Temat: art. 89, ust.1, pkt.2
Witam serdecznie:
Mam nadzieję, że po raz ostatni w tym roku zwracam się do was z prośbą o opinię!
Sprawa wygląda następująco:
1.Przeprowadziliśmy jeden przetarg nieograniczony zakończony podpisaniem stosownych umów.
2.Jako, że zostały nam pieniądze ogłosiliśmy drugi przetarg nieograniczony.
W dokumentacji dotyczącej drugiego przetargu w porównaniu z pierwszym dokonaliśmy korekty w załącznikach do SIWZ - mam tutaj na myśli zapis
o tym, kto może złożyć podpis pod załącznikami (m.in. kartą zgłoszenia projektu, czy ramowym kosztorysie)!
W załącznikach (karcie zgłoszenia projektu, ramowym kosztorysie) dotyczących pierwszego przetargu był taki zapis:
???????????
(podpis dyrektora)
W załącznikach (karcie zgłoszenia projektu, ramowym kosztorysie) dotyczących drugiego przetargu był taki zapis:
..???????????
Pieczątki imienne i podpisy
osób uprawnionych
do reprezentowania wykonawcy
I teraz pojawił się problem, ponieważ troje wykonawców złożyło oferty dołączając do nich wymienione wyżej załączniki z pierwszego przetargu (a więc z zapisem ? podpis dyrektora). Niby wartość merytoryczna tych załączników jest taka sama, ale wykonawca zgodnie z dokumentacją przetargową jest zobowiązany do złożenia oferty na załącznikach aktualnych (a więc przypisanych do drugiego przetargu).
W SIWZ dotyczącej drugiego przetargu napisaliśmy, że ?dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami ? załącznikami, zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach?.
Efekt jest taki, że odrzuciliśmy te 3 oferty powołując się na zapis, że treść oferty nie odpowiada treści SIWZ.
No właśnie i teraz pytanie czy w opisanym przypadku możemy mówić o treści czy formie, bo jak wiadomo nie możemy odrzucić oferty ze względu na niewłaściwą formę. Dodam tylko, że w opinii naszego prawnika postąpiliśmy prawidłowo. Na rozstrzygnięcie przetargu nie wpłynął też żaden protest.
Pytanie istotne w kontekście ewentualnej kontroli.
Pozdrawiam!!!