Z rozporządzenia wynika, że jeżeli wymogi techniczne odnoszące się do czynników oddziaływania na środowisko podane w rozporządzeniu nie zostaną określone w siwz, wymagane jest, aby zamawiający ujął te czynniki jako kryteria oceny ofert. Natomiast jeżeli w siwz określono wymogi techniczne pojazdu dotyczące czynników oddziaływania na środowisko: zużycia energii, emisji dwutlenku węgla (CO2), tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów, to wtedy nie stosuje się przepisów rozporządzenia.
Zamawiający może także zrealizować nałożone na niego obowiązki, stosując tzw. podejście mieszane, a mianowicie umieszczając np. w siwz wymogi odnoszące się do jednego lub więcej czynników, a pozostałe, których nie uwzględni w siwz w opisie przedmiotu zamówienia, zastosować jako kryteria oceny ofert (np. zużycie energii). Zamawiający ma zatem możliwość łącznego wyrażenia wielkości emisji zanieczyszczeń (tj. tlenków azotu, węglowodorów i cząstek stałych) poprzez odwołanie się do właściwej normy emisji EURO.