1

Temat: Żądanie wyjaśnienia wykazu usług

Startuję w PN jako wykonawca. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru i zamawiający w SIWZ wymagał, by wykazać się w ostatnich trzech latach doświadczeniem w pełnienie nadzoru nad robotą budowlaną o wartości minimum 200 000 zł. Do wykazu wpisaliśmy usługę nadzoru nad robotą o wartości ponad 7,5 miliona złotych. Termin jej zakończenia to 12.2015, więc łapiemy się końcówką na trzy lata. Zamówienie było jednak realizowane od 2012 roku, bo było wieloetapowe. Zamawiający na tej podstawie żąda od nas wskazania dokładnej wartości robót zrealizowanych w ostatnich trzech latach. Pytanie moje brzmi czy jest do tego uprawniony? Pierwszy raz spotykam się z tym, by dla usługi, której początek miał miejsce wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat, inwestor wymagał wskazania wartości zrealizowanej w ostatnich trzech latach.

2 (edytowany przez memphis 2018-10-16 16:56:28)

Odp: Żądanie wyjaśnienia wykazu usług

Co to znaczy, że zamówienie było wieloetapowe, to była jedna usługa?
Jeśli jedna, to ww. warunek udziału nie uzasadnia żądania zamawiającego.

3 (edytowany przez Commandante 2018-10-17 06:56:36)

Odp: Żądanie wyjaśnienia wykazu usług

Tak, to była jedna usługa.

P.S. Dobra, wiem, że jestem leniwy, ale czy mogę prosić jakąś podstawę prawną? Będę wdzięczny. smile

4 (edytowany przez memphis 2018-10-17 12:12:39)

Odp: Żądanie wyjaśnienia wykazu usług

Zamawiający może mieć wątpliwości odnośnie przedstawionych informacji i wezwać wykonawcę do wyjaśnień w trybie art. 26 ust. 4 albo uzupełnień (art. 26 ust. 3).
Osobną kwestią jest to, jak Zamawiający interpretuje dokumenty i czy np. wykluczy wykonawcę niezgodnie z ustawą, wbrew własnym postanowieniom SIWZ.
Jeśli Zamawiający odrzuciłby ofertę pomimo spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, naruszyłby art. 24 i  89.