1

Temat: w jaki sposób ująć zamówienie

będziemy ogłaszać przetarg na roboty budowlane poniżej progów...

mamy w projekcie napisane że we własnym zakresie wykonamy jakąś część prac (żeby taniej było...-wkład własny), a pozostałą część firma wyłoniona w drodze przetargu nieograniczonego...-na to mamy środki z programu.

patrząc na oferowane ceny w przetargach spada wartość wykonania prac... może nie trzeba będzie dużo dokładać...

przy założeniu że istnieje możliwość kompleksowego wykonania danej pracy przez ewentualnych wykonawców (tylko nie wiemy czy kasy nam starczy jeśli firma zrobi wszystko).

jak przygotować takie postępowanie, w którym można by prosić wykonawców o podanie ceny za wykonanie tylko części prac oraz ceny za wykonanie prac kompleksowo?

proszę o podpowiedź, takiego postępowania jeszcze nie robiłam...

pozdrawiam

2

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

co to znaczy "sami wykonamy"?  co to znaczy że będzie taniej?

3

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

proponuję się na coś zdecydować bo coś takiego raczej nie przejdzie. w pewnym momencie wykonawca będzie składał dwie oferty do jednego zakresu robót (przynajmniej w części) przy jednym postępowaniu, a tego ustawa zabrania (art.82)

4

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

a jaki masz kosztorys?? co z niego wynika?
posiadacie na to zad srodki czy nie?

5 (edytowany przez Ania UG 2008-07-22 13:18:06)

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

nasza część to wkład społeczny, który trzeba będzie wycenić po wykonaniu robót - zrobiliby tą pracę nasi pracownicy np. interwencyjni - to ma być podbudowa

a pozostałą część wykonawca - na to mamy kasę z programu
ale mieliśmy nadzieję że wykonawca mógłby zrobić wszystko i zapłacilibyśmy mu z własnych  środków...  - co byłoby wkładem własnym. zawsze to lepiej jak specjaliści wykonaliby pracę...

6

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

ciekawe czy wykonawca zgodzi sie na waszej podbudowie konczyc zadanie i odpowiadac za calosc??? nie kombinujcie lepiej. moze cena bedzie do przyjecia...

7

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

wkład własny powinien być traktowany jako cz. waszych pieniążków, a zadanie powinno być wycenione jako całość i tu już miałabyś pewną orientację, po drugie tak jak pisze lolilap przetarg należałoby ogłosic na całość

8

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

dzięki serdeczne:) uważam że to jest dobre rozwiązanie.

tylko teraz jak z tej sumy globalnej zadania wydzielić tą część która pójdzie z dofinansowania i tą która będzie wkładem własnym. w ofercie musi być jedna cena, ale czy nie możemy poprosić o wyodrębnienie poszczególnych kwot? obawiam się że zaokrąglenia mogą być inne dla pojedynczych kwot i dla tej całkowitej...
jak uniknąć błędów wyliczania ceny?

9

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

to moze okreslisz udzial procentowo? smile

10

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

hmm... a w jaki sposób to zrobić żeby dobrze było?

chodzi o: podbudowa stanowi x % wartości całkowitej zadania?

11

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

moze zapisz ze sfinansujecie x% wartosci zamowienia ze srodkow wlasnych i wtedy obliczysz udzial proporcjonalnie do faktur.
oczywiscie przy zalozeniu posiadanych srodkow i wartosci oferty. np 30% wartosci oferty

12

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

tyle że w projekcie jest wpisane że będziemy płacić za podbudowę... i to musielibyśmy zapłacić... a tak w ciemno:(

narodziła się nowa wersja rozwiązania a do realizacji pewnie będzie kilka nowych pomysłów

13

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

Czy macie kosztorys, który obejmuje całość inwestycji, czyli łącznie z tą waszą podbudową? Bo chyba to zagęszczenie robi się raczaj pod coś konkretnego?

14

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

tak mamy kosztorys na całość zadania

15

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

no to po co kombinować :-) w kosztorysie na pewno wykonanie zagęszczenia można sobie spokojnie wyodrębnić kwotowo. a potem to już tylko decyzja czy wyłaniać wykonawcę na całość czy z wyłączeniem zagęszczenia. rozumiem że jakiś branżowiec opracuje wam na okoliczność nr 2 jakiś wstępny harmonogram prac zanim cokolwiek zaczniecie zamawiać bo pewnie na palcu budowy znajdą się pracownicy wykonawcy i wasi, do tego dochodzi organizacja placu budowy odnośnie np składowania materiałów itd. a to wszystko najlepiej określić w kontrakcie. no i to o czym była mowa wcześniej, kwestia późniejszej gwarancji za roboty - to też na etapie kontraktu. tak więc jest się nad czym zastanawiać :-)

16

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

decydujemy się ogłosić przetarg na całość zadania, ale rodzi się kolejny problem... namy projekt - dwa warianty na podbudowę chcemy wybrać najtańszą oferę ale jak ogłosić przetarg na dwa warianty podbudowy?

pozdrawiam

17

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

tak nie można - razem z projektantem powinniście zdecydować co chcecie robić
który jest tańszt - to przecież musi wynikać z kosztorysu inwestorskiego

18

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

jeżeli mamy wpisane w dokumentacji projektowej jedno rozwiazanie - alternatywnie drugie w nawiasie i w opisie , czy możemy na podstawie takiej dokumentacji rozpocząć procedurę przetargową?

19

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

rozumię że projekt jest jeden a jedynie projektant przewidział zastowowanie alternatywnych mat. lub w wykonanie w alternatywny sposób - tak?
jeżeli tak to nie ma sprawy, oferta będzie jedna i wiadomo że rozsądny wykonawca wybierze to tańsze rozwiązanie,

20

Odp: w jaki sposób ująć zamówienie

dziękuję bardzo za odpowiedź:)
doszliśmy już do porozumienia. mam nadzieję że już będzie bobrze:)

pozdrawiam