Zgodnie z paragrafem 10 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126) w przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w paragrafach 2, 5 i 7 rozporządzenia, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
Dokumenty, o których mowa w paragrafie 2 rozporządzenia to również dokumenty składane w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej.
Jeżeli zamawiający posiada takie dokumenty (np. protokoły odbioru końcowego robót budowlanych), z których będzie wynikać, że wykonawca wykonał roboty budowlane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i roboty zostały prawidłowo ukończone, wykonawca nie ma obowiązku składania takich dokumentów. W takim przypadku wykonawca powinien jednak wskazać, które dokumenty znajdują się w posiadaniu zamawiającego, o ile są one aktualne.
W wyroku z 22.06.2017 r., KIO 1083/17, KIO 1095/17, Krajowa Izba Odwoławcza odniosła się natomiast do dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego i uznała, że przepis art. 22 ust. 6 Pzp ?powinien znaleźć zastosowanie na zasadzie analogii legis również do dokumentów potwierdzających, że usługi, dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania zamawiającego. Brak jest podstaw do odmawiania zamawiającemu podstaw do wykorzystania w toku oceny oferty tych wiadomości, które już posiada i żądanie złożenia dokumentów zawierających te informacje jedynie dla poprawności formalnej?.