1 (edytowany przez ArekS 2008-10-28 13:24:49)

Temat: Protest - stawka VAT?

W SIWZ mieliśmy następujący zapis w opisie sposobu obliczenia ceny:
"Wykonawca określa cenę całkowitą realizacji zamówienia (cenę ryczałtową) poprzez wskazanie w ofercie ceny netto, stawki podatku VAT oraz ceny brutto oferty dla wybranej (-ych) części zamówienia.
Wykonawca poda ceny w sposób określony w Formularzu cenowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ tj. w kolumnie nr 5 wykonawca wpisuje wartość netto proponowanego wyposażenia za jedną (sztukę, komplet, zestaw), w kolumnie nr 6 wykonawca wpisuje wartość netto odpowiadającą iloczynowi ceny jednostkowej netto i ilości wymienionej w kolumnie nr 4 (w kolumnie nr 3 ? tabela nr 6). W ostatnim wierszu - Razem ? wykonawca wpisuje sumę wartości wskazanych w kolumnie nr 6 [netto]. Dla każdej tabeli wykonawca określa wartość podatku VAT oraz wartość brutto. Dane te wykonawca wpisuje w do formularza oferty odpowiednio do wycenionej części zamówienia."

Mieliśmy w tabeli 39 pozycji wyposażenia meblowego. W dwóch pozycjach znalazły się  również nosze medyczne i leżanka medyczna. Wykonawca którego wybraliśmy wyliczył cenę zgodnie z opisem sposobu obliczenia ceny tj. zsumował wszystkie wartości netto i od tej kwoty obliczył 22% podatek VAT. Suma dała cenę.

Mamy natomiast Protest drugiego wykonawcy, który zarzuca nam nie odrzucenie oferty, gdyż na nosze i leżankę medyczną trzeba było naliczyć 7% podatek VAT. Czy ma rację i oferta powinna zostać odrzucona pomimo tego, że opis sposobu obliczenia ceny wyraźnie mówił jak to zrobić i wykonawca tak do tego podszedł.
Czy fakt że jest to ryczałt ma wpływ na podejście do Protestu.

Za pomoc z góry dziękuję, bo na dostawach a szczególnie na stawkach VATu nie za bardzo się orientuję

2

Odp: Protest - stawka VAT?

Czyżby forumowicze również słabo orientowali się w powyższym zagadnieniu?

Szukam pomocy i podpowiedzi ale szczerze mówiąc pozostaję z problemem na razie sam. Rozważam sprawę pod takim kątem: przedmiotem zamówienia była dostawa wraz z montażem i dostarczeniem wyposażenia we wskazane przez nas miejsce. Montaż i dostarczenie (transport) to 22%, ale nie wiem czy idę w dobrym kierunku. Ponadto na tym zadaniu odzyskujemy VAT więc czy 7 czy 22 nie ma większego znaczenia. Ale wiem że to błąd w obliczeniu ceny jeżeli źle się przyjmie stawkę VAT.
Wykonawcę którego wybraliśmy jako jedyny mieści się w środkach finansowych które [b]możemy[b/] zapłacić, więc odrzucenie tej oferty powoduje unieważnienie postępowania, a to nie wchodzi w rachubę - musimy mieć wyposażenie do końca listopada.
Jakby ktoś podjął temat będę bardzo wdzięczny