1

Temat: Forma protestu

Czy można w SIWZ wprowadzić zapisy że:
- oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, inFormacje zgodnie z wyborem zamawiającego mogą być przekazywane faksem oraz pisemnie
- natomiast protest wyłacznie pisemnie tzn. że faks oraz Forma elektroniczna nie spełniają tego wymogu.
Czy można różnicować sposób przekazywania pism w ww. sposób.

2

Odp: Forma protestu

Pyt.

Czy można w SIWZ wprowadzić zapisy że:
- oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje zgodnie z wyborem zamawiającego mogą być przekazywane faksem oraz pisemnie

Odpowiedź: proponuję wykreślić zwrot "zgodnie z wyborem zamawiającego".

Pyt.

- natomiast protest wyłacznie pisemnie tzn. że faks oraz forma elektroniczna nie spełniają tego wymogu.

Odpowiedź: oczywiście, tym bardziej, że do do formy protestu powinna mieć zastosowanie zasada pisemności (art. 9 ust. 1 PZP).

Pyt.

Czy można różnicować sposób przekazywania pism w ww. sposób.

Odpowiedź: Tak... w przypadku protestu to nawet wskazane... wink

3

Odp: Forma protestu

Ja też zamieszczam w SIWZ taki zapis odnośnie protestu. smile

Trzeba się jednak liczyć z tym, że protest wniesiony w innej formie może zostać uwzględniony przez KIO, pomimo wymogu pisemności w SIWZ, jak to się stało w sprawie 205/08. hmm

4

Odp: Forma protestu

Ja też odkąd jest możliwość wprowadzam zapis że protest tylko pisemnie inne dokumenty faks. Ale moja wątpliwość wzięła się kiedy dostaliśmy opinię z NFOŚiGW, która zarzuciła że przepisy ustawy Pzp nie upoważniają zamawiającego do różnicowania wyboru sposobu przekazywania oświadczeń w zależności od ich rodzaju. Nakazano nam ujednolicić zapisy: jeżeli faks to wszystkie dokumenty, w tym protest, albo wszystko pisemnie. Wskazano na następujące wyroki: UZP/ZO/0-1030/07; UZP/ZO/0-1044/07

5

Odp: Forma protestu

ArekS napisał/a:

Wskazano na następujące wyroki: UZP/ZO/0-1030/07; UZP/ZO/0-1044/07

Panta rei big_smile Kiedyś można było - teraz nie bardzo jak widać... wink

6

Odp: Forma protestu

Witam. Mam taki oto problem.
Mieliśmy przetarg na dostawę kostki brukowej. Jeden z oferentów w ofercie podał cenę netto, która faktycznie wynikała z przliczenia ilości materiałów i cen jednostkowych. Kwota brutto też by się zgzdzała ale VAT został źle obliczony. należy nadmienić że Wykonawca nie wpisał stawki VAT a wpisana kwota ma się ni jak do ceny netto i brutto. Postanowiliśmy oferte odrzucić uznając jako błąd rachunkowy nie podlegający poprawie przez zamawiającego.
moje pytanie jak interpretować błąd w wyliczeniu VAT.
Druga sprawa do tegoż przetargu. rozstrzyglęliśmy go. W/w Wykonawca "odwołał się" (nie złożył protestu) od decyzji o odrzuceniu jego oferty. Jak mam interpretować to pismo jako protest czy jako odwołanie. W tytule jest odwołanie.  Jle mam czasu na odpowiedź i czy muszę odpowiadać na to pismo. Pozdrawiam