1

Temat: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej

Czy ktoś potrafi mi powiedzieć, czy w trakcie trwania postępowania możliwa jest Zmiana w składzie komisji przetatgowej, jak to zrobić i czy nie niesie to za sobą jakichś niebezpieczeństw?

2 (edytowany przez emi 2006-05-03 11:45:48)

Odp: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej

Myślę że możliwa np. kierownik może odwołać członka komisji przetargowej i z tego co mi wiadomo może tego dokonać w każdym momencie i nie musi nawet tego uzasadniać specjalnie.

3 (edytowany przez Wehner.I 2006-05-04 05:37:56)

Odp: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej

Uważam, że ze względu na zaistnienie pewnych okoliczności kierownik zamawiającego jest wręcz zobligowany do zmiany składu komisji przetargowej. I to własnie w trakcie trwania postępowania przetargowego  - bo nieprzewidziane okoliczności zachodzą przeważnie w tym czasie.

Np. jezeli  kierownik zamawiającego powołał tylko 3 członków komisji (art. 21 ust. 2 pzp) a jeden z nich po powzięciu informacji o uczestnictwie w postępowaniu wykonawcy X składa wniosek o wyłączenie z prac komisji w oparciu o art. 17 ust.1 pkt np. 4 pzp to w tym momencie należy uzupełnić skład komisji do ww. 3 osób.

Albo członek komisji zachorował i przebywa na dłuższym zwolnieniu lekarskim, wyjechał na szkolenie, w delegacjię itp. i też nie ma pełnego składu do wykonywania prac przez komisję.

Albo kierownik zamawiającego posiada informacje o tym, że jeden z członków nie zachowuje bezstronnosci i obiektywizmu to na mocy art. 7 ust. 2 pzp winien z własnej inicjatywy wyłączyć taką osob ę z przygotowania i prowadzenia postępowania.

Uważam, że to wszystko zależy od danej sytuacji a najwazniejsze jest w tym wszystkim to żeby przestrzegać przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych. Bo czasem właśnie nie odwołanie członka komisji może skutkować poważnymi konsekwencjami...

4

Odp: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej

Ale przyznacie, że przepisy prawa pozostawiają wątpliwość co do takich zmian. Chyba że nie macie wątpliwości.

5

Odp: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej

Jeśli chodzi o zapisy dot komisji to na szczęście są dość ogólnikowe i pozwalają zamwiającemu na zachowanie się odpowoednio do sytuacji - tak jak pisze Wehner.1- i będzie to zgodne z przepisami. Gdyby ustawodawca zaczął szczegółowo opisywać sytuacje, które mogą wystąpić i kiedy można a kiedy należy zmianiać skład komisji to wtedy mógłby być problem. Tu akurat niech zostanie tak jak jest.

6

Odp: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej

czy może mi ktoś odpowiedzieć na następujące pytanie:
Rozporządzenie RM z dnia 4 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad powoływania członków komisji przetargowej oraz trybu jej pracy (Dz.U.Nr 82, poz. 743) - już od dawna nie obowiązuje. Jaki akt tej rangi obowiązuje obecnie? Czy może należy opierać się na ustawie Prawo Zamówień publicznych art. 19,20,21 - ale szczegółowych wytycznych tu nie ma?

7

Odp: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej

agnieszka napisał/a:

Czy może należy opierać się na ustawie Prawo Zamówień publicznych art. 19,20,21 - ale szczegółowych wytycznych tu nie ma?

Dokładnie tak a wytyczne wynikają z ustawy (generalne), z regulaminu organizacyjnego zamawiającego, wewnętrznych procedur itp

8

Odp: Zmiana w skłądzie komisjiprzetargowej

pzp dość ogólnikowo mówi o komisji, na pewno masz regulamin komisji i tam powinien być zapis o zmianie składu