1

Temat: materiały szkoleniowe

Tryb podstawowy na wykonanie i dostawę materiałów szkoleniowych (wydruk broszury, długopis, teczka). Jeden wykonawca na wszystko zastosował 23% VAT, drugi 5% na druk broszury a na resztę 23%.

Podpowiedzcie, który ma dobrze.

Dodam, że przy szacowaniu wartości zamówienia zastosowano stawkę 23%

2

Odp: materiały szkoleniowe

Ja stosuję starą zasadę, że 23% jest zawsze OK (choć teraz tendencja się zmieniła, ale mnie to nie przeszkadza). Natomiast co do 5% to trzeba zweryfikować skarbowo jaki jest wymóg, można zapytać wykonawcy jeśli nie ma jednoznaczności. Potem niezależnie od wysokości vat - ja porównywałbym wszystkie w brutto

3

Odp: materiały szkoleniowe

kaskaa napisał/a:

Tryb podstawowy na wykonanie i dostawę materiałów szkoleniowych (wydruk broszury, długopis, teczka). Jeden wykonawca na wszystko zastosował 23% VAT, drugi 5% na druk broszury a na resztę 23%.

Podpowiedzcie, który ma dobrze.

Dodam, że przy szacowaniu wartości zamówienia zastosowano stawkę 23%

Twój problem potwierdza starą zasadę, którą stosuję. W postępowaniach żądam wyłącznie ceny brutto. Za naliczenie właściwej stawki VAT odpowiada wykonawca. Ten co zastosował 23 % na wszystko z pewnością ma dobrze a tego z częściowo 5 % VAT zapytał bym dlaczego tak uczynił.

4

Odp: materiały szkoleniowe

Druk broszur jest wymieniony w załączniku nr 10 do ustawy o podatku. Jakby traktować materiały szkoleniowe jako komplet to 23% na wszystko jest ok, ale jakby rozbić na poszczególne pozycje to jak najbardziej można do usługi druku zastosować 5%. Obaj złożyli wyjaśnienia, sensowne, szczegółowe. Jak dla mnie obaj wykonawcy mają dobrze, nikogo nie odrzucam i zobaczymy co będzie.

5

Odp: materiały szkoleniowe

Jest oczywiste, że można rozdzielić poszczególne elementy dla vat w różnych wysokościach jeśli jest to dopuszczalne skarbowo. W jednej fakturze też mogą byc pozycje z różnym vat