1

Temat: protokół odbioru

wykonawca jako dokument potwierdzający wykonanie zamówienia złożył protokół odbioru.
z protokołu odbioru wynika, że były wady i usterki, na które dostał czas do usunięcia.
z protokołu wynika też że dostał kary umowne, bo nie wykonał zamówienia w terminie (spóźnił się kilka dni).

potem jest jeszcze załączony drugi protokół potwierdzający usunięcie wad i usterek.

czy takie protokoły mogę uznać za dokumenty potwierdzające należyte wykonanie umowy?

znalazłem wyrok KIO 459/18 w którym jest mowa, że naliczenie kar umownych niekoniecznie musi świadczyć, że umowa została źle wykonana.

poradzicie coś?

2

Odp: protokół odbioru

skoro usunięto wady, nalezy przyjąć, że roboty ostatecznie wykonano należycie

3

Odp: protokół odbioru

wad bym się nie czepiał. bardziej chodziło mi o kary umowne za niewykonanie w terminie.

4

Odp: protokół odbioru

chyba bym nie przyjął

5

Odp: protokół odbioru

nie bardzo, jeśli zapłacił te kary to znaczy, że właściwie ostatecznie wykonał umowę i jest to temat zamknięty - umowa wykonana zgodnie z jej warunkami.

6 (edytowany przez jo 2018-10-19 07:09:25)

Odp: protokół odbioru

ale czy "należycie" to dyskusyjne, zwłaszcza że nie ma referencji może zamawiacz nie chciał ich wydać

7

Odp: protokół odbioru

nie ma obowiązku wydawania referencji. Co do tego nalezytego to jednak termin spóźniony nie jest jednoznacznie tożsamy z nie należytym wykonaniem umowy. To juz Zamawiacz decyduje ostatecznie czy przyjąć.