domy pomocy społecznej, być może MOPS-y i podobne podlegające gminie/powiatowi/województwu. Zauważcie że żadna z poprzednich kategorii nie dotyczy tych jednostek. 122 i 123 mówią o zatrudnieniu w urzędzie gminy/starostwie/urzędzie marszałkowskim ale nie o pozostałych instytucjach samorządowych. Co do pozostałych w ograniczonym zakresie ma zastosowanie 124 który mówi o kierownikach jednostek organizacyjnych.
Tak więc 151 będzie miał duże znaczenie właśnie dla tych pozostałych podmiotów. Odnoszę się tylko do samorządu ale podobne zasady będą pewnie dotyczyły adm. rządowej o czym świadczy zapis 151 - "dyrektorowi generalnemu urzędu".
Nie zagłębiałem się w temat ale pkt 151 może dotyczyć wszystkich zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych nie będących urzędami jednostki samorządu terytorialnego. Np szkoły, domy pomocy społecznej, być może MOPS-y i podobne podlegające gminie/powiatowi/województwu. Zauważcie że żadna z poprzednich kategorii nie dotyczy tych jednostek. 122 i 123 mówią o zatrudnieniu w urzędzie gminy/starostwie/urzędzie marszałkowskim ale nie o pozostałych instytucjach samorządowych. Co do pozostałych w ograniczonym zakresie ma zastosowanie 124 który mówi o kierownikach jednostek organizacyjnych.
Tak więc 151 będzie miał duże znaczenie właśnie dla tych pozostałych podmiotów. Odnoszę się tylko do samorządu ale podobne zasady będą pewnie dotyczyły adm. rządowej o czym świadczy zapis 151 - "dyrektorowi generalnemu urzędu".
czyli jeżeli jestem sektorowcem - sektor wodny (udziały ma gmina) to każdy członek KP składa czy tylko Kierownik Zamawiającego?
Wydaje mi się że będąc osoba biorącą udział w postępowaniu (pkt. 151) to jako sektorowcy musicie składać oświadczenia. Ale tylko kierownikowi jednostki bez konieczności publikowania w BIP
Wydaje mi się że będąc osoba biorącą udział w postępowaniu (pkt. 151) to jako sektorowcy musicie składać oświadczenia. Ale tylko kierownikowi jednostki bez konieczności publikowania w BIP
Mogę linka prosić do poczytania
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12304351/12465433/12465434/dokument324982.pdf
A jeśli zamawiającym jest podmiot prywatny, ale jest zamawiającym na podstawie art. 3.1.5)?
jo napisał/a:http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12304351/12465433/12465434/dokument324982.pdf
dzięki
albo ja ślepa jestem ... gdzie widzicie pkt 151?
art. 46 pkt 151
art. 46 pkt 151
podziękował
pomysł z publikacją umów pochwalam
tylko kwota 2000,00 trochę za mała mamy zlecenia bez umów na 5000,00 czy zlecenia też
Wg mnie to o czym piszesz to umowa cywilnoprawna zawarta w formie pisemnej ale art. 9 w swojej chytrej i przebiegłej formie odwołuje sie również do umów cywilnoprawnych "których skutkiem jest wydatkowanie....."
Czyli mamy umowy w formie pisemnej np. u ciebie te od 5000 zł u mnie od 4000, ORAZ umowy cywilnoprawne czyli to co nazwałeś zleceniem.
KC wymienia wiele form zawierania umów. Forma pisemna jest jedną z nich i najbardziej powszechną. Pozostałe to np umowa w formie ustnej która będzie potwierdzona po jej wykonaniu rachunkiem. Przykładem takiej umowy są zakupy w sklepie i wymienione przez ciebie zlecenia.
Wydaje mi się że przepis dotyczy wszystkich zakupów od 2000 zł (wydaje się że to kwota brutto) i tych na umowę i bez umowy.
W/g mnie regulaminów nie trzeba zmieniać, może być dalej że umowy od kwoty 5000/4000 zł.
pomysł z publikacją umów pochwalam
A ja nie. Będzie pełno roboty i pilnowania terminów. Wiele wątpliwości co zamieszczać co nie.
A jak czytam art 82 - kara pozbawienia wolności do lat 3, to dostaję gęsiej skórki.
a jak jest tylko ustne zlecenie to
- materiał dźwiękowy
- zdjęcie ust wydających to zlecenie
- nagranie rozmowy zlecającej
tylko jak to zrobić w formacie pozwalającym na przeszukiwanie
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc