1 (edytowany przez Arek1980 2020-03-17 10:52:50)

Temat: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

Wykonawca złożył Dokument z ZUS oczywiście w formie elektronicznej opatrzonej swoimi podpisami certyfikowanymi.
Jednakże oryginalny Dokument został wytworzony w formie elektronicznej, na dole pisma jest napisane, że został podpisany elektronicznie i aby go zweryfikować należy użyć oprogramowania.
Jest napisane, kto był  upoważniony do wydania tego zaświadczenia, ale podpis nie jest widoczny.

Czy to jest prawidłowy Dokument? (wytworzony elektronicznie opatrzony podpisem elektronicznym, wydrukowany, zeskanowany i podpisany podpisem elektronicznym podpisem przez Wykonawcę).
Wydaje mi się, że nie.

Dla porównania zaświadczenia z US zostało wydane papierowo z podpisami odręcznymi. Wykonawca to zeskanował i podpisał elektronicznie i tu jest ok, bo mogę zweryfikować oryginalny podpis US, który wydał zaświadczenie.

2

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

Ktoś pomoże?

Wrzucam link do dokumentu (z ukrytymi danymi).
Podpisy elektroniczne na dole pisma to podpisy już Wykonawcy, czyli niejako potwierdzenie za zgodność.
Ale nie ma jak zweryfikować podpisów ZUS

[img]https://images.tinypic.pl/i/01000/2hsl0naskrsr_t.jpg[/img]

3

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

Dla porównania zaświadczenia z US zostało wydane papierowo z podpisami odręcznymi. Wykonawca to zeskanował i podpisał elektronicznie i tu jest ok, bo mogę zweryfikować oryginalny podpis US, który wydał zaświadczenie.


jak zweryfikować,

4

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

Źle się wyraziłem. Po prost widzę, że był w oryginale prawidłowo podpisany.

Natomiast z ZUS jest to co na zdjęciu, nie widzę podpisów, nie wiem czy są ważne, czy certyfikaty są ok, itp.

5 (edytowany przez janek159 2020-03-19 15:03:02)

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

A dokładniej dajesz wiarę wykonawcy że widział oryginał i poświadcza zgodność z oryginałem.

I być może również w przypadku dokumentu z ZUS należałoby uznać że dokument w wersji elektronicznej z podpisami wystawców z ZUS, wykonawca ma w oryginale.

Ty go nie masz z podpisami kwalifikowanymi, ale wykonawca ma.

Co o tym myślisz.

6 (edytowany przez Arek1980 2020-03-20 07:33:24)

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

Z jednej strony masz rację.
Z drugiej zapytam tak: co byś zrobił przed elektronizacją, gdybyś dostał w papierze potwierdzone za zgodność przez Wykonawcę zaświadczenie z ZUS, na którym kompletnie nie byłyby widoczne podpisy i pieczątki osób z ZUS?
Dałbyś wiarę Wykonawcy czy wezwałbyś do uzupełnienia?

Już pomijam fakt, że "mój" Wykonawca się popisał. Miał dokument elektroniczny to do wydrukował, zeskanował i potwierdził za zgodność smile


edit.
Czy w tym przypadku nie jest podobnie jak przy wizualizacji dokumentu elektronicznego?
https://akademiazamowien.pl/elektroniczny-dokument-z-zus-lub-krk/

7

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

niezależnie od powyższego, jaka była wskazana podstawa wykluczenia w odniesieniu do dokumentów o których mówimy?

8

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

Póki co nie wykluczam, a chcę wezwać do uzupełnienia prawidłowego dokumentu.

9

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

chodzi mi jaka była wskazana podstawa wykluczenia w siwz czyli art., ust. pkt

w nawiązaniu do dokumentów z US i ZUS

10

Odp: Dokument elektroniczny wydrukowany i zeskanowany

24.5.8.

Dobra znalazłem info, że chyba jest ok

https://biz.legalis.pl/zaswiadczenia-z-zus-w-formie-wydruku/