Temat: omyłka pisarska - umowa po terminie związania ofertą
Witam
W związku z prowadzonym postępowaniem przetargowym mam 2 pytania:
1.Jeden z wykonawców w formularzu ofertowym błędnie wpisał kwotę, za jaką zamierza zrealizować zadanie. Zamiast wpisanej słownie kwoty: dwadzieścia cztery tysiące sześćset dwadzieścia dziewięć złotych wpisał ? dwa tysiące sześćset dwadzieścia dziewięć złotych. Potraktowaliśmy to jako oczywistą omyłkę pisarską, tym bardziej, iż w karcie zgłoszenia projektu jak i kosztorysie widnieje prawidłowa cena.
A zgodnie z zapisem komentarza do ustawy Pzp przez oczywistą omyłkę pisarską należy rozumieć m. in. ewidentny błąd gramatyczny, niezamierzone opuszczenie wyrazu?! O poprawieniu omyłki pisarskiej powiadomiliśmy wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty. Pytanie - jak ma wyglądać poprawienie oczywistej omyłki pisarskiej przez Zamawiającego w złożonej ofercie? Czy mamy dopisać brakujące elementy ceny i postawić parafkę, złożyć podpis (rozumiem, że nie może tego uczynić nikt z członków komisji a tylko sam Zamawiający?). Jak to ma wyglądać technicznie ???
2.Art. 94 ust. 1a mówi o tym, że umowa może zostać zawarta po upływie terminu związania ofertą (dla nas byłoby to najwygodniejsze rozwiązanie), m.in. w sytuacji, gdy wykonawca wyraził zgodę na zawarcie umowy na warunkach określonych
w złożonej ofercie. Pytanie ? Jak ma wyglądać wyrażenie tej zgody ? czy musi być ona wyrażona na piśmie, czy ma zostać poprzedzona prośbą Zamawiającego skierowaną do wykonawcy o jej wyrażenie. A może wystarczy ustne wyrażenie zgody wykonawcy przekazane zamawiającemu ??? Jak to wyrażenie zgody wykonawcy ma wyglądać technicznie ???