Temat: Zaświadczenie ZUS
Najkorzystniejszy wykonawca na wezwanie do złożenia dokumentów złożył Zaświadczenie z ZUS którego ważność kończyła się przed terminem składania ofert. Jednocześnie napisał, że zwrócił się do ZUS o wydania aktualnego zaświadczenia ale odmówiono mu bi zalegał za miesiąc o czym nie wiedział. Opłacił składkę i ZUS wydał mu aktualne Zaświadczenie, że nie zalega. Do dokumentów wykonawca załączył stare Zaświadczenie ZUS, pismo ZUS o odmowie wydania zaświadczenia i zaległości oraz aktualne Zaświadczenie o braku zaległościach po opłaceniu składki.
Zgodnie z art. 24 ust. 5 pkt 8 z postępowania wyklucza się wykonawcę, który naruszył obowiązki płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
Wykonawca opłacił składkę i posiada aktualne Zaświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem składek ZUS. Czy należy to uznać? Ma ktoś może jakąś opinię lub wyrok?