Temat: próbka narzędzi w procedurze odwróconej
W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego powyżej progów "unijnych" Zamawiający zastosował tzw. procedurę odwróconą zgodnie z art. 24aa ustawy pzp. Złożono dwie oferty, przez wykonawcę A i B. Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy wezwał wykonawcę A (najwyżej ocenioną) do przedłożenia dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 w tym również do dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, czyli m.in. opisów, certyfikatów oraz próbek narzędzi chirurgicznych. Wykonawca A w odpowiedzi na wezwanie przesłał dokumenty oraz narzędzia wymagane przez Zamawiającego. narzędzia te nie odpowiadają wymaganiom w siwz bowiem: 1. niektóre narzędzia po dokładnym zmierzeniu są krótsze, dłuższe niż postawione przez Zamawiającego wymagania ( w katalogu przesłanym przez Wykonawcę długość natomiast się zgadza z tym co wymagał Zamawiający) 2. jakość wykonania tych narzędzi również jest niezadowalająca, widoczne są nieudolne szlify które spowodowały liczne zarysowania na powierzchni narzędzia ; 3. w opakowaniach oznaczonych przez Wykonawcę jako narzędzie X znajduje się narzędzie Y (czyli całkiem inne). Ponadto Wykonawca nie przedłożył wymaganego jednego narzędzia . Co w takiej sytuacji? Jak Zamawiający ma postąpić? Czy wzywając Wykonawcę na podstawie art. 26 ust. 3 może żądać przedłożenia nowych narzędzi zgodnych w wymaganiami? Czy może w takiej sytuacji, jeżeli Zamawiający na etapie badania próbek stwierdza, że przedmiot zamówienia nie odpowiada treści siwz może nie zastosować art. 26 ust. 3 i od razu odrzucić ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2?. Ewentualnie, co ma zawierać wezwanie z art. 26 ust. 3?